سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردم در سوم تیر به شعارهای انقلابی رای ‌دادند

دبیر سیاسی حزب مؤتلفه گفت: انتخاب سوم تیر زاییده فکر، عقلانیت و ایمان مردم است و شرایط پیش از سوم تیر به گونه‌ای بود که جامعه ایران به فرد دیگری غیر از آقای احمدی نژاد اعتماد نمی‌کرد. 

 

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، حمیدرضا ترقی دبیر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در میزگرد "تحلیل انتخابات سوم تیر 84"که با حضور مسعود زریبافان مسئول ستاد حمایت از محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نهم و علیرضا ذاکر اصفهانی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در خبرگزاری فارس برگزار شد، در پاسخ به سئوالی پیرامون ارتباط دولت نهم با دولت اسلامی گفت: بحث دولت اسلامی از زمان حضرت امام مطرح بوده و در زمان رهبری مقام معظم رهبری هم بارها مورد تایید و اشاره قرار گرفته است.

 

وی افزود: موضوع دولت اسلامی سوژه‌ای است که در تمام دولت‌ها توسط مقام معظم رهبری به نوعی دنبال می‌شده است اما تحقق آن به زمان نیاز داشت زیرا برای تشکیل دولت اسلامی باید در تمام نهادها و در تمام ساختار نظام از عناصر اسلامی بهره گرفته شود و استراتژی‌ها بر مبنای اسلام طراحی شود بنابر این تشکیل دولت اسلامی لزوما با اسلامی شدن یک قوه محقق نمی‌شود بلکه باید تمام قوای نظام اسلامی شود تا بتوانیم از دولت اسلامی دم بزنیم.

 

ترقی با اشاره به این که منظور مقام معظم رهبری از دولت اسلامی، اسلامیزه شدن هر سه قوه است، خاطرنشان کرد: توقع و انتظار تشکیل دولت اسلامی تنها مربوط به دولت نهم نمی شود بلکه تمام دولت‌ها در این باره مورد خطاب بوده‌اند اما بعضی از این دولت‌ها به پیام رهبری پاسخ روشن وشفافی داده‌اند و برخی دولت‌ها پاسخ مطلوبی نداده‌اند.

 

دبیر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه دولت‌های گذشته تقریبا در بعد ارزش‌ها و مبانی فکری و اعتقادی هیچ کدام توجه آنچنانی به معیارهای دولت اسلامی که عدالت بارزترین وجه آن است نشان نداده‌اند، گفت: تکنوکرات‌هایی که در دوره آقای هاشمی بر سر کار بودند مساله ارزش‌ها چندان برای آنها مهم نبود و هدف، وسیله را برای آنها توجیه می‌کرد. در دولت اصلاحات هم در معیارها و ملاک‌ها اثری از ارزش‌ها نمی‌دیدیم بلکه تلاش می‌شد تا گزینش حذف شود تا اساسا نیازی به ارزش نباشد اما در دولت آقای احمدی‌نژاد با شجاعت و شهامت از عدالت حمایت می‌شود و از ارزش‌های دفاع می‌شود و در مجامع بین‌المللی هم روی این ارزش‌ها تاکید می‌شود.

 

ترقی با بیان این که علیرغم تمام تخریب‌هایی که از سوی جریان اصلاح‌طلب علیه دولت نهم وشخص آقای احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود که دولت نهم یک دولت متحجر جلوه داده شود، تصریح کرد: دولت نهم با شهامت از عدالت دفاع می‌کند و در تمام برنامه‌ها و سیاست‌های خودش از ایدئولوژی، ارزش‌ها و اسلام بهره می‌گیرد. دولت نهم به لحاظ تاکید و تکیه‌اش بر ایدئولوژی، اسلام و معیارهای ارزشی یک دولت نمونه است و به آرمان‌های انقلاب اسلامی و بحث دولت اسلامی نزدیک‌تر است.

