سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمله مجدد به مسجد جمکران دوشنبه 87/7/1 ساعت 3:34 صبح

حمله مجدد به مسجد جمکران

اظهارات اخیر علی اکبر ناطق نوری در حمله به مسجد مقدس جمکران و استقبال رسانه های دوم خردادی از این اظهارات در شرایطی صورت می گیرد که این مسجد مورد تأیید ویژه امام راحل و رهبر انقلاب بوده است.

به گزارش رجانیوز، هجمه به مسجد مقدس جمکران، سال گذشته و در پی انتشار مقاله ای توسط مسیح مهاجری و مرحوم توسلی کلید خورد.

مرحوم توسلی به نقل از امام ادعا کرده بود آنگونه که چند نفر از اعضای مجمع روحانیون مبارز تاکنون روایت کرده‌اند، پس از سال 42 که امام برای تشکر از مردم قم به این شهر می‌رود، حاضر به قرائت نماز در این مسجد با نام امام زمان نمی‌شود.

روزنامه جمهوری اسلامی هم در سرمقاله 22شهریور 85 خود با انتقاد از این پدیده نوشت: «وقتی ما مسجد جمکران را تا آنجا از نظر تقدس بالا می‌بریم که از مساجدی مانند مسجدالحرام و مسجدالنبی نیز بافضیلت‌تر جلوه می‌کند و اعلام می‌کنیم که حدود سه‌میلیون‌نفر در شب و روز نیمه‌شعبان به زیارت این مسجد آمده‌اند و با تبلیغات بی‌سابقه، خیل مردم تشنه معنویت را از نقاط مختلف کشور به جمکران می‌کشانیم و سخنان مداحانی را می‌شنویم که به مردم وعده می‌دهند در اینجا امام زمان را زیارت خواهند کرد و حاجت‌روا برخواهند گشت و البته می‌دانیم که نه زیارتی در کار است و نه اتفاق دیگری می‌افتد، انتظار داریم در درازمدت این مردم چقدر به این تبلیغات معتقد بمانند و پایه‌های فکری آنها دچار لرزش و پوکی نشود؟»

این روزنامه در ادامه سرمقاله خود تأکید کرده بود: «مسجدی که براساس یک خواب ساخته شده، حداکثر این است که مثل سایر مساجد محترم است، اما بر چه مبنایی این همه تبلیغات و معجزه و کرامت برای آن می‌سازیم و به خورد خلق‌الله می‌دهیم؟»

روزنامه کارگزاران امروز ضمن بازتولید این خاطره و مقاله، در ادامه ادعاهایش افزوده است: در شرایطی که امام خمینی در زمان حیات اجازه نداد که حتی یک ریال از وجوهات شرعیه و بودجه عمومی دولت صرف مجموعه جمکران شود، دولت نهم به ریاست «محمود احمدی‌نژاد» در یکی از اولین مصوباتش پس از روی کار آمدن دستور اختصاص 20میلیارد تومان تسهیلات برای اتمام طرح از «حرم تا جمکران» را صادر کرد.

طرح این ادعا در شرایطی است که در تاریخ 17/2/58 پس از مذاکرات و تشکیل جلسات که اعضای هیات امنا و مدیره مسجد جمکران، آیت الله مشکینی در نامه ای خطاب به امام راحل صورت جلسات را خدمت ایشان ارائه کرده و ایشان در ذیل این نامه تأکید کرده بودند:

«بسمه تعالی

آنچه را حضرات آقایان مدرسین تصویب کرده اند، مورد تایید اینجانب می باشد.»

صورت این جلسه به نقل از جلد 7 صحیفه امام به این شرح است:

هیات مدیره و امنای مسجد صاحب الزمان (عج) مسجد مقدس صاحب الزمان در جمکران با جناب حجت الاسلام آقای شیخ محمد یزدی و سایر مقامات روحانی مسئول حوزه علمیه قم داشته و تبادل افکار نمودند، برای مسائل ذیل تصمیمات مرقوم پیشنهاد شد و تصویب گردید که اقدام به اجرای آن شود:

1- با توجه به اقبال روزافزون مردم به مسجد مقدس صاحب الزمان در جمکران، باید امور حفاظت و رفاه زائران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و طرح های جالب و اصلاحی بسیار کامل که مورد نظر هیأت امنا و مدیره نیز بوده، به فوری با رعایت الاهم فالاهم به مرحله اجرا درآید.

2- کمک های مردم که به عنوان کمک به ساختمان و عملیات عمرانی و به عنوان نذورات و هدایا می باشد باید فقط در یک شماره حساب به نام مسجد باشد، و فقط یک دفتر هم در مسجد جهت دریافت این وجوه باشد، و شماره حسابی که جدیداً ظرف شش- هفت ماهه اخیر به نام خدمه سابق مسجد افتتاح شده بسته شود و همچنین دفتری که جهت اخذ هدایا در مسجد -غیر از دفتر مسجد- باز نموده اند نیز تعطیل گردد.

