سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درک برخی از جمهوریت، سلطنت است سه شنبه 88/4/30 ساعت 8:50 صبح
درک برخی از جمهوریت، سلطنت است

سردبیر روزنامه رسالت، در واکنش به خطبه‌های هاشمی رفسنجانی گفت:‌ متاسفانه هاشمی میعادگاه نماز جمعه تهران را که نماد وحدت و همدلی بود، مخدوش کرد و در مقام سخنگوی یک جریان ناکام در انتخابات ظاهر شد.

محمد کاظم انبارلویی سردبیر رسالت در گفتگو با فارس در واکنش نسبت به خطبه‌های روز جمعه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: درک برخی از مفهوم جمهوریت همان سلطنت است.

وی در توضیح این مطلب افزود: روان کاوی متن نامه 19 خرداد آقای هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب و واژه پژوهی آن نشان می‌دهد با انبوهی از واژه‌ها روبه‌رو هستیم که در ادبیات سیاسی خطیب محترم جمعه تهران بی‌سابقه است. تحریک، تهدید، توهین، نفرت، ارعاب و تحکم از سطر به سطر این نامه می‌بارد. استخدام این گونه‌های احساسی آن هم در نگارش یک نامه خطاب به مردم و رهبر انقلاب آنهم سه روز مانده به انتخابات فضای رقابت سالم و اخلاقی را وارد یک فضای خشن و آشتی ناپذیر کرد.

این صاحبنظر سیاسی افزود: روز رای‌گیری هنگامی که آقای هاشمی و همسرش پای صندوق رای آمدند، همسر ایشان گفت، اگر میرحسین رای نیاورد مردم باید به خیابان‌ها بریزند. اگر آن نامه و این رهنمود آشوبگرانه را در کنار هم بگذاریم، خبر از یک واقعه دردناک دارد و آن اینکه جمهوریت باید تضمینی برای تداوم سلطنت یک ضلع از رقابت باشد. اگر این اتفاق نیفتد باید همه چیز را بر هم زد. این درست همان درکی است که مبانی جمهوریت در نظام ما مورد تهدید قرار می‌دهد.

انبارلویی با اشاره سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران گفت:ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

هاشمی رفسنجانی در علت ذوق‌زدگی غرب از سخنانش تأمل کند

بسیج اساتید دانشگاه علم‌وصنعت در نامه‌ای سرگشاده خطاب به هاشمی‌‌رفسنجانی ضمن انتقاد نسبت به سخنان وی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، تأکید کرد: این شما هستید که در دو راهی انتخاب بین مسیر اصلی انقلاب اسلامی و غیر آن دچار بحران گشته‌اید.

به گزارش فارس، در نامه بسیج اساتید دانشگاه علم‌وصنعت به هاشمی‌رفسنجانی آمده است: جناب آقای هاشمی، عملکرد چند ماهه اخیر شما از جمله نامه ناشایست و دشمن پسندتان به مقام معظم رهبری و خطبه‌های شما در نمازجمعه اخیر تهران ما را بر آن داشت تا در این نامه مواردی را با جنابعالی مطرح کنیم که البته نه از سر بدخواهی بلکه از سر دلسوزی و خیرخواهی می‌باشند.

این نامه می‌افزاید: ما اعتقاد داریم همه کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیتی دارند وام‌دار مجاهدت‌های حضرت امام خمینی(ره) و مردم شهیدپرور ایران هستند. ما معتقدیم که اسلام و جمهوری اسلامی هیچ خویشاوندی با احدی ندارد و اگر فردی مقابل اسلام و ولایت فقیه و منافع بحق مردم بایستد به انزوا رانده خواهد شد. البته مردم می‌دانند و به خوبی این سفارش کلیدی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند که باید پشتیبان ولایت فقیه باشند تا آسیبی به این مملکت نرسد. مردم به خوبی دریافته‌اند که میزان وضع فعلی افراد است و نه صرفا سوابق و مبارزات گذشته آنها.

