سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 اعتقادات را در بازی‌های سیاسی وارد نکنند

رئیس جمهور در واکنش به جنجال سازی اخیر مخالفان دولت گفت: اعتقادات را در بازی‌های سیاسی وارد نکنند. من یک بحث علمی کردم. اگر کسانی بحث علمی دارند که این را نفی می‌کند، بیایند و مطرح کنند. دعوا نداریم با هم. توهین و مسخره کردن نباید در کار باشد.  یک فردی در جامعه آن را مطرح کرده و بسیار هم بنیادی و به آیات الهی و احادیث و منطق روشن متکی است.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در آغاز اولین نشست خبری سال 87 خود با ابراز همدردی با مردم میانمار و چین که در حوادث طبیعی اخیر دچار خسارت فراوانی شدند، اظهار امیدواری کرد که با کمک خداوند به ملتهای این دو کشور، آنها بتوانند تبعات منفی این حادثه را کاهش دهند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه آحاد جامعه بشری خواهان امنیت، صلح عدالت و برادری در بین ملتها و درون ملتها هستند، اظهار داشت: بن بست‌های متعدد در مقابل کشورها و ملتها وجود دارد و پیچیدگی‌های مسائل بشر روز افزون است.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه 60 سال است ملت فلسطین در رنج عمیق زندگی می‌کنند و نسل‌های متوالی در آرزوی آزادی، امنیت، صلح و عدالت، جای خود را به نسل قبلی دادند، گفت: زنها و کودکها حتی یک ساعت در خانه خود آرامش ندارند و همین شرایط در عراق و در برخی نقاط دیگر جهان حکمفرماست .

 

* قدرت‌ها به بن‌بست رسیده‌اند

 

به اعتقاد احمدی‌نژاد، مناسبات سیاسی عالم بر پایه زورگویی قدرتمندان و قدرتهای مسلط بنا شده و شرایط امروز عالم، حاصل این مناسبات است. آنها قادر نیستند این مشکلات را حل و فصل کنند و همه در بن بست کامل هستند و شورای امنیت نیز به ابزاری برای اعمال زور قدرتها تبدیل شده است.

 

وی اخبار اقتصادی دنیا را ناخوشایند توصیف کرد و با یادآوری تورم سنگین جهانی و رکود کم سابقه جهانی، فاصله‌های عمیق بین کشورها، مرگ و میر گسترده انسانها به خاطر عدم برخورداری از بهداشت و تغذیه مناسب، گفت: به قول مسئولین سازمان ملل، بحران غذایی در جهان به وجود آمده است و همه می‌بینند که سازوکارهای تعبیه شده قادر به مدیریت این وضعیت نیستند و هیچ راهبردی برای اصلاح این وضع ندارند.

 

رئیس‌جمهور افزود: در بخش فرهنگی هم قدرتها قادر نیستند وضعیت را مدیریت کنند و هیچ راهبردی برای تغییر این شرایط و اصلاح وضع موجود در برابر بشریت قرار نمی‌دهند. سازوکارها برای تنظیم روابط فرهنگی بین ملتها در عمل منجر به تخریب بنیانهای فرهنگی بومی و اصیل ملتها شده است.

 

احمدی‌نژاد تأکید کرد: امروز تنها چیزی که در مناسبات قدرتها جایگاهی ندارد، کرامت، حق تعیین سرنوشت، حق برخورداری از آزادی و حقوق انسانی است.

 

وی با اظهار تاسف از اینکه آشکارا انسانها با اعلام قبلی ترور می‌شوند، ملت‌ها تحت اشغال قرار می‌گیرند و هیچ مرجعی برای شنیدن صدای مظلومان عالم وجود ندارد، گفت: حق اندیشیدن، آزادی بیان، پژوهش و نشر کتاب سلب می‌شود و پژوهشگران در دادگاههای محاکمه و مجازات می‌شود که این حاصل سلطه زور گویان است که با پایان راه خود رسیده‌اند.

