سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یوسف مصر و رمز عزیزى در ایران شنبه 87/12/3 ساعت 10:22 صبح

یوسف مصر و رمز عزیزى در ایران

درحالى که بخش اعظمى از ملت بزرگ ایران و نیز بسیارى از مردمان منطقه، تلاش مى کنند با گفتمان و ادبیات احمدى نژاد که همانا احیاى «گفتمان انقلاب اسلامى» است، شالوده قدرت و سیاست داخلى و نیز فرهنگ جهانى را مورد واکاوى قرار دهند، اما جریانى سیاسى به دلیل عدم برخوردارى از «هویت مستقل»، خویش را صرفاً در مقابل احمدى نژاد «اثبات» مى کند.

فى المثل در حالى که همه جهانیان حرکت عالمانه و حماسى اردوغان را مؤید «غلبه گفتمانى» و نیز «اعتبار گفتمانى» نهضت مقاومت غزه بر رژیم اشغالگر قدس معرفى کرده و از این رو همه تیرها متوجه جنایتکاران جنگى آن رژیم جعلى شده است، سایت منصوب به یکى از اصولگرایان به اصطلاح تحولخواه این حرکت را حاوى تجربه و آموزه اى مفید براى احمدى نژاد در حوزه اقتصاد ایران ارزیابى کرده است! درحالى که اردوغان در امتداد گفتمانى احمدى نژاد و بهتر است بگوییم در شعاع وجودى انقلاب اسلامى و بنیانگذار آن حرکت کرده است و اگر عبرتى و آموزه اى در حرکت حماسى وى نهفته باشد که صد البته چنین است، آن پیام متوجه برخى سازشکاران و خیانتکاران عرب و نیز جناب عمرو موسى در همان اجلاس است و نه دولتى که با کشتى هاى تدارکاتى خود تا مجاورت بمب افکن ها و ناوهاى جنگى رژیم جعلى اسرائیل پیش مى رود؛ به گونه اى که با صدور پیام هاى اخطار از سوى ناوهاى دشمن روبه رو مى شود.

لذا مدلول حرکت اردوغان، احمدى نژاد و اقتصاد ایران نیست اما از منظر گفتمانى در این قیاس مع الفارق و بهت آور از سوى آن سایت خبرى، همانا پیروزى نهایى گفتمان احمدى نژاد متجلى است. زیرا آگاهان فراموش نمى کنند زمانى نه چندان دور را که برخى احمدى نژاد را به خاطر سخنان تاریخى اش حول هولوکاست سرزنش کرده اند اما اکنون تردید نمى توان کرد حرکت اردوغان، مورالس، چاوز و رئیس مجمع عمومى سازمان ملل و خیزش اخیر نهضت عمومى ضد صهیونیستى در جهان از عناصر گفتمانى «دولت احیاگر» احمدى نژاد ذیل «فراروایت» اسلام ناب محمدى (ص) است که بر ملازمه اسطوره هاى دروغین هولوکاستى و تأسیس این رژیم جعلى پاى فشرده است.

شواهد فراوان دیگر نیز وجود دارند که برخى خویش را در ضدیت با رئیس خدمتگزار دولت نهم به اثبات مى رسانند و تو خود مى دانى که این ناشى از «عجز گفتمانى» در برابر «اعتبار گفتمانى» است. به سریال «یوسف نبى» و «برنامه تلویزیونى ??» بنگرید، نظریه این گفتار قدرى مسجل تر مى شود.

در حالى که ابتناى قدرت و سیاست نزد احرار و انبیاى عظام بر رسیدگى به کار خلق و مردمان پابرهنه و ضدیت با جریان هاى اغواگر و تمامیت خواه و نیز تعالى انسان است اما پس از وضوح دریافت شباهت ها و عناصر گفتمانى با شیوه مدیریت یوسف نبى در سریال گفته شده با پاره اى برنامه هاى دولت نهم، موضوع نزد برخى محافل آن قدر بغرنج و گران آمد که خواستار پوزش یک هنرمند انقلابى به دلیل برداشت عمیق و بین الاذهانى ایرانیان از فراروایتى تاریخى شدند! غافل از این که این نیز، خود مؤید بسیارى از راه و رسم هاى دولت نهم بخصوص شخص رئیس جمهور در سنت و حافظه تاریخى اسلامى و زیست بوم ایرانى است. کیست که نداند قدرت و سیاست نزد احرار و اولیاى الهى، بر خدمت بى منتابتنا دارد! کیست که نداند احرار بر گشودن گره ها از کار خلق اصرار مى ورزند! و کیست که نداند احرار هرگز درباریان و مقربان به مقر قدرت را بر دورافتادگان به آن ترجیح نمى دهند!

