سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ناگفته‌های هسته‌ای یکشنبه 86/12/5 ساعت 7:54 صبح

ناگفته‌های هسته‌ای

رییس جمهور در گفت و گو با سیمای جمهوری اسلامی از ناگفته های پرونده هسته ای گفت.

 به گزارش رجانیوز، دکتر محمود احمدی نژاد در گزارش به مردم که از شبکه اول سیما پخش شد، افزود: برخورد با موضوع هسته ای ایران سیاسی است.

 وی با تبریک پیروزی بزرگ کشور ایران در موضوع هسته ای به رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران آن را دستاورد مقاومت و پایداری ملت آزاده ایران دانست.

 رئیس جمهور شنبه شب پس از بخش خبری ساعت 21 در گفتگوی مستقیم شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران برای تشریح آخرین وضع موضوع هسته ای کشور و پیروزی های اخیر در پیشبرد حق مسلم جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ملت ما نظام سلطه را می شناسد؛ اساس این نظام بر انحصار قدرت و توانمندی ها و انحصار ثروت و مدیریت در جهان است.

 

 رئیس جمهور گفت: ما در موضوع هسته ای دو بخش کاملاً مشخص داریم گر چه در بسیاری از مواقع به یکدیگر پیوند می خورند اما دو بخش کاملاً متفاوت هستند که یکی فناوری هسته ای است که فناوری ممتازی است و آنقدر مهم است که چند کشور آن را در انحصار خود قرار داده اند و می خواهند این انحصار را حفظ کنند و شاید از ابزار استیلای بلندمدت آنان بر جهان باشد.

 احمدی نژاد افزود: بخش دوم در کنار این موضوع، مسئله سیاسی هسته ای است؛ آنها 30 سال است تبلیغ می کنند ملت ایران منزوی شده و عقب افتاده است و دنیا ببیند هیچ کس راه ملت ایران را ادامه ندهد و راه ملت ایران جز عقب ماندگی چیز دیگری ندارد و این موضوع را با استفاده از صدها رسانه پرحجم تبلیغ کردند.

وی همچنین گفت: اینکه ببینند در شرایط فشار و تحریم ملت ایران یک باره به رغم خواست آنان به انرژی هسته ای دسترسی پیدا می کند یعنی در یک مجموعه چند نفره که در نقطه بالایی نشسته اند و به نوعی دنیا را اداره می کنند و نمی گویم به طور کامل، بلکه برخی وقتها تقسیم کار هم کرده اند می بینند کشوری مثل ایران که می خواستند نباشد به انرژی صلح آمیز هسته ای دسترسی پیدا کرده است.

 احمدی نژاد افزود: یادمان نمی رود وزیر دفاع آنان در خلیج فارس گفت، می خواهیم ریشه ملت ایران را بکنیم و بارها این را گفته اند اگر هم نگویند ما از محتوا و فحوای کلامشان می فهمیم که این مسئله جزو آرزوهای آنان است اما امروز می بینند این ملت می خواهد آنها را کنار بزند و در کنارشان بنشیند و این برایشان سخت است.

 

* ایران راهش را به سرعت ادامه خواهد داد

 رئیس جمهور در ادامه سخنانش افزود: ایران راهی را باز کرده است که مسلما آن را به سرعت ادامه خواهد داد و امواج این حرکت رو به رشد کشور، ملت ها را در بر خواهد گرفت.

 احمدی نژاد که به مناسبت پیروزی بزرگ ملت ایران در دفاع از حقوق قانونی اش برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای تصریح کرد: دشمنان ایران همواره مخالف پیشرفت ما بوده و هستند و بارها این موضوع را بیان کرده اند.

 وی گفت: در موضوع هسته ای نیز آنان ماجرایی درست کردند که هیچ مبنای حقوقی ندارد بلکه جنبه سیاسی و جلوگیری از رسیدن به نقطه دستیابی به فناوری های روز جهانی دارد.

 رئیس جمهور افزود: دشمنان ایران بارها حرکت رو به رشد کشورمان را کند کرده اند تا به نقطه غیر قابل بازگشت برسد و اجازه اینکه این مسیر به نقطه معین فنآوری برسد را گرفته اند.