 

*اسرائیل حتی با انفاس حامیانش هم زنده نخواهد شد

 

رئیس جمهور در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه بعضی‌ آنقدر گروگان صهیونیست‌ها هستند که نمی‌توانند خود را نجات دهند، گفت: اسرائیل حتی با انفاس حامیانش هم زنده نخواهد شد.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه، مسئله فلسطین امروزه به مسئله جامعه بشری تبدیل شده است، گفت: فلسطین فقط یک زخم نیست، بلکه زخمی بر دل و جان و روح جامعه بشری است.

 

وی اضافه کرد: حوادث جاری در فلسطین و جنایات فاسدان و تروریست‌های قداره بند در فلسطین، دل همه ملت‌های عالم را جریحه دار کرده است. آنها با یک بازی تبلیغاتی و طراحی سیاسی به بهانه حوادثی در اروپا، یک سرزمین را به زور سرنیزه اشغال کردند.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه 60 سال است، تخریب حقوق بشر و کرامت انسانی در فلسطین جریان دارد، گفت: ملت‌های مستقل، هم برای بهره بردن از مناسبات جهان ملزم به شناسایی و تایید جنایات آن رژیم شدند. یک رئیس‌جمهور آفریقایی می‌گفت آنها آمدند در کشور ما جنگ داخلی راه انداختند و شرط پایان آن را شناسایی جعلی قرار دارند. رؤسای جمهوری مختلف برای من نقل کردند که برای بهره‌مندی از مناسبات اقتصادی و سیاسی جهان ملزم به شناسایی این رژیم شده‌اند.

 

* سران کشورهای اروپایی هزینه‌های سنگین رژیم فاسد صهیونیستی را می‌پردازند

 

احمدی نژاد گفت: حتی ملت‌های اروپایی هم از این رژیم متضرر شده‌اند. آن ملت‌ها قادر نیستند خارج از مناسبات صهیونیست‌ها تصمیم‌گیری کنند و می‌گویند ما ملزم به پرداخت باج به رژیم صهیونیستی هستیم. در بسیاری از کشورهای اروپایی، مردم باید تمام عمر خود برای تأمین نان خانواده تلاش کنند و تا آخر مالیات بپردازند، اما سرمایه‌داران بزرگ صهیونیستی در آنجا فعالیت اقتصادی می‌کنند و مالیات هم نمی‌پردازند و سران کشورهای اروپایی علاوه بر اجرای خواسته صهیونیست‌ها، سالانه هزینه‌های سنگین این رژیم فاسد را هم می‌پردازند.

 

وی تأکید کرد: دوران فرهنگ غلبه اندیشه صهیونیست‌ در جهان به پایان رسیده است.

 

رئیس جمهور با اشاره به نصیحت خود به برخی از کشورهای حامی این رژیم مبنی بر تغییر در مشی خود، گفت: اما بعضی‌ها آنقدر گروگان صهیونیست‌ها هستند که قادر نیستند خود را از بند آنها نجات دهند.

 

* جشن تولد برای اسرائیل مردم معنایی ندارد

 

رئیس شورای عالی ‌امنیت ملی اضافه کرد: آنها می‌خواهند جشن تولد برای این رژیم بگیرند تا تقویتش کنند اما همه دنیا می‌داند که برگزاری این مراسم نشان دهنده ضعف، عقب‌ماندگی و اضمحلال این رژیم است و الا چرا جشن 50 سالگی یا 55 سالگی نگرفتند؟ برای مرده جشن تولد گرفتن تأثیری ندارد و این مرده با انفاس کسانی که می‌خواهند آنجا جمع شوند، زنده نمی‌شود.

 

احمدی نژاد اظهار داشت: حمله به لبنان حاصلی جز شکست و بی‌آبرویی برای اسرائیل، حامیانش و سازمان‌های مدعی امنیت و حقوق بشر نداشت و از نظر ملت‌های منطقه، هیچ چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود خارجی ندارد.

 

وی گفت: عده‌ای جنایتکار هستند که با طراحی و حمایت بیگانگان آمده‌اند و دیر یا زود به دست ملت فلسطین از صحنه فلسطین جارو خواهند شد و این ملت به زودی نام کسانی را که در حمایت از این رژیم در این مراسم حضور می‌یابند، ثبت می‌کند.