واى برما که چنین هنر و هنرمندى را مورد مذمت قرار مى دهیم و کار را بر او سخت مى کنیم. مگر نه این است که فراگفتمان و فراروایت ما در قدرت و سیاست، مهذب کردن آن است، پس اگر چنین است به قول سید شهیدان اهل قلم، «هنر خوب کأس دهاق هست و شراب طهور.» هنر اصیل در ذیل و دام سلطه گفتمان ها هنرنمایى نمى کند، بلکه با اتقان و اعتبارى که گفتار حق و سعه بین الاذهانى آن دارد، بدان قابلیت دسترسى مى بخشد. در این صورت همگان بر اعتبار گفتمانى آن صحه گذارده و با آن احساس نزدیکى مى کنند.

دنیاى عجیبى است به خاطر احمدى نژاد بر یوسف نبى خرده مى گیرند که چرا از مقر حکومت و دربار دور مى شود و با دهقانان و بردگان هم سفره مى گردد. به خاطر احمدى نژاد بر یوسف ما خرده مى گیرند و نیز بر «سلحشور» که از چه او، نبى اى را به تصویر کشیده است که یکجا نشینى اختیار نمى کند و به قدرت و ثروت دل نمى بندد، چون مدلول آنها این است که سکه یکجانشینى و فربگى هیأت وزیران در زمانه کنونى فقط در دولت احمدى نژاد از رواج افتاده است!

بالاخره معلوم نیست این جماعت در آستان چه کسى سر مى سایند آیا در جبهه «برادران یوسف» مى جنگند یا به «خداى آمون» دل خوش دارند و یا به خداى یوسف نبى (ع) دل داده اند! امّا کار که به «برنامه ??» مى کشد، همه بسیج مى شوند. اصحاب ژورنالیسم یک روز مانده به برنامه آقاى فردوسى پور، آگهى و رپرتاژ مى دهند که آهاى مردمان! امشب برنامه ?? از همه وقت دیدنى تر است! چه این که به رغم کشاکش برنامه ?? و مثلاً سازمان تربیت بدنى، اما از نظر برخى از محافل، مدلول این نزاع را مى شود علیه احمدى نژاد طرح بندى کرد!

و بالاخره برنامه ?? رکورد مى زند. این رکورد از پرسش عالمانه اى! مبنى بر رضایت و عدم رضایت از رویکرد!! [گزاره اى عجیب و دوجوابى که شاید فقط براى تغییر یک رژیم مورد استفاده قرار مى گیرد!] یک برنامه منتج شده است. سریال یوسف نبى (ع) به خاطر احتمال ترویج این همسویى مورد مذمت و سرزنش قرار مى گیرد اما برنامه ?? و مجرى آن به خاطر مدلول احتمالى ضدیت با فلان مسئول دولتى در ورزش، قهرمان ملى مى شوند! شگفت این که حتّى جانب انصاف نیز نگه نمى دارند تا لااقل همان کارى که براى ?? کرده اند، براى سریال یوسف نبى (ع) هم روا دارند. روادارى، مدارا، انصاف و جوانمردى شرط حکمت و عقل است، اگر نگوییم شرط لازم و کافى «زیست مسلمانى» نیز مى باشد. خوب بود تلویزیون فراخوان مى داد و نوع نگاه به قدرت و سیاست در یوسف نبى (ع) را نه در گزاره هاى دو جوابى و اصطلاحاً بسته از منظر پرسشگرى، بلکه در گزاره اى باز و حداقل چهار گزینه اى به رأى و نظر ایرانیان مى گذاشتند و.‎..

صد البته و از پیش معلوم است که ملت چه پاسخى به این پرسش ها مى داد. ملت قدرت را خانه به دوش مى خواهد. پسندِ ملت، دولت خدمت و دولت چابک است. چرا «ملت» را تنبیه مى کنید! که یوسف اش را مهذب و بى اعتنا به قدرت و ثروت یافته است. چرا «سلحشور» را مذمت مى کنید که به امورى غیر از «زلیخا» و «عشوه هاى» او پرداخته است آیا از سلحشور و ساحت وحیانى قرآن عظیم، انتظار داستانى عشقى را در سر مى پرورانید و آیا آن وقت او کمترین شباهتى به یوسف ما داشت! هم او که یوسفِ چاه شد، هم او که یوسف زندان گردید، همانى است که براى روزگار قحطى تدارک مى کند و به اطراف و اکناف مصر سر مى کشد. آب و هوا را مى کاود، بذرها را مى پاشد و سیلوها را پر از آذوقه مى کند، اما در همه حال به تعالى روح مى اندیشد و به توحید دل مى سپارد. آیا عزیز مصر باید غیر از این باشد!

واقعیت آن است که سپهر گفتمانى ایرانیان، عدالت و حقیقت است و هر کس که به چنین عناصر و مؤلفه هایى مقرب باشد، ایرانیان دوستش مى دارند.

مجتبی زارعی - رجانیوز


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
498930


:: بازدیدهای امروز ::
82


:: بازدیدهای دیروز ::
148



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::