 احمدی نژاد اینگونه فعالیت ها را فقط به علت تاثیرات سیاسی دانست.

 رئیس جمهور خاطر نشان کرد: فنآوری هسته ای می تواند در خدمت صنعت، کشاورزی و بخش های گوناگون این فناوری قرار گیرد و برای مردم موثر واقع شود.

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه باید بیست هزار مگاوات برق از نیروگاههای هسته ای برای نیاز کشور تامین کنیم، گفت: مهمتر از تاثیرات صنعتی این فنآوری آثار سیاسی مطلوب آن برای ملت ایران است.

 

* ناگفته های پرونده هسته ای ایران زیاد است

 رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا ناگفته ای در خصوص پرونده هسته ای ایران وجود دارد گفت: ناگفته ها زیاد است که برخی از آنها را نمی شود بازگو کرد.

 وی در ادامه گفت: موضوع هسته ای به شکل جدید آن از تیر 81 و زمانی که منافقین گزارشهایی را ارائه کردند آغاز شد و موضوع به آژانس بین المللی انرژی هسته ای و در نهایت شورای امنیت کشیده شد.

 احمدی نژاد افزود: از مهر 82 یعنی یک سال و دو ماه پس از گزارش منافقین وزرای خارجه کشورهای چند اروپایی در حالی به تهران آمدند که قطعنامه ای علیه ایران در شورای حکام آژانس به تصویب رسیده بود، آنها پیشنهاد کردند مسیری که مورد توافق دو طرف است طی تا موضوع هسته ای ایران حل شود.

 رئیس جمهور در ادامه گفت: در آن زمان توافق شد هر دو طرف اقداماتی انجام دهند؛ معنای این توافق آن بود که ایران فعالیت های هسته ای خود را به طور کامل قطع کند که این کار انجام شد اما از سوی دیگر طرف مقابل به جای حل موضوع هسته ای ایران قطعنامه های جدیدی را در آژانس بین المللی انرژی هسته ای علیه ایران به تصویب رساند.

 رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: کشورهای اروپایی علاوه بر نشستی که در فرانسه علیه ایران برگزار کردند و در آن خواستار توقف کامل فعالیت های هسته ای ایران شدند در بروکسل نیز تصمیم گرفتند ایران حتی فعالیت های تحقیقاتی و قطعه سازی هسته ای خود را نیز متوقف کند.

 

احمدی نژاد با اشاره به ادامه روند خصومت کشورهای اروپایی در قبال فعالیت هسته ای صلح آمیز ایران گفت: به تدریج کشورهای اروپایی قطعنامه های تندتری علیه ایران صادر کردند و موضوع ارجاع پرنده ایران به شورای امنیت سازمان ملل پیش کشیده شد.

 

رئیس جمهور ادامه داد : آنها صراحتا به ایران اعلام کردند شما حق استفاده از انرژی هسته ای را به طور مستقل ندارید ولی می توانیم برنامه مشترکی برای همکاری هسته ای داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: این برنامه 14 مرداد 84 به ایران ارائه شد که پیش از مراسم تنفیذ دولت نهم بود.

 

احمدی نژاد تصریح کرد: پیش از تنفیذ، جلسه ای تشکیل شد و در آن جلسه اعلام کردم ادامه این روند باعث افزایش فهرست درخواستهای کشورهای اروپایی شده و دولت نهم با توجه به شعارهای انتخاباتیش نمی تواند آن را بپذیرد.

 

رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: بلافاصله به آژانس بین المللی انرژی هسته ای اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود را از سر بگیرد.

 

رئیس جمهور ادامه داد: با اعلام تصمیم ایران برای از سرگیری فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود پیشنهادهای کشورهای اروپایی به ایران آغاز شد که از آن جمله پیشنهاد کردند چنانچه شما فعالیت های هسته ای خود را برای همیشه متوقف کنید ما در آموزش اینترنت به شما کمک خواهیم کرد؛ اجازه تجارت با ما را پیدا خواهید کرد و چنانچه یک کشورهسته ای به شما حمله کند حق اعتراض به شورای امنیت را خواهید داشت.