 

* چرا سازمان ملل در برابر جنایات غزه سکوت کرده است؟

 

رئیس‌جمهور با یادآوری سفر سال گذشته خود به نیویورک، اظهار داشت: در آنجا اعلام کردم که حاضرم در رابطه با مسائل جهانی با بوش در سازمان ملل مناظره کنم. امسال هم این مسئله را تکرار می‌کنم.

 

وی با اشاره به پایان ریاست جمهوری بوش گفت: حاضریم با کاندیداهای ریاست جمهوری در رابطه با مسائل جهانی مناظره کنیم. آن‌ها فکر می‌کنند با حرف‌های عجیب و غریبی که می‌زنند می‌شود دنیا را اداره کرد.

 

احمدی‌نژاد تاکید کرد: گفته‌ایم که در مقابل چشم همه جهانیان مناظره می‌کنیم و رسانه‌ها نیز آن‌ها را منتشر کنند تا این روند به توسعه فضای گفت‌وگو، تفاهم و آرامش در جهان کمک کنند.

 

رئیس‌جمهور با ابراز تعجب از سخنان دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل که در مقابل محاصره سنگین همه جانبه در غزه، سکوت کرده‌‌اند، گفت: آنها بدانند این شرایط به لطف خدا تغییر می‌کند و آنها دیگر در برابر وجدان تاریخ پاسخی نخواهند داشت.

 

* ایران از طریق مراجع قضایی نقش غربی‌ها در بمب‌گذاری شیراز را پی‌گیری می‌کند

 

وی با اشاره به حادثه تروریستی شیراز گفت: صهیونیست‌های امریکایی اعلام کردند که می‌خواهیم در ایران ترور انجام دهیم. در فاصله کوتاهی، آن جنایت ناجوانمردانه در شیراز اتفاق افتاد و جمعی از پاکترین جوانان این سرزمین در حال انجام عبادت، با بمب برآمده از کینه دست‌آموزان قدرت‌های بزرگ به خاک و خون کشیده شدند، اما با حمایت الهی و تلاش حساب شده و دقیق مأموران اطلاعاتی ایران، این عوامل دستگیر شدند و اعتراف کردند.

 

رئیس شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: اسناد حمایت غربی‌ها از این بمب گذاران امروز در اختیار ملت ایران است و ایران از طریق مراجع قضایی آنها را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

 رئیس‌جمهور به این قدرتها توصیه کرد، دیگر با جان ملت‌ها بازی نکنند و گفت: ملت‌ها آگاهند و در مقابل سیاست‌های زورگویانه آنها ایستاده‌اند و یقین دارند پیروزی از آن‌هاست و یقین دارند آنها اگر بس نکنند، مضمحل می‌شوند.

 

وی خطاب به آن قدرت‌ها گفت: بدانید دست قهر ملت‌ها مقتدر است و گلوی شما را خواهد فشرد.

 

* هفته اول تیرماه طرح اقتصادی دولت کاملاً تشریح می‌شود

 

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به اولین سؤال که از سوی خبرنگار روزنامه اطلاعات درباره گرانی‌ها مطرح شد و به فشار بر قشرهای کم درآمد مخصوصاً بازنشسته ها و کارمندان اشاره کرد، گفت: آنها حتماً افزایش حقوق خواهند داشت؛ ما این مسئله را در بودجه در نظر داشتیم، اما منابع کافی اختصاص ندادند ولی تلاش داریم منابع لازم را برای افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان تأمین کنیم.

 

وی با بیان اینکه در جلسه یکشنبه دولت، این کار را نهایی می‌کنیم و باز هم افزایش پلکانی خواهیم داشت که فاصله پلکانها کمتر هم شده است، ادامه داد: دولت در جهت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در حال پیگیری است.

