سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر به قلب دشمن جمعه 87/7/19 ساعت 10:32 صبح

 سفر به قلب دشمن

نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جمله نشست هایی است که هر ساله برگزار می شود و سران کشورها از آن برای بیان دیدگاه ها و نظرات شان درباره مهمترین مسایل منطقه ای و جهانی استفاده می کنند اما ظاهر امر اینگونه نشان میدهد که کشورهای برگزار کننده این نشست مخصوصاً آمریکا و متحدانش ، آن را به منظر موقعیت و فرصتی مناسب برای تحقیر جمهوری اسلامی ایران می بینند و از این موقعیت برای پیاده کردن تمام اهداف سیاسی خود استفاده می کنند .

اگر سفرهای گذشته رئیس جمهوری کشورمان ، دکتر محمود احمدی نژاد به آمریکا را مرور کنیم ، به این نتیجه خواهیم رسید که آمریکایی ها و صهیونیست ها در طول این سفرها و همچنین در حاشیه های قبل و بعد از آن تمام تلاش های خود را برای رسیدن به اهداف خود به کار بسته اند اما  تا کنون بآ لطف خداوند و با هوشیاری جمهوری اسلامی ایران نه تنها موفقیتی برای آنها نداشته است بلکه پیروزی های بزرگی را برای کشورمان به ارمغان آورده است .

در این میان رسانه های مخالف  نقش مهمی را ایفا میکنند از جمله انتشار مطالب کذب و غیر واقعی ، نادیده گرفتن موفقیت ها و دستاوردها و تبلیغات گسترده در جهت نشان دادن چهره ای منفی از جمهوری اسلامی ایران در اذهان و به راه انداختن جنجال رسانه ای .

 اولین سفر احمدی نژاد به نیویورک زمانی انجام گرفت که تنها 2 ماه از انتخاب وی به سمت ریاست جمهوری ایران می گذشت. و این در حالی بود که از روزها پیش، رسانه های غربی با انتساب تصویری به وی تلاش خود را برای تخریب  وی آغاز کرده بودند.  این تصویر که در آن وانمود می شد احمدی نژاد در جریان تسخیر لانه جاسوسی و گروگانگیری جاسوسان آمریکایی نقش داشته است حجم بسیاری از برنامه‌های رسانه های امریکا را به خود اختصاص داد.

این سفر اما با واکنش هایی درداخل نیز همراه بود، به نحوی که یکی از ائمه جمعه تهران پیش از این سفر در خطبه های نمازجمعه در مخالفت ضمنی با این سفر گفت : "برخی روسای جمهور یا به دلیل تحقیرهایی که می‌شوند، در این کنفرانس شرکت نمی‌کنند و یا با نگرانی در آن‌جا حاضر می‌شوند و بنده هم در دو دوره ریاست جمهوری ام به این کنفرانس اما نرفتم و لزومی برای این سفر وجود ندارد" اما با تمام حرف ها اولین سفر رئیس جمهور انجام پذیرفت .

اولین سخنرانی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در فضایی صورت گرفت که مرحله ویژه ای از فشارها به واسطه پیگیری پرونده هسته‌ای متوجه ایران بود. وی با تاکید بر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران در برخورداری از فناوری تولید سوخت اتمی به نحوی موضع‌گیری کرد که به نظر بسیاری از رسانه ها ا زجمله الشرق الاوسط این اقدام احمدی نژاد تمام معادلات کشور های مخالف برخورداری ایران از انرژی هسته ای را بر هم زد . این سخنرانی که با نام خدا و استمداد از عنایات حضرت ولی عصر (عج) آغاز شده بود طوری با موفقیت مواجه شد که سران خیلی از کشور ها از آن استقبال کردند و در انتهای این سخنرانی به دکتر احمدی نژاد تبریک گفتند .

همچنان مخالفت ها و تحریم ها بر علیه جمهوری اسلامی ایران بیشتر و بیشتر میشد و در دومین سفر رئیس جمهور به نیویورک برای تعداد زیادی از خبرنگاران و همراهان رئیس جمهور ویزا صادر نشد .