 

* صدور قطعنامه، ما را متوقف نکرد

 

رئیس جمهور در ادامه این برنامه تلویزیونی گفت: ما به آنها اعلام کردیم اگر علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ما در شورای حکام و آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ای صادر کنند، ما نطنز را راه اندازی می کنیم، آنها قطعنامه صادر کردند و ما نطنز را فعال کردیم.

 

احمدی نژاد افزود: با صدور قطعنامه چرخه را راه اندازی کردیم که 20 فروردین 1385 به نتیجه رسید و اورانیوم سه و نیم تا پنج درصد برای نیروگاه به دست آمد و تولید شد.

 

رئیس جمهور افزود: در تیرماه آنها بسته جدیدی ارائه کردند و ما درپاسخ آنها گفتیم 2 ماه یعنی تا آخر مرداد فرصت دهید تا به شما پاسخ گوییم، که آنها قبل از پایان مرداد در شورای امنیت قطعنامه جدید صادر کردند، درحالی که ما اعلام کرده بودیم درصورت صدور قطعنامه جدید، اقدام جدیدی خواهیم کرد.

 

احمدی نژاد افزود: آنها فکر می کردند آن چرخه ای که قبلا در ایران بوده است با این قطعنامه ها دوباره تکرار خواهد شد.

 

رئیس جمهور به قبول پروتکل الحاقی ازجانب ایران بدون آنکه در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد اشاره کرد وگفت: ما در شرایطی این پروتکل را قبول کرده بودیم که آنها هیچ امتیازی به ما نداده بودند و این بزرگ ترین امتیازی بود که داده شده بود، بر این اساس ما گفتیم که پروتکل الحاقی کنار برود.

 

احمدی نژاد افزود: آنها قانع نبودند و دائم جلوتر می آمدند و فکر این را نمی کردند و در این وضع قطعنامه تحریم را ارائه کردند.

 

رئیس جمهور گفت : آنها می خواستند که ما ترتیبات اجرایی را که امتیاز بسیار بزرگی بود قبول کنیم به این معنی که قبل از هر اقدام هسته ای باید اطلاع دهیم در حالی که این خلاف مقررات آژانس است.

 

وی افزود: در این صورت اندیشه ها از کار می افتاد و دانشمندان باید قفل می شدند که گفتیم زور است و آن را لغو کردیم.

 

رئیس جمهور گفت: وقتی آنها قطعنامه دوم را دادند ما مرحله صنعتی را شروع کردیم و در اینجا آنها قدری پایین آمدند، بعد با آژانس به توافق رسیدیم که به سوالات آنها پاسخ دهیم و من در همان موقع گفتم که موضوع پرونده هسته ای ایران تمام شد.

 

*سریعتر از زمان مقرر به سوال ها پاسخ دادیم

 

رئیس جمهور در خصوص پیروزی ملت در مقابل اشکال تراشی های برخی قدرت های بزرگ در موضوع هسته ای گفت: اشکال از آنجا شروع شد که موضوع هسته ای ما از آژانس که یک مرجع حقوقی است خارج و در مذاکراتی وارد شد که هیچ چارچوب حقوقی معینی نداشت؛ در این مذاکرات مبنای حقوقی وجود ندارد بلکه زور حاکم است.

 

محمود احمدی نژاد افزود: وقتی موضوع هسته ای به آژانس برود باید قانون را اجرا کنند، گر چه ممکن است در آنجا هم زور بگویند اما از نظر حقوقی نمی توانند ما را محکوم کنند؛ ما در آنجا می گوییم اگر سؤالی دارید بگویید ما بر اساس مقررات آژانس پاسخ می دهیم.

 

وی همچنین گفت: آنها شش موضوع را مطرح کردند و گفتند سؤالات ما این شش مورد است گفتیم دیگر چه؟ گفتند یک رشته ادعاها وجود دارد که برخی کشورها مطرح می کنند؛ ما گفتیم ادعا که برای ما ملاک نیست، اما با این حال شش سؤال را پاسخ دادیم.