نویسندگان این نامه با بیان اینکه جناب آقای هاشمی، شما در خطبه‌های نمازجمعه اخیر بر قانون‌مداری و قناعت به حکم قانون تاکید نمودید، تأکید کرده‌اند: اما فقط چند لحظه بعد روند قانونی طی شده در انتخابات دهم را زیر سئوال بردید و با القای شبهه به گونه‌ای سخن راندید که گویا تقلب در انتخابات محرز شده و جمهوریت نظام به خطر افتاده و شما به شدت نگران آن هستید. اما واقعیت این است که این جمهوریت نظام نیست که به خطر افتاده است بلکه این وجاهت و مقبولیت شما در نزد مومنان می‌باشد که در معرض خطر جدی قرار گرفته است. شما که ندای قانون‌مداری را سر دادید، چرا از اقدامات غیرقانونی برخی افراد و گروه‌ها حمایت کردید و حتی از دستگیری قانونی عده‌ای از آشوب‌گران و طراحان اصلی اغتشاشات اخیر اظهار نگرانی نمودید و خواستار آزادی آنها شده و برای آنها اشک ریختید؟

در بخش دیگری از این نامه آمده است:‌ جناب آقای هاشمی، شما در خطبه نماز از لزوم وحدت سخن گفتید اما کمی و فقط کمی بعد، خود آن را نقض نموده و جامعه را به دو دسته تقسیم کردید و القای تردید و شبهه برخی مخالفان نظام را به مردم نسبت دادید. شما بی‌پروا اعلام نمودید که در کشور بحران وجود دارد. به راستی چه کسانی از شنیدن این بیان جشن شادی برپا کردند؟ آیاادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

هاشمی درموضع پدرمعنوی اصلاح‌طلبان خطبه‌خواند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه تهران در مقام پدر معنوی اصلاح طلبان خطبه خواند.

"غلامرضا کرمی" در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه، آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه تهران از بی طرفی خود سخن به میان آورده بود، افزود: من هرچه در صحبت های او گشتم سخنی از بی طرفی نیافتم.

وی بیان کرد: آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه از موضع جریان شکست خورده انتخابات وارد شدند، چنانچه سخنان او نیز در همه زمینه ها حکایت از این مهم داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی افزود: سخن گفتن از رسانه ها، مجروحان و دستگیر شدگان در حوادث بعد از دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری همه از موضع یک جریان شکست خورده انتخاباتی بود.

وی با بیان اینکه، آقای هاشمی رفسنجانی بحث اعتماد سازی را به عنوان یک جریان یک طرفه عنوان کرد، افزود: طرح خطبه های یک طرفه از جانب آقای هاشمی رفسنجانی تعجب مرا برانگیخت.

کرمی اظهار داشت: بعد از ایراد خطبه های مقام معظم رهبری در موعد بعد از انتخابات و دفاع ایشان از جایگاه و شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی، او می بایست با طرح نامه یا بیانیه ای از رهبر انقلاب اسلامی تشکر کند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.


نوشته شده توسط: محمد حق دوست

دشمنان از اظهارات رفسنجانی شاد شدند سه شنبه 88/4/30 ساعت 8:48 صبح

دشمنان از اظهارات رفسنجانی شاد شدند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارات ‌رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه در مورد شورای نگهبان و آزادی اغتشاشگران را منصفانه ندانست و گفت: اظهارات هاشمی ‌به گونه‌ای بود که دشمنان از آن سوءاستفاده و استقبال کردند.‌

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در گفتگو بافارس، با اشاره به سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه تهران اظهار داشت: اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آن انتظار و توقعی که بزرگان و همکاران او در مجلس خبرگان رهبری داشتند را برآورده نکرده است.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن تشکر از حضور 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، گفته بود که مردم نقش اصلی را در این حضور باشکوه داشتند ولی قبل از نقش مردم، این نقش مقام معظم رهبری بود که باید برجسته می‌شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر سئوال شود که چرا 85 درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و چه کسی مردم را به این حضور باشکوه هدایت کرد، نقش اول این تجلی باشکوه مربوط به مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از مدت‌ها قبل از برگزاری انتخابات از طریق شرکت در جلسات و مناسبت‌های مختلف و حتی سفر به استان کردستان زمینه حضور باشکوه مردم را فراهم کردند، بر این اساس این خلأ و کمبود در فرمایشات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وضوح مشاهده می‌شد.

