سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 هرکس جامعه را به ناامنی سوق دهد، منفور ملت است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: نخبگان مراقب باشند، زیرا در امتحان عظیمی قرار گرفته اند و موفق نشدن در این امتحان، تنها مردود شدن نیست بلکه موجب سقوط آنان خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسئولان نظام اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، بعثت پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) را مقطعی مهم در تاریخ بشریت دانستند و تأکید کردند: امروز اصلی‌ترین نیاز جامعه اسلامی عمل به پیام بعثت و ملاک قرار گرفتن عقل و خرد، حاکم شدن فضیلت‌های اخلاقی و مبنا قرار گرفتن انضباط قانونی در جامعه است که در این زمینه وظیفه نخبگان و بزرگان بسیار با اهمیت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک عید بزرگ مبعث پیامبر اعظم (ص) به امت اسلامی و ملت ایران‌، تربیت عقلانی و تاکید بر خرد گرایی و تدبّر را مهمترین بخش از پیام بعثت بر شمردند و افزودند: اولین کار پیامبر مکرم اسلام (ص) حاکم کردن عقلانیت در جامعه اسلامی بود زیرا تربیت قدرت تفکر و نیروی خرد در جامعه، حَلاّل همه مشکلات، مهار کننده نفس و زمینه ساز عبودیت انسان است.

ایشان با اشاره به تربیت اخلاقی به عنوان دومین بخش از پیام بعثت خاطر نشان کردند: رواج فضیلتهای اخلاقی در جامعه همچون هوای لطیفی است که زمینه زندگی سالم را فراهم می‌آورد و انسان را از حرص‌ها، جهالت‌ها، دنیا طلبی‌ها، بغض های شخصی و سوء ظن به یکدیگر باز میدارد و به همین دلیل است که در اسلام تزکیه و رشد اخلاقی بر تعلیم مقدم است.

رهبر انقلاب اسلامی، تربیت و انضباط قانونی را سومین بخش از پیام بعثت خواندند و با اشاره به پیشقدم بودن پیامبر اسلام(ص) در عمل به احکام و دستورات اسلام افزودند: همه این موارد برای جامعه اسلامی شاخص و معیار است و میدان زندگی نیز صحنه آزمایش انسانها است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزت کنونی ملت ایران را نتیجه موفقیت و ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

