سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گفت وگوی تمدن ها فریب خوردگی بود سه شنبه 87/6/19 ساعت 7:2 صبح

گفت وگوی تمدن ها فریب خوردگی بود

پرفسور مولانا تاکید کرد : طرح شعار گفت و گوی تمدن ها فریب خوردگی بود، باید "تمدن گفت وگو ها " را مطرح کنیم .
به گزارشرجانیوز به نقل ازایرنا، پرفسور"حمید مولانا" روز چهارشنبه در آیین رونمایی از کتاب"حکمت و دیالکتیک گفتاری در اندیشه و روش دکتر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری به قلم "مجتبی زارعی" با مقدمه پرفسور "حمید مولانا" تصریح کرد: فرهنگ غرب ، فرهنگ مجادله و ستیزه است .
وی از اینکه این فرهنگ به دیگر کشورها از جمله کشورهای مسلمان و از جمله ایران تا حدوی سرایت کرده ابراز تاسف کرد و گفت: در برابر تصمیم آنها فریب خوردیم و به جای مجادله فرهنگها ، ما گفت وگوی تمدن ها را مطرح کردیم ، چیزی که فراموش کردیم موضوع تمدن گفت گو بود نه گفت وگوی تمدن ها.
مولانا در بخش دیگری ازسخنان خود فرهنگ آمریکا و اروپایی ها را فرهنگ مجادله و ستیزه جویی دانست و تاکید کرد: گفتمان آنها در دنیا یک گفتمان مجادله است.
مشاور رییس جمهوری اظهار داشت: در مدت 50 سال تدریس در دانشگاههای آمریکا متوجه این مسئله شدم که در فرهنگ آنها حکمت و فضیلت معنا ندارد و تنها به مسایل تئوریک و آکادمی می پردازند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اقدام خبرگزاری جمهوری اسلامی به منظور رونمایی از این کتاب گفت: واقعیت این است که ما کمتر شاهد چنین اقدام خوب و ارزنده از سوی خبرگزاری ها بودیم و من به همین خاطر به مدیر عامل و مجموعه شاغل در این خبرگزاری به خاطر این ابتکار عمل قدردانی می کنم.
مشاور رییس جمهوی همچنین با تشکر از نگارنده این کتاب گفت: این کتاب هر چند که قهرمان اصلی آن دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران است، اما واقعیت آن است که اصل کتاب درباره ما است تا شخص احمدی نژاد.
مولانا با اشاره به انتقاد برخی به اظهارات رییس جمهوری گفت : مهمترین حوزه هایی که دکتر احمدی نژاد تلاش می کند که جامعه و مردم را به آنها بازگشت دهد، مسئله حکمت و فرهنگ فطرت است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور رییس جمهوری در دانشگاه کلمبیا اشاره کرد و گفت: به عنوان کسی در آن جلسه حضور داشتم و به عنوان کسی که بیش از نیم قرن در دانشگاه های این کشور تدریس می کنم و با اساتید و روسای دانشگاه سروکار دارم ، اعلام می کنم، در این دانشگاه ما به خوبی فرهنگ مجادله و ستیزه جویی غرب مواجه شدیم .
پرفسور مولانا با اشاره به سخنان رییس جمهوری در این دانشگاه گفت: آقای احمدی نژاد در کمال خونسردی در سخنان آغازین خود با ظرفت خاصی به این موضوع اشاره و کرد و گفت: "آیا دانشگاه جای این نوع گفتار و رفتارها است"؟

مشاور رییس جمهوری اضافه کرد: من فکر می کنم که در خصوص برخورد دانشگاه کلمبیا باید پایان نامه ها و کتاب های زیادی نوشته شود چرا که اگر این اتفاق برای غربی ها در ایران صورت می گرفت ، امروز کتاب هاو مقالات بسیاری نوشته می شد.

وی بار دیگر با تاکید بر این که این نوع رفتار و گفتار از سوی غربی ها ناشی از فرهنگ ستیزه جویی آنها است، تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ آمریکا ، یک فرهنگ ستیزه جویی و جنگ طلبی است.

مولانا آنگاه به اشاره واژه "ادب" در زبان فارسی گفت: در زبان و ادبیات غرب، واژه به نام ادب وجود ندارد، باید گفتمان و روش ادب که میراث ایرانی و اسلامی ماهها است، در جامعه خود احیا و زنده کنیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله رسانه در دنیای امروزی اشاره کرد وگفت : اینکه رسانه تنها مربوط به روزنامه و صداوسیما باشد، امری ناصحیح است و باید باز تعریفی جدیدی از امر رسانه داشته باشیم چرا که بسیاری از جریان ها و صنف ها می توانند کار اصلی رسانه که همانا پیام رسانی است را انجام دهند.