از جمله برنامه های این سفر سخنرانی در دانشگاه کلمبیا با دعوت رئیس این دانشگاه بود که به دلایل نا معلوم این سخنرانی لغو گردید . احمدی نژاد در این سفر با یهودیان غیر صهیونیست در آمریکا دیدار و گفتگو کرد . این سفر نیز در شرایطی انجام شد که کشورهای غربی می کوشیدند تا وانمود کنند که ایران حامی تروریست و در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای است اما رئیس جمهور ایران در سخنانی که آن را از تریبون سازمان ملل بیان کرد این شایعات را بی اساس خواند و اعلام داشت که صلح ، پیشرفت و امنیت حق طبیعی همه ملت هاست .احمدی نژاد بر برابری و تساوی بین همه مردم جهان تاکید کرد و در پایان سخنانش بر نیاز بشر به منجی موعود تاکید کرد .

سفر سوم در شرایطی برگزار شد که وی در دو سخنرانی قبلی خود در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل عمدتاً سیاست‌های ایالات متحده آمریکا را هدف انتقادات تند قرار داده بود .

مهمترین اتفاقی که در این سفر رخ داد سخنرانی تاریخی دکتر احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا بود . در طول سفر سوم محمود احمدی‌نژاد به شهر نیویورک ، صفحات اول تمامی روزنامه‌های نیویورک وهمچنین خبرهای داغ شبکه های خبری رادیویی و تلویزیونی به وی اختصاص داشت ، به شکلی که حضور سایر رهبران شرکت‌کننده در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل در سایه این حجم زیاد خبری نمودی نیافت. ازجمله برنامه های احمدی نژاد در این سفر بازدید از محل حادثه 11 سپتامبر بود که با موضع گیری های مختلفی از جانب رهبران سیاسی آمریکا مواجه گردید .

سخنگوی کاخ سفید آمریکا، در اولین اظهار نظر گفت که :" چنین درخواستی از سوی رئیس جمهور کشوری که دولت آن حامی اصلی تروریسم است خیلی خیلی عجیب است " . شهردار وقت نیویورک در زمان حملات ?? سپتامبر، با صدور بیانیه‌ای این درخواست را مایه " انزجار" توصیف کرد و نوشت : "   احمدی نژاد مردی است که آمریکا و اسرائیل را تهدید کرده ‌است، به پسر بن لادن و سایر رهبران القاعده پناه داده ‌است، برای شورشیان عراقی سلاح می‌فرستد و در پی دستیابی به سلاح اتمی است ".

در نهایت مقام‌های شهر نیویورک درخواست محمود احمدی‌نژاد را برای بازدید از محل حملات ?? سپتامبر ???? در این شهر  رد کردند و اعلام داشتند که چنین درخواستی به دلیل مسائل امنیتی قابل اجرا نیست .

پس از مخالفت مسئولان امریکا با درخواست احمدی نژاد ،‌وی در مصاحبه ای اعلام کرد : کشوری که نمی تواند امنیت را در بخش کوچکی از شهرهای خود فراهم کند ، چگونه ادعای برقرار کردن صلح و امنیت در جهان را دارد ! همچنین او گفت که هدف او از این بازدید ، فقط ادای احترام و ابراز همدردی با قربانیان این حادثه بوده ‌است و گفت که سال گذشته قصد داشت به این محل برود و ادای احترام کند، اما به دلیل فشردگی برنامه‌ها موفق به انجام این کار نشد .

اما در دانشگاه کلمبیا چه گذشت ؟

دانشگاه کلمبیا یکی از معروفترین و دیرینه دانشگاه های نیویورک می باشد و در میان دیگر دانشگاه ها و نهاد های آمریکا از  جایگاه سیاسی خاصی برخوردار است که دلیل آن فارق التحصیل شدن بسیاری از سران سیاسی و نظامی آمریکا از این دانشگاه است .

همانطور که گفته شد برنامه سخنرانی سال گذشته دانشگاه کلمبیا به دلایل نامعلوم حذف شد و در این سفر مجدداً از احمدینژاد دعوت بعمل آمد . تبلیغات رسانه ای به اوج خود رسیده بود . انواع توهین ها و بی احترامی ها از گوشه و کنار جمهوری اسلامی ایران و شخص رئیس جمهور را هدف قرار داده بود و این سخنرانی در شرایطی برگزار می شد که از تمام گروه‌های طرفدار موجودیت اسرائیل، یهودیان و گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل آمده بود . جمعیت زیادی از صهیونیست ها نیز بیرون از دانشگاه و از طریق صفحه? نمایشی که در محوطه دانشگاه کلمبیا وجود داشت، برنامه? سخنرانی و پرسش و پاسخ را پیگیری می‌کردند . طبق آمار منتشر شده این کنفرانس چیزی در حدود پانصد میلیون بیننده داشت و همه چیز برای تحقیر و محکوم کردن احمدی نژاد آماده شده بود .

