سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اروپایی‌ها به ایران نیاز دارند یکشنبه 87/1/18 ساعت 2:16 صبح

  اروپایی‌ها به ایران نیاز دارند

رئیس جمهور در گفتگو با خبرگزاری کیودوی ژاپن که یکی از بزرگترین و معتبرترین خبرگزاری های دنیاست، به تمام درخواست های قطعنامه 1803 شورای امنیت از ایران پاسخ منفی داد.

 به گزارش رجانیوز، در حالیکه در این قطعنامه به تعلیق غنی سازی و در ازای آن تقویت بسته پیشنهادی سال 2006 و ادامه گفتگوها با ایران اشاره شده بود، احمدی نژاد ضمن تأکید بر اینکه مذاکره در این زمینه موضوعیت ندارد، مذاکرات را به رخ اروپایی ها کشید و اضافه کرد ما هیچ نیازی به آنها نداریم، آنها هستند که به ما نیاز دارند.

 رییس جمهور با تاکید بر اینکه هر کشوری که در مسیر طراحی شده از سوی قدرت های بزرگ قرار بگیرد، ضرر می کند، تصریح کرد: امروز وقت آن رسیده که دولت ژاپن خودش را از زیر فشارهای آمریکا خارج کند.

 دکتر محمود احمدی نژاد، عملکرد مستقل کشورها را به نفع همه دانست و اظهارداشت: دولت ژاپن دولتی مستقل است و دلیلی ندارد تحت فشارهای آمریکا عمل کند.

 رییس جمهور در پاسخ به این مطلب که "شرکت های ژاپنی برای همکاری با ایران تحت فشار قرار دارند"، گفت: ملت ژاپن ملت بزرگی است و دولت این کشور باید کاری کند که فشار به آن وارد نشود زیرا این مسایل خواهد گذشت اما موضع گیری دولت ها در خاطره تاریخی ملت ها خواهد ماند و روابط آینده را شکل خواهد داد.

 

توسعه همکاری ها باید بر اساس عدالت و احترام متقابل باشد

 

دکتر احمدی نژاد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را در جهت بسط و گسترش دوستی ها و صلح و امنیت بین ملت ها عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه همکاری ها و برادری، احترام به ملت ها و حفظ کرامت انسانی زمانی محقق می شود که روابط بر پایه عدالت و احترام متقابل باشد.

 

رییس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مناسبات تنظیم شده از سوی قدرت های بزرگ بعد از جنگ جهانی را به رسمیت نمی شناسد، تصریح کرد: اینکه چند قدرت به خود حقی بدهند و نظرات خود را بر ملت ها تحمیل کنند؛ برای تامین منافع خود از پیشرفت ملت ها جلوگیری کنند؛ جنگ راه بیندازند و حتی تروریسم سازمان یافته ایجاد کنند تا ملت ها را تحت فشار قرار بدهند، قابل قبول نیست زیرا ملت ها با هم برابرند و انسان ها همه محترمند.

 

دکتر احمدی نژاد اقدامات قدرت های زورگو علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران را یکی از علل مخالفت تهران با مناسبات جهانی بر شمرد و اظهارداشت: برخی دولت ها که عامل همه جنگ ها هستند مدعی صلح طلبی شده اند که دروغی بزرگ است و ملت های بزرگ زیر بار دروغ نمی روند.

 

مناسبات مستقل و جدیدی را در جهان ایجاد می کنیم

 

رییس جمهور با بیان اینکه دوره ای که دولت آمریکا خود را مالک عالم بداند، گذشته است، تاکید کرد: به قدرت های زورگو نصیحت می کنیم به دشمنی با ملت ها ادامه ندهند زیرا در غیر این صورت با استفاده از فرصت های فراوانی که در اختیار داریم مناسبات مستقل و جدیدی را در جهان ایجاد می کنیم.

 

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه امروز دوره ملت ها است و آن ها اراده خود را تحمیل می کنند، گفت: ملت ها و دولت های فراوانی از مناسبات ظالمانه حاکم بر جهان ناراضی و به تغییر آن ها علاقه مند هستند و این اتفاق خواهد افتاد.

 

قدرت های زورگو منزوی شده اند

 

رییس جمهور با بیان اینکه قدرت های زورگو فکر می کردند می توانند ملت ایران را محدود کنند اما عکس آن اتفاق افتاد و امروز ایران با اکثر ملت ها روابط دوستانه و بر اساس احترام متقابل دارد، اظهارداشت: در مقابل دولت آمریکا در بدترین جایگاه بین المللی است؛ آنها خیال می کنند اگر در شورای امنیت بنشینند و تصمیم بگیرند، اجرا می شود در حالیکه باید بدانند اجرا نمی شود و به نفع آنها است با ملت ها همراه شوند زیرا در غیر این صورت بطور کامل منزوی می شوند.

 

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: امروز هیچ ملتی از جمله ملت ژاپن سیاستمداران قدرت های زورگو مانند رییس جمهور آمریکا را دوست ندارند و حتی ملت آمریکا هم رییس جمهور آمریکا را دوست ندارند.

 

جمهوری اسلامی ایران برای اصلاح شرایط امروز جهانی راه حل های مناسب دارد

 

رییس جمهور با بیان اینکه امروز ایران قدرتی بزرگ در کنار سایر ملت ها است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای اصلاح شرایط امروز جهانی راه حل های مناسب و مبتنی بر کرامت انسان ها و ملت ها دارد.

 

دکتر احمدی نژاد با اشاره به آمادگی تهران برای همفکری در مسایل جهانی، خاطرنشان کرد: امنیت و اقتصاد جهانی، تبعیض، اشغالگری، کشتار ملت ها و نقض گسترده حقوق بشر در کشورهای غربی موضوعات مهمی است که می تواند مورد گفتگو قرار بگیرد.

