سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک مناظره داغ دوشنبه 86/12/20 ساعت 8:6 صبح

یک مناظره داغ

یکی از داغ ترین مناظره های انجام شده در این روزها میان«محمدرضا خاتمی» و «محمدرضا باهنر» رئیس مجالس هفتم و ششم برگزار شد که گزارش آن در ادامه می آید.
دو نایب رئیس در مقابل هم
محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس هفتم و محمدرضا خاتمی نائب رئیس مجلس ششم در نشست مشترکی که در محل انجمن روزنامه نگاران مسلمان برگزار شد به مناظره پرداختند. محمدرضا باهنر در این نشست با اشاره به تلاش برخی اصلاح طلبان درگذشته برای برقراری ارتباط با طالبان گفت: پیش از آن که مساله طالبان و تروریسم را آمریکا بر سر زبان ها بیندازد، جمهوری اسلامی با طالبان مخالفت داشت و این در حالی است که در دولت گذشته برخی می گفتند باید با طالبان مصالحه و تفاهم کنیم. در آن زمان شورای امنیت مصوبه ای را گذراند؛ چرا که بحث حمله احتمالی طالبان به ایران مطرح بود. این مصوبه به صورت محرمانه تصویب شد که ما آرایش نظامی خواهیم داشت، اما حمله نمی کنیم و متاسفانه این خبر به گوش یکی از روزنامه ها در آن زمان رسید و این روزنامه آن را منتشر کرد؛ ما آماده ایم و حمله نمی کنیم.یا عزیزانی در مذاکرات خارجی به آمریکا می گفتند چگونه به ایران فشار وارد کنیم تا ایران تسلیم شود و این موضوع تبدیل به مساله اصلی نظام شود. اگر کسی به آمریکا بگوید به ایران چگونه فشار وارد کنیم تا تسلیم شود و اگر نشد لایحه سه فوریتی می دهیم تا این کار انجام شود، یعنی کسی نتواند یا نخواهد منافع ملی را تشخیص دهد و معاملاتی را با دشمنان رسمی ما انجام دهد، مسلماً نمی تواند در مجموعه تصمیم گیران نظام وارد شود. یا برخی دوستان که با سفرای خارجی دیدار می کردند، بی صبرانه در پی قطعنامه سوم بودند تا کاری کنند که این داستان پیش از انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری، به ضرر ایران و یا به نفع جای دیگر تمام شود. ما می گوییم دوستان باید دقت داشته باشند و اگر ما در درون اختلاف نظر داریم دیگران نباید مطلع شوند.
خاتمی در این هنگام گفت: متاسفانه آقای باهنر موضوعی را مطرح می کند که اگر اتفاق افتاده باشد مصداق جاسوسی و خیانت است.
خاتمی: با سفیر آلمان ملاقات داشتم
در این حین باهنر پرسید: آیا شما ملاقاتی با سفیرآلمان داشتید؟
خاتمی پاسخ داد: بله داشتم و تمام مذاکرات مکتوب است.
باهنر گفت: آیا نگرانی از صدور قطعنامه سوم مطرح نشد؟
خاتمی پاسخ داد: ما در همه ملاقات ها گفته ایم که هر قطعنامه ای که علیه ایران صادر شود به ضرر ملت ایران است و روند دموکراسی را به تعویق می اندازد.
باهنر گفت: سفیرآلمان قول داد که قبل از انتخابات قطعنامه سوم صادر شود؟
خاتمی با رد این سخن، گفت: ایشان (سفیرآلمان) می گفتند حتماً در یک ماه آینده قطعنامه ای علیه ایران صادر خواهد شد، اما من می گفتم این کار اشتباه است و نباید اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: جالب اینجاست که این حرف ها را آقای باهنر با این دقت از کجا شنیده است؟
باهنر گفت: فکر می کنید که نظام نباید این حرف ها را بشنود؟
باهنر: خاتمی اسناد مجلس رابا خود برده است
در بخشی از این مناظره باهنر به خاتمی گفت: اما شما اسناد مجلس را با خود بردید.
خاتمی پاسخ داد: هرچه در اداره قوانین بود، بیرون نیامده است. ممکن است مقالات خودم را از مجلس بیرون برده باشم، اما به عنوان نایب رئیس مجلس ششم صریحاً اعلام می کنم که حرف یک نفر یا دو نفر با اکثریت مجلس فرق می کند.
وی افزود: ما راجع به مساله هسته ای نظر خاص خود را داریم اما این که گفته شود لایحه سه فوریتی و امثال این ها، تبلیغات سیاسی است و خواهش می کنم اگر کسی اسرار مملکت را فاش کرده و به آمریکا خط داده است، محاکمه اش کنید، اما علنی. ما هم حمایت می کنیم.
اولین مصوبه مجلس هفتم لایحه نظام جامع پرداخت بود