3- با توجه به اینکه مسجد مقدس جمکران یادگاری عظیم از حضرت ولیعصر -ارواحنا فداه- بوده و آن سرور امر به ساختن آن مسجد و توجه شیعیان به آن نموده اند (طبق روایت مرحوم شیخ صدوق –رضوان اللّه علیه) بنابراین وقف عام محسوب شده و امر تولیت آن با حاکم شرع بوده و اداره آن زیر نظر حاکم شرع با هیأتی از عدول مؤمنین و ثقات مطلع امین و علاقه مند به آن جناب(ع) باید باشد، و کلیه اموال و عواید حاصله باید با حفظ مصالح مسجد دقیقاً صرف عمران و توسعه و رفع نیازمندی های آن مکان توسط هیأت مذکور شود و اعضای این هیأت صرف نظر از عشق به خدمت در راه اسلام، سزاوار است که این خدمت را افتخاری انجام دهند و همان طور که در گذشته افتخاری بوده، در این زمان هم که نهال مقدس جمهوری اسلامی شروع به رشد نموده، با اقتدار بیشتر به این خدمت افتخاری خود ادامه دهند و در برابر حاکم شرع جوابگوی جزیی و کلی حسابها و عملیات انجام شده باشند.

ضمناً روابط اداری با اوقاف جمهوری اسلامی توسط این هیأت انجام می گیرد و در مقابل مسائل اداری، چه اوقاف و چه سایر ادارات کشور، نیز این هیأت جوابگو خواهد بود.

4- طرح سابق هیأت امنا در رده توسعه و عمران مسجد که قسمتی از آن انجام شده و مابقی طبق پیش بینی عبارتند از:

الف- ایجاد یک بیمارستان به نام امام عصر (عج) جهت درمان مستضعفین.

ب- احداث سیصد اتاق زائرسرا در اطراف میادین، جهت رفاه بیشتر زائرین.

ج- توسعه کامل مسجد از مقطع شمالی و شرقی، که به مقام قدیمی مسجد لطمه ای وارد نیاورد، طبق نقشه موجود.

د- تکمیل ساختمان های موجود و توسعه وضوخانه ها، به همان نقشه، بسرعت اجرا شود و برای تامین بودجه به همان نهج سابق با جلب نظر نیکوکاران اقدام نمایند.

5- دو نفر از اعضای هیأت امنای قبل به نام آقایان حاج محمدعلی زندیه و حاج مهدی اقبالیان استعفا داده اند و اعضای هیأت عامل و امین جدید -پس از استعفا- به این شرح است: آقایان: حاج سید علی اکبر موسوی یزدی، حاج سید عبدالحسین میرحجازی، حاج قدرت اللّه لطیفی، حاج مهدی جعفریان، حاج غلامرضا تجلی.

6- کارمندان و کارکنان مسجد، چون در رفتار و سوابق آنان عمل خلافی مشاهده نشده، به حال خود برقرار و به خدمت مشغول باشند و فقط حسابدار به نام آقای سیدنصراللّه برقعی عوض شود، و کارکنان به میزان نیازمندی طبق تصویب هیأت افزایش یابد.

شورای رسیدگی به امور مسجد مقدس جمکران قم: حاج سیدعلی اکبر موسوی، حاج سید عبدالحسین میرحجازی، حاج قدرت اللّه لطیفی، حاج مهدی جعفریان، حاج غلامرضا تجلی، محمد محمدی گیلانی، حسین راستی کاشانی، الاقل علی مشکینی، محمد یزدی و یک امضای ناخوانا.

همچنین رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای نیز در حکم انتصاب حجت الاسلام وافی به سمت تولیت مسجد مقدس جمکران، این مسجد را "پایگاه‌ عظیم‌ تشیع‌" خوانده بودند.

در این حکم به تاریخ 18/11/79 آمده است:

«بسمه‌ تعالی

جناب‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ آقای‌ حاج‌ شیخ‌ ابوالقاسم‌ وافی‌ (دامت‌ افاضاته‌)

جنابعالی‌ را به‌ سمت‌ تولیت‌ مسجد مقدس‌ جمکران‌ و رقبات‌ مربوط به‌ آن‌ منصوب‌ می‌کنم‌ و امیدوارم‌ این‌ شرف‌ و منزلت‌ والا، توفیق‌ خدمتگزاری‌ به‌ آن‌ مکان‌ مقدس‌ را به‌ جنابعالی‌ ارزانی‌ دارد.

لازم‌ است‌ با دقت‌ و جدیت‌ و با همکاری‌ هیأت‌ امنای‌ محترم‌ به‌ حراست‌ از آن‌ مسجد و متعلقات‌ و عائدات‌ آن‌ اقدام‌ کرده‌ و تلاش‌ مداوم‌ در بهسازی‌ این‌ مکان‌ متبرک‌ و ارائه‌ هر چه‌ بهتر خدمات‌ برای‌ زائران‌ و نشر معارف‌ اهل‌ بیت‌ علیهم‌ السلام‌ که‌ موجب‌ جلب‌ رضایت‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌ ارواح‌ العالمین‌ له‌ الفداء می‌گردد، مبذول‌ فرمایید.

بدیهی‌ است‌ همه‌ی‌ مراکز و سازمانها در راه‌ خدمت‌ بیشتر به‌ این‌ پایگاه‌ عظیم‌ تشیع‌، جنابعالی‌ را مساعدت‌ خواهند نمود.

از سازمان‌ اوقاف‌ و آقایان‌ محترم‌ که‌ تا کنون‌ به‌ این‌ آستان‌ مقدس‌ خدمت‌ کرده‌اند، سپاسگزارم‌.»

در سایت مسجد جمکران تأییدات متعددی از مراجع عظام تقلید حاضر و سلف درخصوص این مسجد ذکر شده است.


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
498718


:: بازدیدهای امروز ::
18


:: بازدیدهای دیروز ::
163



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::