 تسویه حساب با دولت یا نزدیکی به اپوزیسیون ضد انقلاب؟
استقبال عناصر ضد انقلاب از اظهارات آقای هاشمی در نماز جمعه تهران ادامه دارد.
در این زمینه شیرین عبادی از عناصر سلطنت طلب در گفت وگو با دویچه وله آلمان و در پاسخ به این سؤال که «آیا انتقادهای مستقیم و غیر مستقیم آقای هاشمی به حکومت را می توان به معنای تفاهم با اپوزیسیون تعبیر کرد» گفت: هم بله و هم خیر. آنچه آقای رفسنجانی گفتند عین همان است که اپوزیسیون می گوید ولی این تمام حرف اپوزیسیون نیست.
سایت ضد انقلابی روزآن لاین نیز در این زمینه نوشت: نوع حضور هاشمی در عرصه پرتلاطم سیاست بسیار خطیر است. بعد از نماز جمعه با یکی از چهره های خارج از کشور صحبت می کردم، گفت حرف های هاشمی بد نبود. گفتم خیلی خوب بود! ولی او ادامه داد که شروع کرده به سرعت تماس با دوستان دست به قلم و پای میکروفون که یک وقت شروع نکنید همین وسط، انتقادات و ایرادات تاریخی به هاشمی گرفتن! اهمیت حضور و شیوه حضور هاشمی در صحنه سیاسی، شکل مؤثر و امروزی و منطقی تر حضور آیت الله منتظری در آن شرایط سخت و سیاه است.
نویسنده که بستگان وی در آشوب های خیابانی نقش آفرینی می کردند، افزود: مخالفان اگر حامیانی در سطوح بالای نظام نداشته باشند ناچارند تن به جنگ نابرابر بسپارند. مواضع هاشمی مانند بسیاری از دیگران تغییر مثبت یافته است اما حملات گذشته نیز به وی پایه منطقی نداشت و از جنس سیاست واقع گرایانه نبود. در عین حال توقعات از او باید محدود و ممکن در حوزه قدرت باشد و توقعات و انتظاراتی که از اپوزیسیون می رود به او احاله نشود تا امید کاذب نیافریده و ناامیدی از پی آن قامت نیاراید.
از سوی دیگر حشمت طبرزدی که روزگاری با انتشار نشریه پیام دانشجو به نقد عملکرد مالی و سیاسی خاندان هاشمی می پرداخت، در مصاحبه با رادیو فردا گفت: من جزو منتقدان سرسخت آقای رفسنجانی بودم و در نهایت به عنوان مخالف کلیت جمهوری اسلامی درآمدم ولی اکنون شرایط خیلی تغییر کرده است. در شرایط فعلی آقای رفسنجانی به یک اپوزیسیون درونی نظام تبدیل شده و کسی که اکنون صحبت می کند دیگر همان رفسنجانی سابق نیست. آقای رفسنجانی یکی از سخنان تاریخی خود را مطرح کرد. او با صراحت اعلام کرد که رژیم با بحران رو به رو است و اعتماد مردم از حکومت سلب شده است.
تریبون نماز جمعه علی الاصول باید سنگر دفاع از حاکمیت جمهوری اسلامی و سیاست های رسمی نظام باشد اما آقای رفسنجانی دقیقاً برخلاف این عمل کرد و به نحوی از موضع مخالفان حرف زد. به نظر من آقای رفسنجانی نه تنها بنا نداشت فضا را آرام کند بلکه صحبت های او تحریک کننده هم بود و عمد داشت به قضایا دامن بزند. ما خبر داشتیم که از چند ماه پیش آقای رفسنجانی راضی نیست بحران به مرحله ای برسد که کار از دست خودش خارج بشود. حکومت اگر بخواهد مسالمت آمیز و دیپلماتیک مسائل را حل کند باید به جناح اصلاح طلب امتیاز بدهد.
حسن یوسفی اشکوری از مسافران کنفرانس برلین هم گفت: من این اندازه از انتقاد از آقای هاشمی توقع نداشتم. ایشان با ظرافت در نهایت جانب مخالفان را گرفت.
وی در گفت وگو با رادیو فردا اظهار داشت: به نظر می آید آقای هاشمی رفسنجانی با توجه به اینکه خودش از آغاز به شدت معترض دولت احمدی نژاد بوده، با تمام وجود معترض و مخالف این دولت و تداوم آن است. من پیش بینی می کنم ایشان پس از این هم در برابر دولت به اشکال مختلف خواهد ایستاد و به هر حال با دولت و شخص احمدی نژاد مقابله خواهد کرد، به شکل هایی که خودش می داند و معمولاً استفاده می کند به ویژه در مجمع تشخیص مصلحت و مجلس خبرگان.