 

* در بخش مسکن مستقیماً وارد می‌شوم

 

احمدی نژاد با اشاره به موضوع مسکن، گفت: در بخش مسکن هم تصمیم گرفتم که مستقیماً وارد شوم و موضوع را پیگیری کنم. چون بخش عمده فشار گرانی به کسانی وارد می‌شود که خواهان مسکن هستند؛ ضمن اینکه در بخش مواد غذایی هم در دنیا شاهد جهش بی سابقه قیمت‌ها هستیم، اما دولت پیش بینی لازم را انجام داده است.
وی تصریح کرد: ما در بخشی از مواد غذایی اوضاع را کنترل کردیم، اما در بخشی از جمله برنج، اتقاقاتی افتاد. چند ماه قبل، دولت لایحه‌ای را برای ذخیره سازی ارائه داد، اما نظر ما در مورد این لایحه تامین نشد، ولی کار را انجام دادیم و مطمئن باشید بازار ما بهتر از سایر کشورهای منطقه و جهان اداره خواهد شد.

 

خبرنگار واحد مرکزی خبر در مورد طرح اقتصادی دولت در سال جدید سؤالی را مطرح کرد که رئیس جمهور پاسخ داد؛ سه هفته قبل بنا داشتم این بحث را مطرح کنم اما مسائل جدید هم بود. ما این طرح را در هفته اول تیر ماه بیان خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در این زمینه بررسی‌ها و کار فشرده‌ای توسط متخصصان انجام شده و مسائل را دقیقاً مورد مطالعه قرار داده ایم و راه حل‌ها در 6 سرفصل طراحی شده و طرحهای عملیاتی در حال آماده سازی است. ضمن اینکه زمانی هم برای دریافت نظرات اختصاص می‌دهیم و جلساتی با کارشناسان قوای مختلف خواهیم داشت تا ضعف‌ها را بر طرف کنیم و بنا داریم از فصل سوم سال طرح اجرا شود.

 

* با حضور رئیس جمهور جدید تغییری در سیاست‌های روسیه اتفاق نمی‌افتد

 

خبرنگار ایتارتاس روسیه به موضوع رابطه ایران و روسیه اشاره کرد و از رئیس جمهور پرسید که نظر شما در مورد سیاست ایران در قبال روسیه پس از پوتین چیست؟
احمدی نژاد اظهار داشت: ایران و روسیه دو کشوری هستند که به طور طبیعی باید با هم متحد باشند، چون ما دارای علایق، منافع و دیدگاه‌های مشترک در مسائل منطقه‌ای و جهانی هستیم و سفر آقای پوتین به تهران نیز فصل جدیدی در مناسبات دو کشور که بحث‌های خوبی برای توسعه همکاری‌ها در آن انجام شد بود و ما مانعی در مقابل روابط رو به گسترش دو کشور نمی بینیم.

 

وی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که با حضور رئیس جمهور جدید، تغییری در روسیه اتفاق نمی‌افتد، پس روابط ما با روسیه در مسیر گسترش خواهد بود و البته با استحکام لازم به پیش خواهد رفت.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه اراده سیاسی در دو کشور بر گسترش روابط و همکاری استوار است که شرایط جهانی نیز ما را به این سمت می‌برد، افزود: بعضی اتفاقات در جهان هم ایران و روسیه را در موضع مشترک قرار می‌دهد. در مورد انجام سفر به روسیه نیز در فرصت مناسب اگر برنامه ای تنظیم شود، پاسخ سفر آقای پوتین را خواهم داد و به این کشور سفر می کنم.

 

خبرنگاری با اشاره به تاکیدات اخیر رهبری در مورد لزوم تعامل قوا برای حل مشکلات، از رئیس جمهور سؤال کرد که به نظر شما موانع رسیدن به این هدف چیست و نوع تعامل دولت و مجلس هشتم چگونه خواهد بود؟

 

احمدی نژاد گفت: بیانات رهبری بسیار بجا، راهگشا و درست بود چرا که در همه قوای کشور اگر چه سیستم تفکیک وجود دارد، اما در حقیقت یک مأموریت را برای ایران اسلامی دنبال می‌کنند و به همین جهت، لازمه موفقیت در تحقق اهداف، همکاری و هم اندیشی و ارتباطات مستمر است.