 

مذاکره درباره موضوع هسته ای معنایی ندارد

 

رییس جمهور با بیان اینکه امروز با توجه به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی همه ابهامات از موضوع هسته ای ایران رفع شده است و مذاکره در این خصوص معنایی ندارد، گفت: علاقه مندیم مذاکرات درباره موضوعات مشترک، مفید، دارای چارچوب معین و در سطوح موثر صورت بگیرد تا نتیجه داشته باشد و البته پیشنهادهای خوبی هم داریم.

 

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای دست یافته است، گفت: برای مذکرات جدید باید سطح مذاکره، چارچوب و موضوع آن از قبل تعیین شود و متناسب با شرایط جدید باشد.

 

اروپایی ها شرایط جدید را درک کنند/ اروپایی ها به ایران نیاز دارند

 

رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا ایران در مذاکرات با کشورهای اروپایی پیش شرطی را قبول می کند؟"، تاکید کرد: اگر بنا به پیش شرط باشد ایران باید پیش شرط بگذارد زیرا کشورهای غربی 5 سال به ملت ها دروغ گفتند و از سازمان های جهانی سوء استفاده و فضای جهانی را آلوده کردند.

 

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه بسته های گذشته اروپا فاقد محتوا بود و امروز نیز بدون درک شرایط جدید نمی توانند پیشنهاد سازنده ای ارایه کنند، تصریح کرد: امیدواریم اروپایی ها شرایط جدید را درک کنند؛ باید بدانند آنها به ایران نیاز دارند، ما هیچ نیازی به آنها نداریم.

 

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی با قاطعیت مهر باطل بر ادعاهای مطرح شده علیه برنامه صلح امیز هسته ای ایران زد و معلوم شد ادعاهای آمریکا دروغین است و بیشتر جنبه سیاسی دارد تا جنبه حقوقی زیرا ناشی از دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران است که جدید نیست.

 

رییس جمهور اظهارداشت: گزارشی جامعه اطلاعاتی آمریکا اگر چه ناقص بود و طرح ادعای مربوط به قبل از سال 2003 در آن غیر واقعی بود اما در مجموع ما از این گزارش استقبال کردیم و دولت آمریکا باید گام های جدید بردارد زیرا به نفع خود آنها است.

 

ادامه فعالیت های هسته ای در قالب آژانس بین المللی انرژی اتمی

 

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه قطعنامه های صادر شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل غیر قانونی و فاقد هر نوع ارزش حقوقی است که تحت فشار یکی دو قدرت به تصویب رسیده است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود را در قالب آژانس بین المللی انرژی اتمی دنبال خواهد کرد.

 

رییس جمهور با اشاره به خویشتنداری ملت ایران در موضوع هسته ای، گفت: امروز با توجه به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و رفع همه ابهامات، ادامه خصومت از سوی کشورهای غربی برای ملت ایران پذیرفتنی نیست و وقت آن رسیده که از ملت ایران عذر خواهی کرده و خساراتی که زده اند جبران کنند.

 

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه کشورهای غربی باید جایگاه ملت ایران را بشناسند و به نفع خودشان است در کنار ملت ایران باشند، تاکید کرد: ملت ایران در مسیر خود به پیش خواهد رفت و آن ها قادر نیستند توقف و خللی ایجاد کنند زیرا تجربه 28 سال گذشته و بویژه 2-3 سال اخیر در مقابل ما است.

 

رییس جمهور ادامه داد: دولت آمریکا 27 سال قبل روابط خود را با ایران بطور یکطرفه قطع کرد به این امید اینکه مانع پیشرفت ملت ایران شود اما سال ها بعد درست در همان روز ملت ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای دست یافت.

 

تحریم ها ملت ایران را مصمم می کنند

 

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ادبیات تحریم متعلق به 30 سال قبل است و امروز دیگر اثری ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران سال گذشته که در تحریم بود رشد بالای اقتصادی را حفظ کرد و امسال نیز این رشد را خواهد داشت؛ تحریم ها ملت ایران را مصمم می کنند چون فرصت برای پیشرفت ایجاد می کنند.

 

رییس جمهور با اشاره به برنامه های جدید دولت برای خدمت رسانی به مردم و ایجاد رفاه ادامه داد: برنامه های دولت ایران در جهت پیشرفت کشور، رفع برخی مشکلات و دستیابی به جایگاه شایسته ملت ایران در منطقه و جهان است.

 

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه این روش برخورد با ملت ها بخصوص با ملت های بزرگ مثل ایران شکست خورده است، اظهارداشت: برخی قدرت ها فکر می کردند می توانند بر اراده ملت ایران تاثیر بگذارند اما در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی یکبار دیگر دیدند که پاسخ ملت ایران منفی است.

 

ژاپن می تواند در صلح و پیشرفت جهانی نقش سازنده ای ایفا کند

 

رییس جمهور در این گفت و گو همچنین مردم ژاپن را سختکوش و با فرهنگ و دارای سابقه تاریخی کهن و بسیار تاثیر گذار در آسیا دانست و گفت: مردم ژاپن می توانند در صلح، امنیت، رفاه و پیشرفت جهانی نقش سازنده ای ایفا کنند.

 

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه دو ملت ایران و ژاپن تمدن ساز و با ویژگی های مشترک هستند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و ژاپن می توانند در زمینه های مختلف از جمله گردشگری، علم و دانش، اقتصاد و همکاری های منطقه ای و بین المللی روابط و مناسبات خود را توسعه و افزایش دهند.

 

رجانیوز


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
498989


:: بازدیدهای امروز ::
141


:: بازدیدهای دیروز ::
148



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::