دقایقی قبل ازاینکه دکتر احمدی نژاد سخنرانی خود را شروع کنند ،  رئیس دانشگاه کلمبیا یعنی "لی بوئینگر" با توهین به وی و خطاب کردن لقب "دیکتاتور حقیر و سنگدل" ، او را دعوت به سخنرانی و دفاع از خود کرد . اما احمدی نژاد در کمال آرامش این اقدام رئیس دانشگاه را اهانت به حاضران در جلسه دانست و گفت : "در کشور ایران وقتی کسی را برای سخنرانی در دانشگاه دعوت می‌کنیم برای مخاطبین قدرت درک را قائلیم و بنا را بر این نمی‌گذاریم که باید ابتدا مخاطبین را واکسینه کنیم" که بعد از گفتن این جمله با تشویق حاضران مواجه شد .

در پایان این کنفرانس ، نتیجه به شکلی رقم خورد که کمتر کسی انتظار آن را داشت . دانشگاه کلمبیا که از مدت ها قبل تمام تلاش خود را برای تدارک این سخنرانی انجام داده بود تبدیل به تریبونی برای بیان پیام جمهوری اسلامی ایران شد . بعد از این کنفرانس بین مسئولان سیاسی آمریکا درگیری و اغتشاش به وجود آمد که نهایتاً  رئیس دانشگاه کلمبیا از انجام آن ابراز پشیمانی کرد و گفت کاش همچین تصمیمی را نگرفته بود .

پس از پایان سخنرانی احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا، جان بولتون سفیر سابق آمریکا گفت که: " احمدی‌نژاد آنچه می‌خواست به دست آورد و آن حقانیت صحبت در یک دانشگاه معتبر و گرفتن پوشش گسترده? خبری بود" .

در داخل کشور تیتر اخبار داغ تمام رسانه ها به این موفقیت اختصاص داشت و مردم خود را برای استقبال از بازگشت رئیس جمهور آماده کرده بودند .

احمدی نژاد این سخنرانی و دیگر سخنرانی‌ها و دیدارهایش در این سفر را " موفقیتی بزرگ " برای ایران خواند و در اطلاعیه رسمی از مردم ایران خواست تا به جای مراسم استقبال از بازگشت وی شکرگذار خداوند باشند .

همچنین رهبر معظم انقلاب در پیامی خطاب به رئیس جمهور ایران فرمودند : "سخنرانی شما در دانشگاه کلمبیا و مسئله‌ای که در این دانشگاه پیش آمد و همچنین سخنرانی شما در مجمع عمومی سازمان ملل در مجموع مایه سرافرازی ملت ایران شد".

در حال حاضر که رئیس جمهور سفر چهارم خود را به نیویورک انجام داده است این اقدامات به شکل جدی تری در جریان است . انجام تظاهرات گسترده و اعتراض به حضور احمدی نژاد در نیویورک  توسط صهیونیسم ها و دعوت از نمایندگان و شخصیت های گروه های دموکرات و جمهوری خواه برای سخنرانی در این تجمع اعتراضی بخشی از این اقدامات است که به دلیل جنجال های رسانه ای ، مدعوین از جمله "سارا پیلین" فرماندار ایالت آلاسکا و نامزد معاون اولی "جان مک کین" با آن مخالفت کردند.

خودداری از صدور ویزا برای تعدادی از همراهان رئیس جمهور از جمله "مجتبی ثمره هاشمی" مشاور ارشد رییس‌جمهور، از دیگر اقدامات مغرضانه است . دولت آمریکا همچنین از صدور ویزا برای چند تن از اعضای تیم حفاظت رییس‌ جمهور ایران خودداری کرده است.

البته این اقدام در سفر های گذشته رئیس جمهور به نیویورک نیزصورت گرفته بود، که  طی آن برای  "مرتضی قمری وفا" مدیرکل اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور و بعضی از اعضای تیم حفاظت رؤسای جمهور ایران به خاک آمریکا ویزا صادر نشده بود .

میتوان اهمیت حضور احمدی نژاد را در خاک امریکا به حدی دانست که  نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دستخوش تغییر کند.

 

شبکه ایران


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
498990


:: بازدیدهای امروز ::
142


:: بازدیدهای دیروز ::
148



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::