آیت‌الله نمازی در مورد نقش سایر افراد و دستگاه‌ها در زمینه‌سازی حضور باشکوه مردم در انتخابات اظهار داشت: حضور 85 درصدی مردم در انتخابات در درجه اول معلول هدایت‌ها و رهبری‌های مقام معظم رهبری و در درجه بعدی معلول فرمایشات و موضع‌گیری‌های مراجع تقلید و ائمه جمعه است که در سخنرانی‌ها، دیدارها و خطبه‌های نماز جمعه مردم را به حضور حداکثری در انتخابات ترغیب و تشویق کردند. رسانه‌های جمعی به ویژه صداوسیما نیز در زمینه‌سازی این حضور پررنگ نقش مهمی ایفا کردند.

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در کاشان خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ابتدای سخنان خود بحث قانون‌مداری را مطرح کرد اما در ادامه بیانات خود اظهارات خودش را نقض کرد؛ برای نمونه او خواستار آزادی اغتشاشگران بعد از انتخابات شد، در صورتی کهادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

آنانی که در «توفان فتنه» «بذر تردید» افکندند

الیاس نادران*

آقای ‌هاشمی در سخنان خود در نمازجمعه تهران نسبت به در خطر قرار گرفتن وحدت جامعه ابراز نگرانی کرد.

این‌که آقای ‌هاشمی نگران وحدت جامعه باشد و توصیه کند که همه افراد سیاسی و نهادهای مدنی برای وحدت تلاش کنند بسیار پسندیده است اما در مورد عوامل تحقق وحدت در جامعه ما و عواملی که این وحدت را مورد خطر قرار می‌دهد، مسائلی مطرح است که بدون توجه به آنها محتوای این توصیه را مخدوش می‌کند و هدف گوینده را خیلی روشن نمی‌کند. تا شنوندگان و مخاطبان سخنان ایشان متوجه شوند که آقای ‌هاشمی بر چه مبنایی به دنبال تحقق این خواسته برحق است. به همین دلیل موضع‌گیری‌های ایشان در طول چهار هفته و قبل از آن و مجموع صحبت‌هایی که روز جمعه داشتند سؤالات و ابهاماتی ایجاد می‌کند که لازم است در افکار عمومی به آن پاسخ داده شود:

1. اگر ایشان و دوستانشان مسئله اعتماد به قانون و فعالیت‌های سیاسی در چارچوب قانون را قبول دارند، چرا به بیانات 29 خرداد مقام معظم رهبری اعتنا نکردند و مجموعه منتسب به ایشان به قانون‌شکنی و ساختارشکنی اقدام کردند؟ مگر نه این‌که این مسئله بخصوص در اتفاقات روز شنبه 30 خرداد ماه نمود بسیار بارزی داشت؟

2. بنده به همراه هیأت منتخب مجلس برای پیگیری حوادث بعد از انتخابات، چهارشنبه 27 خرداد خدمت ایشان رسیدیم، ایشان در آن نشست فرمودند که «آقای موسوی به فراتر از ابطال انتخابات فکر می‌کند.» آیا در مقابل این خواسته موسوی اقدامی انجام داده‌اند که ایشان را به تمکین به قانون و ساختارهای قانونی نظام متقاعد کنند؟ ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

اعلام جرم جمعی از حقوقدانان و دانشجویان امام صادق(ع) علیه موسوی

جمعی از حقوق‌دانان و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) علیه میرحسین موسوی به دلیل توهین به رئیس‌جمهور، وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام جرم کردند.

به گزارش رجانیوز، در این نامه که خطاب به دادستان تهران نوشته شده و مستنداتی نیز به پیوست آن ضمیمه شده است، به اینکه موسوی در سخنرانی‌ها و بیانیه‌های خود نسبت‌های خلاف واقع متعددی از قبیل دروغ‌گویی، خرافه‌گرایی، فریب‌کاری، ماجراجویی و... به رئیس‌جمهور قانونی کشور داده، اشاره شده و تقاضای رسیدگی به این بزه را مطرح و اعلام جرم کرده است.