کیهان


نوشته شده توسط: محمد حق دوست

6 شکست در 6 همه پرسی ... و حالا لاف رفراندوم پس از آشوب!
طراحان آشوب های خیابانی با ناامیدی از ایجاد اغتشاش به مستمسک دیگری برای مقابله با انتخاب ملت ایران متوسل شدند.
مجمع روحانیون مبارز و سیدمحمد خاتمی عضو ارشد آن در موضعی مشترک ضمن تکرار ادعاهای قبلی، خواستار همه پرسی درباره مشروعیت دولت شدند! این موضع بلافاصله مورد استقبال رسانه های بیگانه و ضدانقلاب قرار گرفت.
مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه ای ریاکارانه مدعی تهدید علیه جمهوریت و اسلامیت نظام شد و با القای بی اعتمادی نسبت به انتخابات و تصرف در رای مردم نوشت: جا دارد از بیانات سنجیده، خیرخواهانه و شجاعانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه سپاسگزاری کنیم.
امروز اگر خیر انقلاب و کشور و ملت را می خواهیم همگی باید پیشنهادهای متین آیت الله هاشمی را جدی بگیریم و عملی سازیم.
مجمع روحانیون می افزاید: این مجمع مصرانه می خواهد برای خروج از بن بست و بحران موجود در یک همه پرسی نسبت به آنچه اتفاق افتاده نظرخواهی شود البته زیرنظر نهاد و مرجعی بی طرف.
خاتمی هم طی اظهارات مشابهی گفت: توصیه های آقای هاشمی حداقل هایی است که می تواند فضا را تلطیف و اعتماد از دست رفته را برگرداند و من نکته ای را اضافه می کنم و به صراحت می گویم راه برون رفت از بحران فعلی، اتکا به آرای مردم و برگزاری رفراندوم است. بایستی از مردم پرسید آیا از وضعیت پیش آمده راضی هستید؟ اگر اکثریت این وضع را قبول داشتند ما هم تسلیم می شویم. همه پرسی درباره مشروعیت دولت باید از سوی نهادهای بی طرف همچون مجمع تشخیص انجام شود.
گفتنی است هاشمی رفسنجانی در خطبه های نمازجمعه گذشته در اظهاراتی مبهم گفته بود «همه طرف ها باید بتوانند برادرانه، خواهرانه بنشینند در صداوسیما و با هم حرف بزنند و دلیل خود را بگویند. بالاخره مردم در این بین خودشان می فهمند و آخرش هم می توان از مردم پرسید.»
گفتنی است سیدمحمد خاتمی و برخی اعضای مجمع روحانیون نقش آتش بیاران معرکه را در آشوب های خیابانی ایفا کردند و به ویژه برخی اعضای مجمع2، 3ماه قبل از انتخابات به پیشگویی! درباره تقلب پرداختند و ستاد صیانت از آرا در برابر تقلب تشکیل دادند. بنابراین طیف مذکور نقش ویژه در بوجود آمدن وضعیت کنونی داشته اند و موضع اخیر آنان در برابر وضعیت موجود نوعی فرار به جلو است.
اما درباره موضوع همه پرسی و رفراندوم باید توجه داشت که انتخابات خود، جامع ترین رفراندوم نسبت به رویکرد مدعیان اصلاح طلبی و همچنین طیف آقای هاشمی نسبت به دولت و سیاست بود. این مهم را کسانی چون تاج زاده و رضا خاتمی هم مورد تاکید قرار داده بودند که انتخابات ریاست جمهوری یک رفراندوم بزرگ است.
بنابراین رفراندوم با حضور 40میلیونی ملت و دادن 5/24میلیون رای به رئیس جمهور اصولگرا و عدالت خواه انجام شده منتهی حضرات با گردن کلفتی به شیوه های دیکتاتورمآبانه و قلدرانه تلاش کردند رای توفنده ملت را زیرپا بگذارند و گستاخانه به ملت بگویند که دیدید نمی گذاریم رای شما به کرسی بنشیند و عملی شود.
بنابراین طیفی که نه یکبار بلکه 6 بار در 6 سال گذشته (2 انتخابات شورای شهر، 2 انتخابات مجلس،2 انتخابات ریاست جمهوری) با رفراندوم های انتخاباتی از ملت ایران «نه» گرفته اما در عین حال باز هم تلاش کرده رویاروی رای ملت بایستد، قطعی است که حتی اگر رفراندوم دیگری هم برگزار شود، باز هم میز بازی را به هم بریزند و گردن کشی کنند. به همین دلیل مواضع جدید، صرفا ترفندی تازه برای مقابله با انتخاب شکوهمند مردم و طفره از پذیرش شکست و داشتن اخلاق شکست در انتخابات ارزیابی می شود آن هم صرفا به این دلیل که با دست یازیدن به اغتشاش و جنایت و تخریب اموال عمومی، ماهیت ضدقانون و دیکتاتوری خود را به مردم نشان دادند و حالا مجبورند رد پای برجای مانده را گم کنند

کیهان


نوشته شده توسط: محمد حق دوست

 پیشنهاد خاتمی یا دستورالعمل مایکل لدین؟!