 

رئیس شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: در خصوص ادعاها نیز پاسخ خود را دادیم و اعلام کردیم شما نظر خود را بگویید در این صورت موضوع عادی می شود یعنی مسئله هسته ای به لحاظ حقوقی تمام است.

 

احمدی نژاد گفت: قرار بود این روند حدود 18 ماه طول بکشد اما ما کار را سریعتر انجام دادیم و پاسخ سؤالات را ارائه کردیم؛ آنها نیز تک تک 6 سؤال را تأیید و به ما رسید کتبی دادند یعنی یک نامه تأییدیه دادند و گفتند تمام شد و برای آژانس موضوعی نمانده است.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: من می خواهم نتیجه گیری کنم و آن این است وقتی منحنی حوادث هسته ای را در این 4 ـ 5 سال اخیر ترسیم می کنیم می بینیم در هر جایی ملت ایران امتیاز داده یا به نوعی کوتاه آمده است آنها فهرست تقاضاهای خود را افزایش داده اند اما از روزی که ملت تصمیم گرفت بایستد منحنی معکوس شد.

 

وی افزود: در ملاقات دو سه ماه پیش یکی از مسئولان ما با یکی از مقامات طرف مقابل، او چند بار این جمله را تکرار می کند که ما نمی خواستیم شما به این نقطه برسید اما به این نقطه رسیده اید و ما کاری نمی توانیم بکنیم؛ هر چند اکنون مخالفیم اما چاره ای نداریم و شما به مرحله غیر قابل برگشت در برنامه هسته ای دست یافته اید.

 

احمدی نژاد گفت: ما وقتی به لحظه غیر قابل برگشت رسیده ایم آژانس اعلام کرد کار تمام است و ایران از نقطه قابل برگشت عبور کرده و دیگر غیر قابل برگشت است و شما (غربیها) باید تسلیم ملت ایران و قانون شوید.

 

رئیس جمهور در ادامه گفت: در جلسات به ما گفتند ما هیچ گاه نپذیرفتیم که شما هسته ای شوید. این ها در سند موجود است. جالب است بدانید در توافقات قبلی تعلیق داوطلبانه را به عنوان تعلیق قطعی غیر قابل تجدیدنظر آوردند.

 

*هدف آنها تعلیق و تخریب فعالیت هسته ای ایران بود

 

رئیس جمهور گفت: ظاهر این بود که بستن اصفهان و نطنز و فعالیتهای تحقیقاتی داوطلبانه است اما بعد می گفتند که این برای ادامه فرایند، ضروری و الزام آور است و به همین دلیل وقتی که اصفهان را لغو کردیم آژانس ما را محکوم کرد که البته کارش غیرقانونی بود چون آژانس نباید تحت تاثیر مناسبت سیاسی کار خود را انجام دهد.

 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: وقتی کسی داوطلبانه کاری را انجام می دهد خودش می تواند هر موقع خواست آن را برگرداند اما در مذاکرات و توافقات پاریس دقیقا آوردند که این مسئله برای ادامه مذاکرات ضروری است و شما نمی توانید آن را لغو کنید.

 

احمدی نژاد افزود: در دو بسته پیشنهادی که آوردند و ما نیز اعلام کردیم که این پیشنهاد توهین آمیز است رسما گفتند که باید مسئله هسته ای را کنار بگذارید.

 

وی به سفر مقامات کشورمان به نیویورک و مذاکره با وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس اشاره کرد و گفت: این سه وزیر در آنجا رسما به ما گفتند که باید فعالیتهای هسته ای خود را تعلیق و تعطیل و بعد همه تاسیسات خود را تخریب کنید.

 

احمدی نژاد اضافه کرد: آنها در فرانسه گفته بودند قطعه سازی و هر نوع کار تحقیقاتی را تعطیل کنید و اینها اگر چه داوطلبانه محسوب می شود اما الزام آور است.

 

احمدی نژاد تاکید کرد: مسیر نشان می دهد که هر گاه ما کوتاه بیاییم آنها به جلو حرکت می کنند و هر گاه بر سر حقوق خود بایستیم آنها به عقب می روند و چاره ای هم ندارند.