 

وی با بیان اینکه دولت خودش را جزئی از ملت ایران می‌داند و آماده همکاری با سایر قوا است، گفت: مجلس جایگاه والایی در نظام جمهوری اسلامی دارد و تعامل دولت و مجلس هشتم مثبت و سازنده و در جهت منافع ملت خواهد بود. در ایران سطح آزادی بسیار بالاست و افرادی حتی در قالب حزب و جناح هم نیستند اگر وظیفه‌ای برای اهداف ملت احساس کردند، از بیان آن خودداری نمی‌کنند، به همین جهت نباید توقع داشته باشیم که بحث و گفتگو نشود اما اصل، دنبال کردن موضوع ساختن و پیشرفت ایران عزیز است.

 

خبرنگار شبکه فونیکس چین با تشکر از رئیس جمهوری اسلامی ایران به خاطر ابراز همدردی درمورد جانباختگان اخیر در چین، سؤال کرد؛ ایران چه نوع شرایط تشویقی را از سوی گروه 5+1 قبول می کند؟

 

احمدی نژاد پاسخ داد؛ ما اصلاً با این ادبیات مخالفیم. تشویق برای چه؟ اتفاقاً ما هم می‌خواهیم آنها را تشویق کنیم که به راه حقیقت بیایند. ایران دوستدار بشریت است و هیچ چیز بیشتر از حق قانونی خود نمی‌خواهد و آماده گفتگو برای بشر در امور جهان است. البته دولت چین که روابط خوبی با ایران دارد همکاری‌های خوبی انجام داده است.

 

وی افزود: ما بسته‌ای پیشنهادی برای گفتگوهای همه جانبه داریم و بزودی پیشنهادات را هم با نظر مثبت بررسی می‌کنیم. اولین بار هم ما در سازمان ملل، پیشنهاد کنسرسیوم دادیم. اما زورگویان خواستند ما را منفعل کنند که نتوانستند. باید بدانیم فقط بحث هسته‌ای راهگشا نیست. باید همه مسائل جهانی مورد بررسی قرار گیرد.

 

* عربستان نیروهای نظامی را به جای لبنان به کمک فلسطینی‌ها بفرستد

 

احمدی نژاد در بخش دیگری از نشست خبری خود گفت: صریحاً اعلام می‌کنم برخی قدرتهای بزرگ مدعی اداره جهان، راه حلی برای مشکلات ندارند، اما ملت ایران راه حل‌هایی دارد که به نفع همه باشد و همه ملتها از حقوق یکسانی بهره ببرند.

 

وی در پاسخ به سؤال پرس تی وی درباره دخالت در امور داخلی عراق و لبنان گفت: اگر اتهامی می‌زنند باید مبتنی بر اساس اصول حقوقی، ادله خود را ارائه کنند. دولت آمریکا هر جا کم می‌آورد اتهام می‌زند. آنها در عراق با ملت این کشور رو به رو هستند و سرنوشتی که در انتظارشان است، پیش خواهد آمد. ما نصیحت کردیم و امیدواریم گوش شنوایی سربازان آمریکایی و ملت عراق را به کشتن ندهد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت عراق ضد اشغالگر و بیگانه است، گفت: تاریخ نشان نداده که بیگانه‌ای بتواند در عراق باقی بماند.

 

احمدی‌نژاد گفت: تنها کشوری که مداخله‌ای در لبنان ندارد، ایران است. باید دید سفیر چه کشوری از لبنان فرار می‌کند؟ سینیوره وقتی می‌خواست آن تصمیمات مناقشه برانگیز را بگیرد سفیر آمریکا در کنارش بود. اگر اینها اجازه دهند ملت لبنان خودش تصمیم می‌گیرد و قادر است خود را اداره کند.

 

وی افزود: ملت لبنان هیچگاه زیر بار تحمیلات آمریکا نخواهد رفت. اشتباه است اگر فکر کنند با سوریه یا ایران در لبنان مواجه هستند و اگر اینطور تصور می‌کنند، دوباره شکست می‌خورند.

 

رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه ماجراهای امروز لبنان ادامه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی است و می‌خواهند نتیجه نگرفتن جنگ را از طریق حوادث امروز به دست آورند، اما بازهم شکست می‌خورند، گفت: ملت عراق هم می‌تواند خود را اداره کند.