شخصی به گلایه می گفت؛ هر وقت در محله ما چیزی مفقود می شود، همسایه ها مرا به سرقت متهم می کنند و آنچه را که مفقود شده از من می خواهند. به او گفتند؛ این که نگرانی ندارد، چاره کار آسان است، برای رفع سوء ظن اجازه بده یک بار خانه ات را جستجو کنند تا از پاکدست بودنت مطمئن شوند و دیگر تو را به دزدی متهم نکنند. شخص گله مند با قیافه ای حق به جانب گفت؛ حق با شماست، اما بخت و اقبال با من نیست، زیرا هر وقت خانه ام را جستجو کرده اند، اشیاء مفقود شده را یافته اند!
برخی از مدعیان اصلاحات در حالی ارتباط خویش با محافل بیگانه و پیروی از دستورالعمل دشمنان بیرونی را انکار می کنند که طی چند سال اخیر و مخصوصاً طی شش ماه گذشته تقریباً هیچ یک از اقدامات و مواضع آنها را نمی توان یافت که دقیقاً برگرفته از دستورالعمل های پیشاپیش اعلام شده و پیشنهاد شده رسانه ها و مقامات آمریکایی نباشد. در این باره طی چند ماه اخیر- و در سال های گذشته نیز- گزارش ها و یادداشت های فراوانی همراه با اسناد و مدارک غیر قابل انکار داشته ایم. و اما تازه ترین اقدام این جریان سیاسی، درخواست رفراندوم برای مقبولیت دولت- بخوانید نظام - است که طی بیانیه ای از سوی سیدمحمد خاتمی مطرح شد و بلافاصله با استقبال گسترده مقامات و رسانه های آمریکایی، اروپایی و اسرائیلی روبرو شد. قبل از پرداختن به موضوع یادشده، در این خبر دقت کنید؛ چندی قبل، مایکل لدین -MICHAEL LEDEEN- عضو برجسته مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» و دستیار ویژه «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع اسبق آمریکا و «دیک چنی» معاون جرج بوش، از «رفراندوم درباره مشروعیت جمهوری اسلامی ایران» با عنوان یکی از راه کارهای مؤثر برای مقابله با اقتدار ایران اسلامی یاد کرده بود. لدین در پیشنهاد خود اشاره می کند که آنچه مهم است، «انجام رفراندوم» نیست زیرا رفراندوم در قوانین ایران گردش کار شناخته شده ای دارد و حتی در صورت انجام، نتیجه آن نیز مورد نظر نیست، چرا که مردم ایران به نظام حکومتی خود وفادارند. مایکل لدین معتقد است؛ پیشنهاد رفراندوم از یکسو و حمایت رسانه ای غرب از سوی دیگر می تواند مخالفان جمهوری اسلامی ایران را امیدوار کرده و در صحنه نگاه دارد!
اکنون به پیشنهاد خاتمی که با بیانیه مشابهی از سوی مجمع روحانیون همراه بود باز می گردیم.
ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

رفراندوم (گفت و شنود) سه شنبه 88/4/30 ساعت 8:57 صبح

 رفراندوم (گفت و شنود)