مشاور رییس جمهوری خاطر نشان کرد :اگر امروز می بینیم که برخی رسانه های به جای پرداختن به رسالت خود مدام جیغ می کشند و غوغا سالاری می کنند، باید ببینیم که از کجا آب می خورند.

مولانا گفت: منظورم حمایت از جنبه مادی نیست بلکه حمایت های فکری است ، چرا که انقلاب اصلی در دنیای امروزی انقلاب فکری است و بالاترین انقلاب فکری و انسانی ،انقلاب درونی است چرا که تا عقل و دل عوض نشود، انقلاب حاصل نمی شود.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی و رهبری آن توسط امام راحل گفت: حضرت امام هم هدفش از انقلاب ، انقلاب درونی در انسان ها بود.

مشاور رییس جمهوری خاطر نشان کرد: امروز هم آقای احمدی نژاد دقیقا از این تفکر و اندیشه امام(ره) وام گرفته و در همان سمت و جهت حرکت می کند.

در ادامه این مراسم، "مجتبی زارعی" نگارنده کتاب "حکمت و دیالکتیک گفتاری در اندیشه و روش دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی" درباره نگارش این کتاب تصریح کرد: افتخار من این است که پرفسور مولانا مقدمه ای بر این کتاب نوشته است.

وی آنگاه با تقدیر از مسولان سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص رونمایی از کتابش، خاطر نشان کرد: اهتمام ایرنا برای پاسداشت از تولید معرفت اسلامی قابل ستایش است .

زارعی ادامه داد: ایرنا در یک اقدامی مبتکرانه وارد عرصه اطلاع رسانی در زمینه های معرفی اندیشه های و تفکر اسلامی شده است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفتمان دولت نهم و شخص رییس جمهوری اظهار داشت: در یک برهه از زمان و به هنگام مسولیت نهم شاهد ظلم و جفایی به این دولت هستیم که هیچ برهه زمانی شاهد آن نبودیم .

زارعی خاطر نشان کرد: مگر ما منتظر بازگشت به خویشتن در باب معرفت و مسایل فکری و دینی خود نبودیم، مگر نه این که آقای احمدی نژاد برای بازگشت این ارزش ها پا به میدان عملی سیاست گذاشت.

نگارنده این کتاب که امروز از آن در خبرگزاری ایرنا رونمایی شد، اظهار داشت: فردی بدون پشتوانه حزبی وجناحی به میدان آمد تا این ارزش ها که به دلایلی مردم از آن فاصله گرفته بودند را مجددا وارد عرصه سیاست عملی کنند.

وی خاطر نشان کرد: سیاست بازان عرصه نظری به جای همکاری و همراهی با وی با جوسازی و تبلیغات منفی در صدد مقابله با وی برآمدند.

زارعی با اشاره به گفتمان دولت نهم اضافه کرد :چرا امروز در موضوعاتی مانند عدالت ، دولت اسلامی ، حقوق انسانی و اسلامی حتی یک سمینار برگزار نمی شود در این زمینه ها تلاشی صورت نمی گیرد.

به گفته وی، احمدی نژاد راه عبور از گذشته و غرب را پیدا کرد و با تلاش و همت در این راه گام برداشت و مردم را به بازگشت به اندیشه های امام راحل و انقلاب اسلامی ارجاع داد.

مولانا با اشاره به عملکرد مسولان در 16 سال گذشته و کوتاهی آنها در این زمینه ها گفت : می توان گفت : آنها هم قصور داشتند و هم تقصیر. ما اعتقاد داشتیم که بعد از جنگ تحمیلی نیاز به بازسازی داشتیم اما بازسازی بر اساس کدام مدل و روش اسلامی ؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار به جایی رسیده که رییس جمهوری از ولایت تکوینی حرف می زند در کشوری که تمام اساس آن ولایت تکوینی است، به او حمله می شود وافکارش زیر سوال می رود.

مولانا اضافه کرد: آیا اگر رییس جمهوری سخنان خود را مسئله ولایت تکوینی آغاز کند اتفاقی خاصی می افتد که اینقدر به او حمله می شود؟

زارعی تاکید کرد: امروز رییس جمهوری همان اهداف و آرمان های امام راحل را دنبال می کند و برای بازگردان ارزش های الهی واسلامی به جامعه و میان مردم جان فشانی می کند.

بنا بر این گزارش،در پایان این مراسم تعدادی از خبرنگاران و پژوهشگران ایرنا از پرفسور مولانا و زارعی نگارنده این کتاب سوالاتی داشتند که این دو به سوالات مطرح شده در زمینه این کتابش و نظراتشان پاسخ دادند.


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
499136


:: بازدیدهای امروز ::
7


:: بازدیدهای دیروز ::
38



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::