 

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال شبکه المنار لبنان پیرامون وضعیت لبنان و اتهامات بوش، آنها را بی ارزش خواند و درباره سخنان وزیر خارجه سعودی نیز ابتدا اظهار امیدواری کرد که آن سخنان درست نباشد و گفت: شاید آن حرفها از روی عصبانیت باشد.

 

وی درباره سخنی از سعودالفیصل که گفته بود شاید به لبنان نیروی نظامی اعزام کنیم، گفت: اگر کشورهای عربی می‌توانستند قوای نظامی بسیج کنند، اولویت آن یک سرزمین عربی بود که بیگانگان سالهاست آن را اشغال کرده‌اند.

 

رئیس‌ شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: اگر سعود الفیصل دلسوز سرزمین‌های عربی است، نه در 60 سال بلکه در 10 سال اخیر، باید می‌دید که روزانه مردم قطعه قطعه می‌شوند و کاری می‌کرد.

 

* بسته پیشنهادی ایران فعلاً به 3 نفر و 3 کشور ارائه شده است

 

احمدی نژاد در ادامه نشست خبری امروز در پاسخ به این سوال که آیا الگوهای سیاستهای پیشین اسلامی و ایرانی نبوده است که شما گفته‌اید برنامه پنجم با الگوی ایرانی اسلامی تدوین می شود؟ پاسخ داد: الگوی اسلامی و ایرانی الگوی دائمی ماست. البته تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این امر بود و برنامه پنجم فرصت مناسبی است که تا بیشتر به سمت این الگو گام برداریم.

 

وی در مورد سفر مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورمان گفت: سفرهای زیادی صورت می گیرد. مساله هسته ای اکنون در مرحله پایانی یک تشنج سنگین است اما درباره موضوع هسته‌ای مواضع ما روشن است.

 

احمدی نژاد درباره حمایتهایی که پوتین در پایان دروه ریاست جمهوری خود از تحریمها علیه ایران کرد، گفت: دوران ادبیات تهدید تمام شده اما در گفتگوهایی که با مقامات روسی داشتیم از فشارهایی که توسط دیگر قدرتها بزرگ بر انها می آید، مطلع شدیم. اما این صحبتها خیلی تاثیر بر مناسبات ما نخواهد داشت.

 

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری در مورد تحریمهای شورای امنیت گفت: کل اعضا شورای نگهبان 15 هستند. وقتی این اعضا می‌گویند این قطع نامه را تحت فشار امضا کردیم و در هیچ جلسه‌ای نیست که از حمایت خود از ایران سخن نگویند چگونه توقع دارید این قطع نامه جنبه اجرایی داشته باشد. معلوم است که این به بازی بیشتر شبیه است .

 

وی درباره محتویات بسته پیشنهادی و اینکه برای چه کسانی ارسال شد و آیا در این بسته در مورد مذاکره با آمریکا نیز بحثی شده است، گفت: ما تاکنون این بسته را به دبیرکل سازمان ملل، دبیر شورای امنیت، سولانا، کشورهای چین، روسیه و سوئیس به دلیل پیگیری‌های این کشور ارائه کرده‌ایم. بارها اعلام کرده‌ایم که برای گفتگو به جز با رژیم صهیونیسی هیچ کسی را محدود نمی‌کنیم اما فقط مذاکره در شرایط عادلانه.

 

وی تصریح کرد: در سفر قبلی به نیویورک اعلام کردم که حاضر هستیم با بوش در باره مسائل جهانی مناظره کنیم و حتی در سفر بعد نیز حاضرم با کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در مورد مسائل جهان مناظره کنم.

 

احمدی نژاد تصریح کرد: فضایی ایجاد می‌کنند که احساس می‌شود همه با هم دعوی می کنند اما واقعیت این است که با گفت و گو هم چیز بهتر حل می‌شود ولی در شرایط برابر ما اهل گفت و گو هستیم اما در شرایط نابرابر حاضر نیستیم با هیچ کس قدرتی مذاکره کنیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مافیای سازمان بازرسی یا سازمان ثبت گفت: من در سخنان قبلی خود به هیچ وجه در مورد خود سازمان بازرسی یا سازمان ثبت چیزی نگفتم اما شما می گویید مافیا وجود ندارد خوب اسمش را بگذارید «شمافیا» !