متن کامل این نامه و پیوست‌های آن در ادامه آمده است:

وَإِذَا حَکَمْتُم بَیْنَ النَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِالْعَدْلِ

موضوع: اعلام جرم علیه جناب آقای میر حسین موسوی

دادستان محترم تهران جناب آقای مرتضوی

سلام علیکم

انتخابات ریاست جمهوری یکی از حساس‌ترین انتخابات‌های نظام ‌جمهوری اسلامی برای تعیین ریاست قوه مجریه است که نقشی اساسی در اداره کشور دارد.(اصل 113 و 114 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) از سویی قانون انتخابات ریاست جمهوری جهت ارائه افکار و اندیشه‌های نامزدهای تأیید صلاحیت شده ترتیباتی را اندیشیده است تا در فضای سالم به نقد عملکردها و اندیشه‌ها و ارائه برنامه‌ها و مبانی فکری اقدام شود. (م 62 به بعد قانون انتخابات ریاست جمهوری) همان قانون جهت حفظ و رعایت شئون و حیثیت نامزدهای ریاست جمهوری و عدم خروج از ظوابط شرعی و قانونی، هرگونه تجاوز و هتک حرمت و حیثیت نامزدها را از طرف نامزد دیگر و هوادارانش جرم انگاری نموده است. (م 71 قانون انتخابات ریاست جمهوری)

بی‌شک قانون نباید اجازه دهد تا انتخابات محملی برای هتک حیثیت و حرمت شخص رئیس‌جمهور گردد؛ چه شخص رئیس‌جمهور مظهر اراده ملی و مصداق نصب رهبری فقیه است (اصول 110 قانون اساسی بند 9 و اصل 117 و...). به سخنی تفکیک میان شخصیت حقوقی و حقیقی رئیس‌جمهور و تفکیک دو مقام «نامزد ریاست جمهوری» و «رئیس‌جمهور» بالفعل باید در سخنان و انتقادات دیگر نامزدها ملحوظ گردد تا خدشه‌ای به حیثیت و حرمت شخص و شخصیت رئیس‌جمهور وارد نیاید. چه رسد به آن‌که گاه اهانت‌ها مستقیماً ناظر به عملکرد رئیس‌جمهور و با توجه به سمت او است.

امضاء‌کنندگان مرقومه حاضر معتقدند:

1- جناب آقای موسوی خامنه در مناظرات و سخنرانی‌های عمومی به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای محمود احمدی نژاد و هم‌چنین به وزیرکشور و کارکنان و دست‌اندرکاران انتخابات با توجه به سمت و به سبب انجام وظیفه، توهین نموده‌اند.

به کاربردن الفاظی صریح در توهین مانند نسبت دادن دروغ به رئیس دولت، متهم کردن وی به خدشه در آمار و ارقام جهت فریب مردم، به صورت مکرر در مناظره‌ها و سخنرانی‌ها، خرافه‌گرایی دولت، ماجراجویی، بی‌ثباتی، رفتارهای نمایشی، قهرمان نمایی و شعاری، خیال بافی، خلاف‌گویی، پنهان‌کاری، خودمحوری، قانون‌گریزی، سطحی‌نگری، افراط و تفریط و الفاظ مشابه آن به صورت مکرر و باحالتی که عرفاً دلالت بر توهین دارند (که به اندکی از این سخنان در پیوست اشاره شده است) همگی دلالت بر بیهودگی تفکیک بین ریاست جمهوری و کاندیدای ریاست جمهوری داشته و خطاب ایشان را مستقیماً به سوی ریاست جمهوری متوجه می‌سازد.ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

نگرانی شدید روزنامه کروبی از لایحه بررسی اموال مسئولان

روزنامه کروبی در شماره امروز (پنج‌شنبه) خود گزارشی در واکنش به خبر لایحه دولت درخصوص شفاف‌سازی اموال مسئولان نظام منتشر کرد که در آن نتوانست نگرانی شدیدش را از اجرا شدن این لایحه پنهان کند.

به گزارش رجانیوز، در این گزارش تلاش شده است لایحه دولت که در زمینه احیای اصل 142 قانون اساسی است، لایحه‌ای سیاسی و برای خانه نشین کردن رقبا خوانده شود.