گفت: محمد خاتمی با صدور بیانیه ای پیشنهاد کرده است که درباره نتیجه انتخابات یک رفراندوم انجام شود.
گفتم: این که پیشنهاد خاتمی نیست، این پیشنهاد را یک هفته قبل رسانه های آمریکایی مطرح کرده بودند و «جان کین» مأمور MI6 انگلیس هم در ملاقات سال گذشته خود با برخی از مدعیان اصلاحات به عنوان آخرین مرحله از پروژه مخملی از آن یاد کرده بود.
گفت: از این گذشته، موسوی و دار و دسته اش که هیچ قانونی را قبول ندارند و بر فرض که این رفراندوم هم انجام بپذیرد، مثل انتخابات می گویند در آن تقلب شده است!
گفتم: اعلام کرده اند که یک نهاد بی طرف غیر از شورای نگهبان و وزارت کشور رفراندوم را برگزار کند.
گفت: این هم یک قانون شکنی در اول کار است، چون مطابق قانون شورای نگهبان عهده دار انجام رفراندوم است. حالا منظورشان از نهاد بی طرف چیست؟
گفتم: اعلام کرده اند مجمع تشخیص مصلحت نظام!
گفت: رئیس مجمع که خودش حامی تابلودار دار و دسته موسوی است.
گفتم: ظاهراً رویکرد توده های عظیم مردم به اصولگرایان بدجوری دار و دسته خاتمی و موسوی را گیج کرده است.
گفت: چه عرض کنم؟! خودشان هم می دانند که نتیجه هر انتخابات و هر رفراندومی به نفع اصولگرایان و پیروان امام و انقلاب است ولی معلوم نیست چرا خودشان را به در و تخته می زنند؟!
گفتم: آدم خلافکاری که از اعتراض های پی در پی همسرش به تنگ آمده بود نزد امام جماعت مسجدی رفت و با این نیت که همسرش را طلاق بدهد درخواست استخاره کرد. جواب آمد که «خیلی خیلی بد است» یارو نیت کرد که همسرش را بکشد و هنگامی که دید باز هم جواب «بسیار بسیار بد» آمده است عصبانی شد، و نیت کرد که خودش را بکشد. جواب آمد «خیلی خیلی خوب است و تأکید شده که در انجام آن عجله کنید»!


نوشته شده توسط: محمد حق دوست

واکنش کوچک زاده به اظهارات رفسنجانی سه شنبه 88/4/30 ساعت 8:56 صبح

واکنش کوچک زاده به اظهارات رفسنجانی

مهدی کوچک زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، در خصوص سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: چندین مورد خلاف گویی و تناقض‌گویی در سخنان هاشمی رفسنجانی وجود داشت؛ که مطرح شدن چنین حرف‌هایی شایسته جایگاه امام جمعه نیست.

وی با اشاره به سخنان آقای هاشمی مبنی بر اینکه صحبت‌هایی که امروز مطرح می کنم نظر شخصی من است، گفت: این در حالی است که تریبون نماز جمعه جایگاه ارائه دیدگاه‌ها و نظرات شخصی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: با وجود اینکه آقای هاشمی اشاره کرد از این تریبون فراجناحی حرف می زنم، اما بسیاری از سخنانش جانبدارانه و با گرایش سیاسی بود.

کوچک زاده خطاب به آقای هاشمی تصریح کرد: دفاع از کسانی که به واسطه ایجاد اخلال و به خطر انداختن امنیت جامعه دستگیر شده‌اند، کاری جانبدارانه است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: در میان دستگیرشدگان کسانی هستند که دست به عمل خلاف زده و جان و مال مردم را به خطر انداخته اند، بنابراین خواستار آزادی این افراد شدن جز حرکت سیاسی مفهوم دیگری ندارد.

وی با اشاره به بخش دیگری از صحبت‌های هاشمی مبنی بر اینکه همه باید به قانون عمل کنند و اگر در مواردی بخشی از قانون مورد قبول نیست باید اصلاح شود، بیان داشت: باید به هاشمی گفت که دستگیرشدگان مطابق قانون دستگیر شده اند.

کوچک زاده با بیان این مطلب که هاشمی در جایگاهی نیست که پیشنهاد آزادی زندانیان سیاسی را بدهد، افزود: بسیاری از سخنان هاشمی ضد و نقیض بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس به سخنان آقای هاشمی در مورد وقایع دوران پیامبر از جمله بعثت و اواخر عمر ایشان اشاره و عنوان کرد: آقای هاشمی در خصوص دوران زندگی پیامبر اکرم(ص) طوری حرف زد که انگار در طول زندگی ایشان هیچ جنگ و درگیری رخ نداده و حضرت محمد(ص) در تمام مدت در حال نوازش جامعه بودند؛ این در حالی است که ما شاهد جنگ‌های داخلی و خارجی متعددی در آن دوران هستیم که در صحبت‌های هاشمی اشاره‌ای به آن نشد.