 

رئیس جمهور ادامه داد: این که یک نفر 1700 هکتار زمین تصرف کرده و کسی نمی تواند از چنگ او درآورد و پیگیری های دولت هم نتیجه ندهد و بازگرداندن آن سالها طول بکشد آیا این مافیا اقتصادی نیست؟ شما اعتقاد ندارید که اینها شبکه‌ای حمایت می‌شود؟

 

احمدی نژاد گفت: در ملاقات که در حضور آقای نیازی بود نیز گفتم که حرف ما را مخدوش کرده بودند. در سازمان ثبت کارکنان شریفی کار می‌کنند شاید ده هزار نفر در آنجا مشغول باشند همه آنها که با این مافیا مرتبط نیستند. همین داستان زمین خواری که آقای دادستان چند وقت پیش گزارش داد حاکی از چه بود اینها مافیا هستند، شبکه ای کار می‌کنند؛ آفتابه دزدی نیست.

 

احمدی‌نژاد در باره نرخ سود بانکی گفت: دولت 2 درصد مابه‌التفاوت نرخ سود بخشهای صنعت ، مسکن و کشاورزی نسبت به بخشهای دیگر را به بانکهای کشور یارانه اختصاص می‌دهد. بسته سیاستی - نظارتی بانک مرکزی تعیین تکلیف نرخ سود بانکی و نرخ تورم هدف برای سال جاری را به هیات دولت محول کرده بود. نرخ سود بانکی برای عقود مبادله‌ای در سال گذشته 12 درصد تعیین شده بود.

 

* تعطیلی سفارت انگلیس حرف دل ملت ایران است

 

احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ادامه کنفرانس خبری خود در پاسخ به سؤال خبرگزاری رویترز که پرسید اگر بسته پیشنهادی 1+5 دارای مواردی باشد مبنی بر اینکه ایران در طول مذاکرات، فعالیت هسته‌ای را تعلیق کند و تحریم‌ها نیز تعلیق شود، شما چه خواهید کرد؟، از خبرنگار پرسید که شما اطلاع دارید یا فرض می‌کنید؟ که لابد رویترز خبر دارد، گفت: ما که خبر نداریم اما زود قضاوت نکنید. شاید با چند پیشنهاد موافقت یا مخالفت کنیم، اما مسلم این است که ایران از حقوق خود نمی‌گذرد.

 

وی در جواب سؤال روزنامه اقتصاد پویا که پرسید راهکار ایران برای خروج از بحران جهانی چیست؟، یادآور شد: بحران غذایی در جهان به خاطر مدیریت جهان است و ما پیشنهاداتی داریم که در اجلاس فائو اعلام می‌کنیم.

 

رئیس‌جمهور در جواب خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان که اظهار داشت گزارش روشنی از روند جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه نشده و آیا شما گزارش می‌دهید؟، اظهار داشت: آقای داودی دبیر آن جلسه هستند، نه سخنگو. آنچه که مربوط به دولت است، با تمام توان در حال تلاش است و راه‌های اصلی را مسدود کرده و پیگیر جلوگیری از تخلفات است. باید همه تلاش کنند تا تخلفات کمتر شود. نسبت تخلفات کمتر از نسبت خدمات است.

 

نماینده خبرگزاری موج نیز پرسید که چرا ناکامی‌ها را گردن مافیا می‌اندازید، ولی معرفی نمی‌کنید؟ اظهار داشت: بله؛ مافیا هم داریم. آنها آسیب‌هایی می‌زنند اما عوامل دیگری را هم داریم. ما آسیب‌ها را شناسایی کردیم. افراد هم معرفی می‌شوند، ولی وقتی آدرس می‌دهیم، مشخص است که اندکی فعالیت خبرنگاری نیز لازم دارد.