این روزنامه البته توضیح نمی‌دهد که این رقبا چه مسئله غیرشفافی دارند که با اجرا شدن این لایحه خانه‌نشین می‌شوند.

گزارش "بررسی اموال مسئولان نظام، برنامه جدید احمدی‌نژاد" روز گذشته در حالی در تحریریه اعتمادملی برای روزنامه امروز تهیه شده است که کروبی نیز دیروز به محل روزنامه آمده بود و در جمع تحریریه نیز یک پیشنهاد جالب مطرح کرد: «من پیشنهادی برای آقای احمدی‌نژاد دارم. وزارت کشور اجازه برگزاری یک تجمع را به ما بدهد بعد ما در یک نقطه تهران تجمع برگزار می‌کنیم، ایشان نیز همزمان در نقطه دیگر تجمعی برگزار کند. آن وقت ایشان ببیند که مردم از کدامیک استقبال می‌کنند. از آنها یا از اصلاح‌طلبان.»

پرسش‌های صریح دکتر احمدی‌نژاد از کروبی در جریان مناظره‌های انتخاباتی درخصوص 300 میلیون تومان دریافتی از شهرام جزایری و محل سکونت فعلی وی، بی‌جواب ماند و حتی در شب بعد، کروبی در ابتدای مناظره با موسوی، با قرائت نوشته از پیش آماده شده نیز نتوانست افکار عمومی را در خصوص دریافت 300 میلیون تومان از یک مفسد اقتصادی در سال 80 متقاعد کند و در زمینه محل سکونت خود نیز ترجیح داد هیچ توضیحی ندهد.

کروبی البته در مناظره با احمدی‌نژاد هنگامی که در واکنش به ماجرای جزایری بدون پاسخ ماند و حتی در مناظره بعدی گفتادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

کلکسیون توهین‌های مدعیان اخلاق به منتخب مردم
دولت دیکتاتور، فرعونی، طاغوت، تروریست، متحجر، نکبت، قرون وسطایی، عصر قجری، دروغگو، رمّال، عبوس، هتاک و...

تاریخ زیاد به خود دیده است کسانی را که به نام اخلاق، اخلاق را ذبح کرده اند؛ کسانی را که به نام دموکراسی، حقوق مردم را نادیده انگاشته اند و کسانی را که به نام قانون گرایی، قانون را به مسلخ بردند. در انتخابات ریاست جمهوری از جمله تاکیدات میرحسین موسوی در بازه زمانی تبلیغات انتخاباتی پایبندی به اخلاق و بازگشت به آداب اسلامی بود. شعار "ادب مرد به ز دولت اوست"، شعاری بود که وی و حامیانش بارها و بارها تکرار کردند و برای آنکه مستند در جریده تاریخ بماند، پوسترش را هم طراحی کردند.

زمان که گذشت، همان مدعیان اخلاق و ادب، بالاترین حجم توهین ها را به شخص دوم کشور و رییس‌جمهور منتخب مردم نثار کردند و او را فرعون، دیکتاتور و مستبد لقب دادند! همان ها قانون را زیر پا گذاشتند و علی رغم تأکیدات رهبر انقلاب شیرینی پیروزی 22 خرداد را به کام مردم زهر کردند و همان ها که از حق و رای مردم می گفتند، به جای پذیرش شکست به انتخاب مردم دهن کجی کردند و پیشاپیش خود را رییس‌جمهور قانونی کشور دانستند. اما اینکه چگونه 11 میلیون رأی را می توان جا به جا کرد، پرسشی است قابل تأمل که همان ها باید پاسخگو باشند.