وی به وحدت و اتحادی که آقای هاشمی به آن تاکید داشت اشاره کرد و گفت: باید از آقای هاشمی پرسید که چه کسانی محل وحدت هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای هاشمی فقیه و دانشمند اسلامی است، اما سخنانش نسبت به تاریخ اسلام جامع نبود و یک سویه به مسئله بعثت و پیامبر (ص) نگاه کرد.


نوشته شده توسط: محمد حق دوست

عبور از بحران با نقشه راه هاشمی رفسنجانی

 

عبدالرضا داوری: جناب آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه دوم نمازجمعه 26 تیر 88 فضای فعلی کشور را "بحرانی" توصیف کرده و با ارائه یک نقشه راه، به زعم خویش مسیر برون رفت و عبور از این بحران را ترسیم کرد.

در مورد نقشه راه ارائه شده از سوی رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام برای عبور از بحران مورد نظرشان بیان چند نکته ضروری به نظر می رسد:

1- تعریف بحران:

جناب آقای هاشمی رفسنجانی بحران کنونی کشور را "بحران اعتماد" دانسته و معتقد است: "این انتخابات اگر مشکلاتی در آن پیش نمی‌آمد، ما در 30 سالگی انقلاب بهترین گام را در جهت تحقق جمهوری اسلامی برمی‌داشتیم… اعتمادی که مردم را با آن وسعت وارد میدان کرد، امروز قدری مخدوش شده است. ما این اعتماد را برگردانیم و این باید هدف مقدس ما باشد."(1)

آقای هاشمی رفسنجانی در ادامه اظهار داشت: "شما من را می‌شناسید و می‌دانید که هیچ‌وقت از این تریبون نخواستم جناحی استفاده کنم و همیشه فراجناحی حرف می‌زنم، اکنون هم همین‌طور می‌گویم و من، نظر به هیچ طرفی ندارم، اما نظرم این است که همه‌ ما باید فکر کنیم و راهی پیدا کنیم که متحد کشورمان را به پیش ببریم و از آثار بد و خطرناک کینه‌هایی که بروز پیدا می‌کند، نجات پیدا کنیم و هم دشمنان‌مان را مأیوس کنیم که چشم طمع به ما نبندند."(2)

در رابطه با مسئله شناسی جناب آقای هاشمی رفسنجانی و اینکه وی مسئله اصلی کشور را "بحران اعتماد" دانسته و در عین حال نیز مدعی است که موضع خود را "فراجناحی" و برای "مأیوس کردن و بستن چشم طمع دشمنان" تنظیم کرده است، به مقایسه موضع آقای هاشمی رفسنجانی با موضع مجمع روحانیون مبارز و مواضع وزیر امور خارجه انگلیس و سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا پرداخته تا دریابیم آقای هاشمی رفسنجانی به ادعای "فراجناحی" بودن و "مأیوس کردن دشمن" تا چه میزان پایبند است:

1-1- مجمع روحانیون مبارز نیز مانند آقای هاشمی رفسنجانی بحران کنونی کشور را "بحران اعتماد" می داند. این تشکل سیاسی در تاریخ 8/4/88 با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: "انتخاباتی که می‌توانست در آغاز دهه چهارم پیروزی انقلاب نشان دهد که پایه‌های مردم‌سالاری سازگار با دین در آن مستحکم‌تر و استوارتر شده است... افسوس که این فرصت از دست رفت و امروز اعتماد عمومی که مهم‌ترین سرمایه کشور و انقلاب است، لطمه دیده است و انبوهی از مردمان که به‌حق حرف و انتقادی دارند، از آن‌چه اعلام شده، قانع نیستند."(3)

تصدیق می فرمایید که موضع مجمع روحانیون مبارز به‌عنوان یک تشکل تابلودار جناحی از چنان تطابق دقیق شکلی و محتوایی با مواضع آقای هاشمی رفسنجانی برخوردار است که گویی جناب آقای هاشمی به‌عنوان یکی از اعضاء مجمع روحانیون، خطبه های نمازجمعه تهران را ایراد می کرد.