 

رئیس جمهور ملت ایران را حق طلب و قانونمدار دانست و گفت: ملت ما هیچ چیز اضافه بر قانون و حقوق قانونی خود نخواسته است.

 

وی افزود: رمز پیروزی همین است یعنی روی عدالت و قانون ایستادیم و مقاومت کردیم و آنها مجبورند به عقب بروند.

 

* اساس کار شورای امنیت غیرقانونی بود

 

وی افزود: یادم است زمانی که صدام به ایران حمله کرد و بیش از 3 هزار کیلومتر خاک ایران را در اشغال داشت آنها حاضر به صدور قطعنامه ای برای آتش بس نشدند و منتظر بودند صدام به ایران بیاید و خیال می کردند حرف صدام که می گفت سه روزه ایران را می گیرد درست در می آید.

 

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه اساس کار شورای امنیت غیرقانونی بود گفت: شورای امنیت بالاترین نهاد تصمیم گیری بین المللی است و باید تصمیم هایش بسیار دقیق باشد اما در باره ایران شورای امنیت خیلی بد عمل کرد.

 

رئیس جمهور گفت: آنها می خواستند اجازه دهند متجاوز طرح خود را تکمیل کند بعد درباره ایران تصمیم بگیرند اما ملت ایران و امام خمینی (ره) خوب دسیسه آنها را می دانستند.

 

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: در قضیه هسته ای نیز می خواستند بر اساس اطلاعات غلط، ایران را محکوم کنند اما با گزارش های آژانس معلوم شد هیچ انحرافی در فعالیت های هسته ای ایران وجود ندارد و هیچ اطلاعاتی که درباره ایران به آژانس داده شده است صحت ندارد.

 

احمدی نژاد با بیان اینکه همه ابهامات در شش سوال خلاصه شده بود که ایران کاملا به آنها جواب داد گفت: ‌یک موضوع هم موضوع ادعاهاست.

 

احمدی نژاد با بیان اینکه ادعاها زیاد است و همیشه وجود دارد گفت:‌ این ادعاها مانند کاغذهایی که امریکایی ها علیه ما تحویل دادند برای ما ارزش حقوقی ندارد؛ اگر یک عضو علیه عضو دیگری ادعا کند باید مسیر قانونی و حقوقی خود را طی کند و به آن رسیدگی شود و اگر ادعایش اثبات نشود عضو ادعا کننده باید خسارت بپردازد.

 

رئیس جمهور این کاغذ بازی ها را مانند بازی های رایانه ای دانست که بچه پنج ساله هم اگر رایانه بلد باشد به راحتی می تواند آنها را جعل کند.

 

وی گفت:‌ آنها می گفتند این ادعاها را که اسناد مهمی است و ما کشف کرده ایم در اختیار ایران قرار ندهید اما ایران باید به این ادعاها جواب دهد و ما طبق مقررات نباید جواب این ادعاها را بدهیم.

 

رئیس جمهور اضافه کرد: آن ادعاهایی را که در توافق ما و آژانس بوده است به خوبی جواب داده ایم.

 

* هیچ امتیازی نخواهیم داد

 رئیس جمهور گفت: چرا ما عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی باشیم ولی خدماتی به ما ندهند فقط چهار یا پنج کشور از این سازمان خدمات بگیرند؛ چه کسی حاضر است عضو سازمان شود ولی خدماتی نگیرد؟ هیچ کس حاضر نیست؛ یعنی ما برویم همیشه امتیاز بدهیم ولی از آنها چیزی نگیریم با این حال ما همکاری کردیم و الان که این طور شده است اگر بخواهند همان مسیر را ادامه دهند ما مطلقاً ضرر نمی کنیم.

 

رئیس جمهور افزود: تا صد سال هم قطعنامه صادر کنند ما خط قرمزمان قطعنامه نیست اشتباهشان در گذشته این بود که خط قرمز را این می دانستند که پرونده به شورای امنیت برود ولی ما گفتیم خط قرمز ما حقوق ملت ایران است که سر سوزنی عقب نمی آییم.