وی افزود: ما اولین مصوبه مجلس هفتم را با عنوان لایحه نظام جامع پرداخت، تقدیم آقای خاتمی کردیم، البته مقداری تاخیر صورت گرفت و یادم هست که تعدادی از نمایندگان حدود 70 یا 80 نفر نامه ای را تحت عنوان سوال از رئیس جمهور به دلیل عدم اجرای این لایحه امضا کردند، اما من همان جا خواهش کردم که این کار انجام نشود؛ چرا که در کشور ما هنوز پرسش از رئیس جمهور اتفاق نیفتاده و گفتم که می دانم ایشان (خاتمی) هم تلاش می کند تا این لایحه اجرا شود. پیغام فرستادیم تا در فرصت کوتاهی لایحه ارائه شود و در طول مجلس هفتم در تمام دوران درگیر این لایحه بودیم که البته در جامعه هم مشهور شد به لایحه نظام جامع پرداخت در حالی که اصل آن لایحه جامع خدمات کشوری بود. باهنر ادامه داد: در یک جمله می خواهم ادعا کنم که لایحه نظام جامع پرداخت همان انقلاب در نظام اداری بود که از ابتدای انقلاب تاکنون گفته می شد و ما آن را نرم افزاری دنبال کردیم.
نایب رئیس مجلس هفتم افزود: مجلس هفتم حقوق مددجویان را از 18هزار تومان به 50 هزار تومان رساند. حقوق بازنشسته ها را 100 هزار تومان تصویب و حداقل حقوق معلمان را هم 300 هزار تومان تصویب کرد.
وی افزود: معتقدم در دولت مهندس موسوی، آقای هاشمی، آقای خاتمی و آقای احمدی نژاد مدیریت مصرف انرژی در کشور آرزو بود و ضرورت داشت که قیمت ها 2 الی 2.5 برابر افزایش یابد، اما دیدیم که جامعه نمی تواند این شوک را تحمل کند و دولت نهم نیز بعضاً زیربار این قضیه نمی رفت اما توانستیم سالی 10 میلیارد دلار از ناحیه این مدیریت سود ببریم. من یادم هست که دولت آقای خاتمی هم علاقه مند بود که این کار انجام شود. بنابراین باید گفت که ما در بحث های کلان اقتصادی با اصلاح طلبان اختلافی نداریم و اگر ان شاءالله دولت پیگیر شود، می توانیم 75 درصد از قوانین را اجرا کنیم و انقلاب اقتصادی در کشور صورت خواهد گرفت.
خاتمی: اصلاحات باید در چارچوب نظام باشد
خاتمی نیز در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره اولویت اول اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم و پیش بینی از این انتخابات گفت: ما به عنوان یک حزب یا یک جریان سیاسی براساس قانون و چارچوب مدنی فعالیت می کنیم و معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران ظرفیت و توان لازم را دارد که سلایق مختلف بیایند و نظرات خود را مطرح کنند و مردم را در جریان نظرات خود قرار دهند. البته گاهی این ظرفیت ها محدود و یا گاهی بازتر شده است.
وی با بیان این که «معتقدیم باید جمهوری اسلامی ایران را قدر بدانیم و از این نظام که مردم به خاطر آن انقلاب کردند دفاع و پاسداری کنیم» گفت: معتقدیم که در چارچوب همین جمهوری اسلامی می توان اصلاحاتی را ایجاد کرد.
در ادامه باهنر نیز گفت: در بحث های اقتصادی اصولاً روندها مهم هستند و اعداد مطلق در شرایط مختلف پاسخگو نیستند.
وی ادامه داد: در اوایل دولت اول آقای خاتمی، وی جلساتی طولانی مدت و چند ساعته را به عنوان سازماندهی اقتصادی برگزار کرد که در آن جلسات کارشناسان مختلف اقتصادی حضور داشتند و حرف های خوبی را می زدند. جناب آقای خاتمی نیز با دقت مسائل را گوش می داد و یادداشت می کرد؛ آقای خاتمی گویی شما حضور نداشتید؟
خاتمی: از اقتصاد چیزی نمی فهمم
خاتمی پاسخ داد: نه، من از اقتصاد چیز زیادی نمی فهمم. ما آن موقع دنبال توسعه سیاسی بودیم.
باهنر نیز گفت: تشکر می کنم که گفتید آن موقع دنبال توسعه سیاسی بودید و اقتصاد را متوجه نمی شوید.
باهنر ادامه داد: من در جلسات آخر پیش آقای خاتمی رفتم و به ایشان گفتم ممکن است که شما یک سؤال در ذهن تان داشته باشید که من آن را زودتر به شما جواب می دهم. شاید شما سؤال داشته باشید که چرا با توجه به صحبت های خوبی که در این جلسه مطرح شد من و امثال من یادداشت برداری نمی کردیم. پاسخ من این است که ما این حرف ها را در برنامه های اول و دوم و بودجه های سالیانه شنیده ایم و چندین بودجه تصویب کرده ایم. کارشناسان اقتصادی وقتی یک بسته اقتصادی تحویل سیاست مداران می دهند باید نقاط ضعف و قوت آن ها را بگویند ولی متأسفانه بعضاً نقاط قوت گفته و نقاط ضعف کتمان می شود.
برای رشد 8 درصدیباید با آمریکا...