2-1- دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز پیش از آنکه جناب آقای هاشمی رفسنجانی مسئله اصلی ایران را بحران اعتماد بداند، در تاریخ 4/4/88 اعلام کرده بود: "بین حکومت ایران و مردم آن «بحران اعتماد» وجود دارد و مردم ایران به دلیل بحران ناشى از انتخابات که نتایج آن اعلام شده است، در خیابان ها هستند."(4)

3-1- درست چند ساعت پس از آنکه آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه تهران مسئله اصلی ایران را "بحران اعتماد" خواند، رابرت وود، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، نیز ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت در گفت‌وگو با رجانیوز
آقای هاشمی باید فتنه‌ها را محکوم و از رهبری دفاع صریح می‌کرد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: آقای هاشمی با توجه به بند اول سخنانش که بر قانون‌گرایی تأکید کرد، باید توضیح دهد که منظورش از تردید چیست‌ و اگر قانون، صحت انتخابات را تأیید کرده،‌ دیگر تردید چه معنایی دارد؟

حجت‌الاسلام والمسلیمن احمد سالک در گفت‌وگو با رجانیوز، در خصوص خطبه‌های نماز جمعه تهران توسط هاشمی رفسنجانی و موضع‌گیری‌های وی گفت: از آقای هاشمی توقع بود، علاوه بر آنچه که مطرح کردند، نسبت به مسائلی که در انتخابات و پس از آن به وجود آمد نیز موضع‌گیری می کردند.

وی ادامه داد: آقای هاشمی باید از بیانات رهبر انقلاب دفاع صریح می کرد و فتنه‌ها و آشوب های بعد از انتخابات را که توسط عوامل خارجی و دنباله های داخلی ایجاد شده بود، محکوم می‌کرد.

سالک در پاسخ به این سؤال که منظور آقای هاشمی از اینکه هنوز تردید وجود دارد، چیست، گفت: نمی‌دانم منظور آقای هاشمی از تردید، تردید در مسایل انتخابات است، یعنی همان اعتراضاتی را که آقایان موسوی و کروبی داشتند و اشکالاتی که به قانون و شورای نگهبان داشتند، برای ایشان به وجود آمده یا تردیدهای دیگری برای وی وجود دارد؟

وی تصریح کرد: با توجه به بند اول صحبت‌های آقای هاشمی که به تمکین به قانون اشاره کردند و اینکه باید قانون در کشور اجرا شود، فکر می‌کنم، قانون به اجرا در آمد و شورای نگهبان هم صحت آن را تأیید کرد، بنابراین، پس از تأیید صحت اجرای قانون، تردید معنا ندارد.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با بیان اینکه اگر به قانون ایراد دارند، باید از مجاری مخصوص به آن اقدام کنند، افزود: باید توجه داشت که 30 سال است با همین قانون، انتخابات برگزار شده است و اگر قانون نقص داشت، از همان ابتدا ناقص بوده ولی سؤال این است که چرا هیچ‌گاه اقدامی نشده است.

سالک در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اظهارات هاشمی مبنی بر عدم استفاده درست از مهلت 5 روزه شورای نگهبان، گفت: ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
چه کسی جز خود هاشمی بذر تردید را افشاند؟
 رفسنجانی درصدد بود خطری را که رهبری دفع کرد، برگرداند

گروه سیاسی- شاید هنگامی که هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه هفته‌ی گذشته‌ی تهران گفت از پیش از نهضت امام(ره) تا امروز با انقلاب همراه بوده و بنابراین، اوست که می‌داند اهداف امام(ره) و انقلاب چه بود، و سپس به تقویت جریان کودتا پرداخت، اصولگرایان منتظر ماندند تا صبح شنبه یکی از یاران قدیمی امام(ره) که پس از انقلاب نیز هم از امام(ره) و هم از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حکم و تأییدیه داشته است، به این اظهارات پاسخ بگوید.

این انتظار البته محقق شد و آیت‌الله محمد یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یعنی عالی‌ترین تشکل روحانیت، در جمع خبرنگاران، انتقادات شدیدی را علیه هاشمی رفسنجانی مطرح کرد.