در این مجال برخی تخریب ها و توهین ها را که در بازه زمانی کمتر از یک ماه تنها از سوی یکی از سایت‌های خبری متعلق به موسوی منتشر شده است، برای ثبت در تاریخ مرور می کنیم؛ تا همه بدانند در فقدان حضور جدی مدعی العموم به منتخب برآمده از آرای ملت چه رفته است و مدعیان اخلاق و ادب و پایبند به اصول چه کرده اند. تا همه بدانند چه کسانی باید به جای عدالت دنبال ادب بروند!(1)ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

آیا موسوی تنها میماند؟ جمعه 88/4/5 ساعت 8:27 صبح
واکنش حامیان موسوی به قانون‌گریزی کاندیدای مطلوبشان
آیا موسوی تنها می‌ماند؟

حامیان دیروز موسوی اگرچه تا انتخابات با او ماندند و حتی شکست سنگین انتخاباتی را هم نظاره‌گر شدند، اما شاید هیچ‌گاه تصور نمی کردند کاندیدای مطلوبشان یعنی همان کسی که سابقه نخست وزیری امام را در کارنامه خویش داشت، رو در روی نظام قرار بگیرد و از عدم اعتماد به نهادهای قانونی سخن بگوید. واقعیت آن است که سلسله بیانیه های موسوی طی این روزها بخشی از حامیان او را با تردیدهای جدی مواجه کرده است. برخی مانند ابوالفضل فاتح، رئیس کمیته اطلاع رسانی، رسانه و تبلیغات ستاد آماده بازگشت به خارج از کشور شده و برخی دیگر را نیز به اعلام برائت از وی واداشته تا اشتباهات جریان موجود به نامشان نوشته نشود.

سعید ابوطالب از جمله افرادی بود که علی‌رغم آنکه وی به دلیل مجری‌گری یک برنامه تلویزیونی حمایت خود را از موسوی علنی نمی‌کرد اما اخبار متعددی درخصوص ارتباط وی با ستاد میرحسین منتشر شده بود. با این حال، به‌تازگی در گفت‌وگو با "شبکه ایران" به بیانات رهبر انقلاب اشاره کرد و مواضع ایشان را برای همگان الزام‌آورخواند. عضو ستاد انتخاباتی موسوی همچنین با صراحت گفت: «در نظامی که مردم سالاری دینی حاکم است، همگان دارای حقوقی هستند که در چارچوب قانون می توانند از آن استفاده کنند اما نباید پا را فراتر از قانون بگذارند.»

ابوطالب با بیان اینکه روابط و نسبت های حقوق اکثریت و اقلیت در قانون اساسی تعریف شده است، افزود: «اگر نخواهیم به قانون اساسی تن بدهیم، ناخود آگاه به آنارشیسم تن داده ایم که به نفع مردم وهیچکس نیست.» وی همچنین نسبت به پیدایش دیکتاتوری اعلام خطر کرد و گفت: «اگر آنارشیسم بر کشور حاکمیت پیدا کند، به سمت دیکتاتوری می رویم.»

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اگر بخواهیم به دیکتاتوری گذشته برگردیم، دیگر نیازی به قانون نیست، تصریح کرد: ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

میلیشیای سبزپوش و تجربه 30 خرداد 60

1- سید ابوالحسن بنی صدر روزهای پایانی خرداد 60 را در توهم سیر می کرد. او با این تصور که می تواند با تکیه بر میلیشیای سازمان مجاهدین خلق و هواداران آن، خود را در نقش یک رهبر اپوزیسیون با پایگاه اجتماعی فراگیر قرار داده و در برابر جمهوری اسلامی قدعلم کند، اشتباهات استراتژیکش را یکی پس از دیگری رقم زد.

اینچنین بود که سید ابوالحسن بنی صدر با توهم خودبزرگ بینی، پیوندش ر ا از آحاد ملت و امام قطع کرد و به دامان میلیشیای سبزپوش سازمان نفاق سقوط کرد. سازمان مجاهدین خلق (منافقین) توانسته بود تا پیش از آن به «محور» اصلی کلیه گروههای متخاصم و معاند نظام از طیف چپ تا راست تبدیل شود. سازمان بعد از برکناری بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا توسط امام(ره) رسماً با صدور اطلاعیه‌ای از وی حمایت کرد و با تظاهرات پراکنده در بعضی نقاط کشور مقدمات شورش علیه نظام را آغاز کرد.

پس از تصویب بررسی طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس شورای اسلامی، سازمان که می‌پنداشت ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

انتخاب دهم

<      1   2   3   4   5   >>   >

ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
498313


:: بازدیدهای امروز ::
111


:: بازدیدهای دیروز ::
61



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::