وی ادامه داد: در مستندات برنامه چهارم که توسط سازمان مدیریت و برنامه ر یزی منتشر شده آمده که برخی گفتند ما برای این که به رشد 8 درصدی برسیم، باید مشکل مان را با آمریکا حل کنیم و باید هنجارهای سیاسی را بپذیریم.
خاتمی از باهنر خواست در این ارتباط سندی ارائه دهد.
باهنر گفت: توسط سازمان برنامه و بودجه دولت خاتمی به صورت کتابی منتشر شده است و سند آن هم هست.
داستان نخ نما
باهنر درباره نگرانی مطرح شده از سلامت انتخابات هم گفت: داستان تقلب سازمان یافته و تأثیرگذار در انتخابات از آن حرف هایی است که عوام جامعه ما از آن عبور کرده اند. خاتمی هم به چند انتخابات اخیر اشاره کرد. مجری خطاب به خاتمی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری خود مجری بودید و انتخابات را برگزار کردید. خاتمی گفت: منظورم در جایی دیگر است. در ضمن شما باید اصل بی طرفی را رعایت کنید. مجری نیز گفت: من سعی کردم اصل بی طرفی را رعایت کنم. باهنر نیز خطاب به خاتمی گفت: من وقتی این جا می آمدم دوستان می گفتند که آقای خاتمی زود عصبانی می شود.خاتمی گفت: این گونه نیست.
خاتمی: کیهان نمی خوانم!
در ادامه خبرنگاری از خاتمی پرسید: شما که می گویید وزارت کشور برخلاف قانون درنامه ای از هیأت های اجرایی خواسته برخی کاندیداها را رد صلاحیت کنند آیا نامه وزیر کشور دولت خاتمی به رئیس جمهور وقت را درباره تأیید صلاحیت افرادی که طبق قانون فاقد صلاحیت بودند را غیرقانونی می دانید یا خیر؟ خاتمی پاسخ داد: من از این نامه اطلاعی ندارم.
خبرنگار به او یادآور شد که متن این نامه در روزنامه کیهان منتشر شده است. خاتمی با ابراز بی اطلاعی نسبت به این نامه مدعی شد من کیهان نمی خوانم. در این هنگام خبرنگار به خاتمی توصیه کرد که خوب است جهت افزایش سطح آگاهی خود همه روزنامه ها از جمله کیهان را بخوانید.
خاتمی- افشا کنید ... افشا نکنید
خاتمی همچنین در بخش دیگری از این مناظره در خصوص قتل های زنجیره ای گفت: قبول دارم که جریانی که در ا ین موضوع رخ داد ربطی به هیچ جریان کشور نداشت و همه ما عقلانیت داشتیم که از این اتفاقی که افتاده بهره برداری سیاسی نکنیم.
وی در عین حال از باهنر خواست تا خواهان افشای محاکمات این موضوع شود.
که باهنر گفت: ببینید! اشکالی که من به شما وارد می کنم در همین جاست. وقتی که یک اتفاق نامیمون در کشور رخ می دهد باید همه بررسی کنند که چرا این اتفاق افتاده است. وقتی که خبرنگار خارجی کشته می شود شما تاکید می کنید که قاتل آن باید شناسایی شود ولی در همان کشور یک دانشجوی ایرانی مورد ضرب پلیس قرار می گیرد. شما برای آن دانشجو چه کردید؟ شما در این جا به من می گویید بیاییم هم قسم شویم تا افشا کنیم. ببینید! من معتقدم که اگر جرمی رخ داده باید مجرم شناسایی و به اشد مجازات محکوم شود. شما می گویید باید افشا کرد. من می گویم درست نیست. به هر حال حادثه ای پیش آمده، باید پی گیری شود ولی با مساله ای که شما می گویید موافق نیستم. حرف ما این است که رادیکال ها در آن مدت که این اتفاقات افتاد یک اتهام بزرگ به وزارت اطلاعات، ناجا و دستگاه های امنیتی ما وارد کردند، دستگاه هایی که باید اقتدار کشور را تامین کنند. آن اتهامات بزرگ به وزارت اطلاعات باعث شد که این وزارتخانه بپکد و هنوز نتوانسته جان بگیرد. ببینید! اگر در بدن انسان میکروبی نفوذ می کند باید میکروب را دفع کرد نه این که بدن را داغان کرد.
خاتمی در این هنگام حرف قبلی اش را تصحیح کرد و گفت؛ موافق افشاء نیستیم ولی باید این مساله را دنبال کرد. آیا شما پی گیری کردید که قاتل آن خبرنگار محاکمه شود؟
باهنر نیز گفت: شما وقتی پی گیر ماجرای آن قتل بودید، پی گیر وضعیت آن دانشجو نیز بودید که در آن کشور مورد ضرب پلیس قرار گرفته بود؟
خاتمی بدون پاسخ صریح به سوال مذکور گفت: باید ماهیت مسائل روشن شود و بر اساس آن پیش رفت.


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
498374


:: بازدیدهای امروز ::
59


:: بازدیدهای دیروز ::
113



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::