آیت‌الله یزدی با انتقاد از اظهارات روز گذشته هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه، تصریح کرد که در حکومت اسلامی مشروعیت و مقبولیت با یکدیگر متفاوت است و همراهی مردم، برای حکومت مشروعیت ایجاد نمی‌کند.

این عضو فقهای شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه‌ی تهران اظهار کرد: آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌ی اول و دوم خود زیربنای دیگری را مطرح کرده است که می‌خواهم بگویم حتما ایشان اشتباه کرده و اشتباه می‌کنند. به آنچه مورد اتفاق فقهای اسلامی و شیعه‌ی اثنی عشری است توجه نشده است و آن مسئله‌ی حق حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی ایران است که ناشی از مردم و خداوند متعال است.

رییس دبیرخانه‌ی مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مشروعیت با مقبولیت تفاوت دارد، تاکید کرد: مشروعیت حاکمیت در اسلام از طرف خداوند است و مقبولیت حاکمیت با همراهی مردم است.

وی توضیح داد: درست است که ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

هاشمی از قانون سخن گفت و قانون‌شکنی کرد

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای سرگشاده خطاب به هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: شما در خطبه‌هایی که از قانون سخن گفتید، خودتان مکرر قانون‌شکنی کردید.

به گزارش رجانیوز، متن نامه سرگشاده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور خطاب به هاشمی‌رفسنجانی امام جمعه موقت تهران به شرح ذیل است:

جناب آقای هاشمی رفسنجانی

امام جمعه موقت تهران

ایران اسلامی در 22 خردادماه دریایی خروشان از دل‌های صادق شد که اقتدار ملی را در سایه ولایتمداری پیوند زدند تا یکبار دیگر سایه شوم دخالت بیگانگان بر کشوری که می‌خواهد در سایه ولایت آزاد و مستقل زندگی نماید را از این سرزمین محو نمایند.

حضور میلیونی و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، تجدید بیعتی بود دوباره با انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام(ره)، ولی امرمسلمین و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

آنچه اما پس از این حماسه بزرگ جای تأسف داشت، عدم تمکین برخی افراد و جریان‌ها به اراده ملت بود که تلاش می‌کرد تا این حماسه را در کام ملت تلخ نماید.

نیک مطلعید که جریانی که پیش از این ادعای پایبندی آن به دموکراسی و احترام به آرای عمومی‌اش گوش فلک را پاره کرده بود با به وجود آوردن فضایی غیرعقلایی و غیرمنطقی و بدون ارائه اسنادی معتبر تلاش کرد تا ضمن طی کردن پروژه فشار بر مردم، اینگونه فضاسازی کند که مردم نسبت به نظام بی‌اعتماد هستند، اما حماسه 29 خردادماه و حضور میلیونی مردم تهران به نمایندگی از ملت بیدار ایران اسلامی در نماز وحدت بخش جمعه که به امامت مقام عظمای ولایت برگزار شد، نشان داد این بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام نیست، بلکه عدم تمکین عده‌ای از آقایان به قانون اساسی و چارچوب قانونی کشور است.

آقای هاشمی

ما نیز با شما در پایبندی به قانون و پیگیری هرگونه شک و شبهه در چارچوب قانون هم نظریم، اما چطور می‌شود شخص شما با وارد کردن تردید و شبهه به انتخاباتی که طبق قانون اختیارات مسائل مربوط به آن به شورای نگهبان واگذار و طبق اعلام این شورا نتایج انتخابات جمع‌آوری و مسائل پیرامون آن پاسخ داده شده و بر صحت آن صحه گذاشته شده است، اقدام به رفتار خلاف قانون می‌کنید!

البته تقاضای حضرتعالی بدون درنظر گرفتن وظیفه دستگاه‌های انتظامی و قضایی مبنی بر آزادی کسانی کهادامه مطلب...

نوشته شده توسط: محمد حق دوست

   1   2   3   4   5   >>   >

ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
497112


:: بازدیدهای امروز ::
9


:: بازدیدهای دیروز ::
17



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::