 

وی ادامه داد: در دولت هشتم به خاطر اتخاذ سیاست توسعه سیاسی دچار یک سیاست‌زدگی شدیم و طرح مسایل سیاسی به عنوان اولویت‌ اول خواست مردم و جوانان به گونه‌ای بدون مبانی دولت واساسی در جامعه ترویج شد که تقریبا هم جوانان و هم عموم مردم نسبت به سیاست یک دلزدگی پیدا کردند و دعواهای سیاسی ناشی از این نوع سیاست هم در جامعه خستگی پدید آورد که ضربه سنگینی به حرکت سیاسی ایران در طول چند دهه اخیر وارد کرد؛ سیاست توسعه سیاسی دولت اصلاحات تلاش رهبری برای افزایش مشارکت مردم وتقویت تعهد در آنان درباره سرنوشت سیاسی جامعه دچار چالش جدی کرد و این احساس را درمردم به وجود آورد که همه جریان‌های سیاسی جامعه به دنبال منافع و خواسته‌های خودشان هستند و مردم را بازی می‌دهند.

 

ترقی کاهش مشارکت مردم در انتخابات را از آثار و تبعات توسعه سیاسی دولت اصلاحات دانست و گفت: از دیگر عواملی که سبب دلزدگی مردم از اصلاح‌طلبان و اقبال آنان به سمت آقای احمدی‌نژاد شد این بود که اصلاح‌طلبان در شناسایی مطالبات مردم دچار اشتباه شده بودند. اصلاح‌طلبان مطالبات مردم را عوضی می‌فهمیدند و اشتباهی درک می‌کردند و از درک مطالبات واقعی مردم ناتوان بودند زیرا عوامل نظرسنجی آنان نظرسازی می‌کردند و تحلیل‌هایشان از اوضاع و شرایط مردم کاملا مبتنی بر اندیشه‌های غربی بود. اصلاح‌طلبان آنقدر در مسایل سیاسی غرق شده بودند که مشکلات اقتصادی مردم، رکود اقتصادی، گرانی‌ها و ... را ندیدند و حتی دولتمردان آنها عدد ورقم‌ها را نمی‌شناختند.

 

وی خدشه‌دار شدن غرور ملی مردم ایران در دوره اصلاحات را از دیگر عواملی خواند که مردم به پیام سوم تیر رأی می‌دادند و زمانی که مردم می‌دیدند با سیاست‌های منفعلانه دولت هشتم و عقب‌نشینی‌های دولت در مقابل سیاست‌های اسکتبار جهانی، غرور و عزت ایران خدشه دار می‌شود و این روند روز به روز افزایش پیدا می‌کند نتوانستند این وضعیت را تحمل کنند.

 

ترقی در ادامه اظهار داشت: دولتمردان و صاحب‌نظران اصلاح‌طلب مرتکب یک اشتباه شدند و آن این بود که انقلاب را تمام شده تلقی کردند اما مردم در سوم تیر به شعارهای انقلابی رای ‌دادند و ثابت کردند که انقلاب تمام‌شدنی نیست؛ یکی از دلایلی که نتیجه انتخابات سال 84 را در پی داشت ساختار شکنی اصلاح‌طلبان در ساختارهای نظام به بهانه اصلاحات بود و این برای مردم قابل توجیه نبود زیرا نمی‌توانستند بپذیرند گروهی قصد تغییر ساختارهای نظام برآمده از مردم را دارد.

 

 رشد فقر و فساد وتبعیض در دولت اصلاحات از دیگر زمینه‌های پیروزی آقای احمدی‌نژاد در سوم تیر بود که آن زمان بارها مقام معظم رهبری به دولتمردان اصلاح‌طلب سفارش کرد مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را در اولویت قرار دهند اما ندادند.

 

دبیر سیاسی مؤتلفه با بیان این که شرایط سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی پیش از سوم تیر به گونه‌ای بود که جامعه ایران به فرد دیگری غیر از آقای احمدی نژاد اعتماد نمی‌کرد، گفت: هر کس دیگری هم اگر در آن شرایط رقیب احمدی نژاد بود باز هم خود آقای احمدی نژاد رئیس جمهور می‌شد.

 

وی دوم خرداد را به تمام معنا زاییده پوپولیسم دانست و خاطرنشان کرد: انتخاب سوم تیر زاییده فکر، عقلانیت و ایمان مردم است. پوپولیسمی اگر در دولت نهم دیده شود یک پوپولیسم علوی است که مقام معظم رهبری از آن اسم بردند. پوپولیسم علوی احساسات مردم را با اتکای به ایمان آنها بر می‌انگیزاند؛ تنفر از دشمن و ضد ارزش ها در پوپولیسم علوی کاملا مشهود است.


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
499063


:: بازدیدهای امروز ::
20


:: بازدیدهای دیروز ::
53



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::