 

احمدی نژاد تأکید کرد: بدانند هیچ امتیازی داده نخواهد شد؛ خودشان اشتباه کردند باید برگردند و عذرخواهی کنند و اگر مسیر دیگری انتخاب کنند ما از آنان خسارت خواهیم گرفت؛ آنها می دانند ملت ایران اگر تصمیمی بگیرد آن را عملیاتی خواهد کرد و 28 سال این موضوع را تجربه کرده اند.

 

رئیس جمهور گفت: ما از رفتارهای آنان ضرر نمی کنیم در زمانی که در حال تحریم یک جانبه از طرف امریکا بودیم سلول های بنیادی را به دست آوردیم و در بخش های پزشکی،کشاورزی، صنعت، عمران و آبادانی، انواع رشته های علمی، ریاضیات و نانوتکنولوژی پیشرفت کردیم بنابراین ما ضرر نمی کنیم و دنیا هم خیلی بزرگ است و آنان خیلی کوچکتر از آن هستند که بخواهند دنیا را به سلطه خود درآورند.

 

وی تصریح کرد: به نفع آنهاست رفتارشان را اصلاح کنند و به مسیر درست بیایند؛ نه اینکه در مقابل اشتباهاتشان بخواهند از ما امتیاز بگیرند؛ اشتباهات خود را جبران کنند که از این خبرها نیست.

 

احمدی نژاد اضافه کرد: این بازی هایی که در می آورند می خواستند در ازای برطرف کردن اشتباهات خودشان از ما امتیاز جدید بگیرند؛ ما برای چه باید امتیاز بدهیم؟ پرونده را به شورا بردند آنقدر نگه دارند که خسته شوند و ما هیچ امتیازی نمی دهیم.

 

رئیس جمهور: پیروزی هسته ای جایگاه ایران را صد پله ارتقا داد.

 

رئیس جمهور گفت: ملت ما در سی سال گذشته یاد گرفته است که چگونه زندگی و از حقوق خود دفاع کند.

 

احمدی نژاد افزود: اکنون فضای دنیا با این پیشرفت جمهوری اسلامی ایران عوض شده است و اگر یک کشور نظر خود را به کشورهای دیگر تحمیل کند، نشان دهنده رسیدن آن کشور به نقطه پایان خود است.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون اتفاق بسیار بزرگی افتاده است، گفت: از نظر ابعاد سیاسی دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای صدها برابر ملی شدن صنعت نفت است.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: ملی شدن صنعت نفت خیزش ضد استبدادی بود و دشمنان در این زمینه اجازه استفاده ملت ایران را از این پیروزی بزرگ ندادند اما امواج دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای بسیار بیشتر از ملی شدن صنعت نفت است.

 

احمدی نژاد گفت: ملی شدن صنعت نفت برای کشور ما قدرت سیاسی ایجاد نکرد اما پیشرفت ایران در زمینه هسته ای ما را در کنار کشورهای هسته ای قرار داد و موجب ارتقای جایگاهمان صد پله بالاتر از گذشته شد.

 

رئیس جمهور پیروزی در عرصه هسته ای را حاصل وحدت، تبعیت از آرمانهای انقلاب و اجرای تصمیمات انقلابی دانست و افزود: البته در این مسیر تدبیر لازمه فعالیت است و تاکنون کارهای سنگین دیپلماتیک با پشتوانه ایستادگی ملت ایران انجام شده است.

 

احمدی نژاد با اشاره به حمایت مردم و ایستادگی آنان از دستاوردهای علمی دانشمندان کشورمان به ویژه در عرصه هسته ای گفت: در سفر استانی به بشاگرد که یکی از محروم ترین نقاط ایران است نخستین شعار ساکنان روستا «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» بود.

 

رئیس جمهور گفت: فشارهای سنگین و جنگ روانی، ایجاد فضای تهدید نظامی و تحریم از اقدامات دشمنان علیه کشورمان در زمینه دستیابی به انرژی هسته ای بود که آنها در این زمینه تهدیدات خود را به نقطه اوج رساندند و بارها زمان حمله به کشورمان را معین کردند و در لایه های پنهان نیز فشارهای خود را به ایران وارد می کردند.