 

روزنامه ایران از رئیس‌جمهور پیرامون موفقیت دولت در افزایش رشد اقتصادی کشور سؤال کرد که احمدی‌نژاد اینطور جواب داد؛ رشد اقتصادی ما در برنامه چهارم، 5/2 درصد مربوط به بهره‌وری بود که دولت در 2 سال، عدد آن را دو برابر کرد. در طرح تحول بزرگ اقتصادی، نگاه ویژه‌ای به این بخش داریم تا به سرعت بتوانیم به عدد مورد نظر برنامه برسیم.

 

روزنامه اعتماد ملی از رئیس‌جمهور خواست تا به عنوان یک شهروند ایرانی،بگوید وضعیت معیشتی مردم را چگونه می‌داند که وی گفت: وضعیت معیشت مردم بهتر از قبل است. البته به دلیل گرانی‌هایی که در بعضی بخشها اتفاق افتاد، وضعیت فعلی، آن چیزی که می‌خواهیم نیست و فشارهایی در بعضی بخش‌ها به مردم وارد می‌شود، اما در مجموع، قدرت خرید در 3 سال اخیر افزایش یافته و وضع دهک‌های پایین بهبود یافته است. عواملی خارج از اراده دولت وارد شدند، که تلاش می‌کنیم مهار شود.

 

* نباید اعتقادات به امام زمان (عج) وارد بازی‌های سیاسی شود

 

رئیس جمهور درباره برخی سخنان در خصوص امام زمان (عج) و انتقادات از طرح این مسائل از سوی رئیس‌جمهور، خطاب به منتقدان گفت: اگر با ما مخالفید، ما را نقد کنید، چرا اعتقادات مردم را زیر سؤال می‌برید؟

 

وی درباره برخی سخنان در خصوص امام زمان (عج) و انتقادات از طرح این مسائل از سوی رئیس‌جمهور گفت: صحبت من در مشهد شفاف بود و این جزء اعتقادات ماست. حاکمیت جهان به اذن خداست اما دیدم خیلی سطحی با این موضوع برخورد شد و برخی گفتند این را نگویید.

 

احمدی‌نژاد تاکید کرد: این مشکلات که نشا‌ن‌دهنده نفی حاکمیت خداوند متعال نیست. همه حاکمیت خدا، خیر، هدایت و نور است اما ذات بد بعضی آدمها، شر درست می‌کند.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نفی حاکمیت خلیفه الهی منجر به نفی حاکمیت خداوند می‌شود، افزود: توصیه می‌کنم با اعتقادات بازی سیاسی نکنند. من یک بحث علمی کردم و هرکس حرف علمی دارد بگوید. نباید این بحث‌ها را مسخره کرد. ما در دولت تمام وقت مسئول کار و مذاکرات و پیگیری علمی کارها هستیم اما اینکه ما امدادهای امام عصر (عج) و امدادهای الهی را انکار کنیم، خیلی چیز بدی است.
وی خاطرنشان کرد: انزار می‌دهم بعضی آقایان را. بعضی اظهارنظر کردند در مورد ظهور امام زمان (عج) که چند صدسال دیگر هم محقق نمی‌شود! این چه حرفی است. دعوت به امام زمان و به خدا، دعوت به حق و عدالت است. ما می‌گوییم به سمت حکومت عدالت امام عصر (عج) حرکت کنیم.

 

احمدی‌نژاد اضافه کرد: پنبه انواع ایسم‌ها در دنیا زده شده است اما حرف ما، حرف پیامبران الهی و صالحان عالم است. اگر با ما مخالفید، ما را نقد کنید، چرا اعتقادات را زیرسؤال می‌برید؟

 

روزنامه ابتکار در پایان نشست خبری امروز رئیس‌جمهور بر لزوم تعطیلی سفارت انگلیس تاکید کرد که احمدی‌نژاد با تشکر از وی به خاطر این احساسات پاک، گفت: آنها بدانند این حرف دل ملت ماست. آنها پارسال پیغام دادند که می‌خواهیم این سابقه بد را پاک کنیم، ما هم استقبال کردیم اما در همه جای دنیا این سابقه از آنها وجود دارد.


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
498853


:: بازدیدهای امروز ::
5


:: بازدیدهای دیروز ::
148



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::