 

احمدی نژاد با اشاره به اینکه برخی افراد در داخل کشور جنگ روانی دشمنان را برای ما ترجمه می کردند گفت: این افراد می گفتند که شما به گونه ای عمل کرده اید که علیه ایران قطعنامه صادر شده است.

 

وی تصریح کرد: اگر ما دانش هسته ای را به دشمنان ویل می دادیم و یا نمی دادیم آنان قطعنامه های ضد ایرانی را همچنان صادر می کردند و اکنون نیز که بر حق خود پافشاری کرده ایم قطعنامه های ضد ایرانی صادر شده است. رئیس جمهور افزود: مخالفان دستیابی ایران به انرژی هسته ای اکنون در مذاکراتشان مستأصل و مشغول حل و فصل مسائل خود هستند.

 

* راه ما همان راه همیشگی است

 

رئیس جمهور در ادامه گفت:‌ در نهایت آنها مستاصل شدند و مشکل به آنطرف منتقل شد؛ آنها در واقع یک مشکل تاریخی مرتکب شدند و اکنون باید از این فضا بیرون بیایند.

 

احمدی نژاد در ادامه گفتگوی زنده تلویزیونی از شبکه اول سیما گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران همانطور که قبلا اعلام کرده بود اکنون هم با اتکا به مدارک آژانس بین المللی انرژی هسته ای که اعلام کرده هیچ نشانه ای از انحراف در برنامه هسته ای ایران دیده نشده است، از اتهام های واهی آنها تبرئه شد و الان آنها مشکل دارند.

 

رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: از این به بعد نیز راه همان راه است و ملت ایران با استقامت و ایستادگی از حقوق هسته ای خود دفاع خواهد کرد و نه آنها و نه دنباله های آنها قادر نخواهند بود ما را به زانو درآورند.

 

رئیس جمهور تاکید کرد:‌ مشکل مخالفان هسته ای شدن ایران این است که هنوز ملت ایران و قدرت ما را نشناخته اند.

 

وی تاکید کرد: ما به لطف ایستادگی ملت ثابت خواهیم کرد هر حرکت مخالفان هسته ای شدن ایران یک اشتباه برای آنها خواهد بود.

 

احمدی نژاد گفت: از این به بعد ادامه مخالفت با موضوع هسته ای ایران در واقع به نوعی لوس بازی است.

 

رئیس جمهور هشدار داد: چنانچه بخواهند به مخالفت های خود به هر شکلی ادامه دهند قطعا با عمل متناسب جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد و در این موضوع اروپایی و غیر اروپایی تفاوتی ندارند.

 

احمدی نژاد در عین حال تصریح کرد: ملت ایران اهل دوستی است و این را به اثبات رسانده است.

 

رئیس جمهور افزود: مخالفان هسته ای شدن ایران سالهاست روند پیشرفت علمی ما را متوقف کردند و این ما هستیم که باید طلبکار خسارت باشیم.

 

وی با اشاره به واکنش برخی کشورهای اروپایی در مواجه با گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: یکی از مسئولان این کشورها اعلام کرده که اصلا موضع شورای امنیت ربطی به گزارش آژانس ندارد، معنی این حرف این است که مشکل آنها موضوع هسته ای ایران نبود و ما نیز از ابتدا می دانستیم مشکل چیز دیگری است.

 

رئیس جمهور افزود:‌ آنها اکنون با شرایطی مواجه شده اند که موضوع از دستشان در رفته است و عصبانی هستند؛ ما به آنها می گوییم برای فروکش کردن عصبانیتان یک لیوان آب خنک بخورید.

 

احمدی نژاد با اشاره به ضرورت برپایی جشن هسته ای در کشور گفت: اگر در ماه صفر قرار نداشتیم حتما یک جشن پیروزی هسته ای برگزار می کردیم اما این جشن ملی را 20 فروردین 87 برگزار خواهیم کرد.


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
498553


:: بازدیدهای امروز ::
16


:: بازدیدهای دیروز ::
125



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::