سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سکانس سوم دیپلماسی فعال در بوشهر چهارشنبه 86/9/28 ساعت 9:55 عصر

 سکانس سوم دیپلماسی فعال در بوشهر

رجانیوز: نوار موفقیتهای دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی که با عبور از تعریف مدالیته با آژانس و گزارش واقع بینانه البرادعی و سپس انتشار گزارش 16 نهاد اطلاعاتی امریکا به نقاط روشنی رسیده بود، در ایستگاه بوشهر هم سکانس موفقی را تجربه کرد تا بالاخره روسها پس از حدود 10 سال به ارسال سوخت و راه اندازی نیروگاه بوشهر متقاعد شوند.این اتفاق در حالی رخ داد که ماه گذشته رئیس جمهور روسیه در جریان اجلاس کشورهای حاشیه خزر مهمان تهران بود و پس از آن نیز سرگی لاوروف در سفری غیرمنتظره پیش از برگزاری نشست 1+5 به تهران آمد. همچنین هفته پیش نیز منوچهر متکی به مسکو رفت و خبر از تنظیم زمانی برای ارسال سوخت نیروگاه بوشهر داد.به هر ترتیب این توافق زمان درازی در عالم خبر نماند و روز گذشته آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه «روس اتم» در بیانیه ای اعلام کرد که اولین محموله سوخت هسته ای به نیروگاه اتمی بوشهر در ایران تحویل داده شد.
در این بیانیه آمده است: «اولین کانتینرهای سوخت هسته ای که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی مهر و موم شده بودند به محوطه ویژه نگهداری آن در نیروگاه اتمی بوشهر که تحت نظارت سیستم بین المللی قرار دارد تحویل داده شد».
همچنین وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد مسکو اولین محموله سوخت هسته ای نیروگاه هسته ای بوشهر را بامداد دوشنبه ارسال کرده است.خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: همه سوختی که ارسال خواهد شد تا زمانی که در خاک ایران است تحت کنترل و ضمانت آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود. علاوه بر آن طرف ایرانی ضمانت های کتبی اضافی مبنی بر اینکه این سوخت تنها برای نیروگاه هسته ای بوشهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت ارایه کرد.در همین ارتباط یک مقام مسئول درباره میزان سوخت نیروگاه بوشهر برای سال اول راه اندازی گفت: این سوخت در مرحله اول 82 تن است.
قرار بود اسفند و فروردین 85 ـ 86 سوخت نیروگاه اتمی بوشهر پس از حدود یک دهه به ایران ارسال و پس از شش ماه نیروگاه آماده راه اندازی و بهره برداری می شد اما روس ها برای ششمین بار تعهدات شان را زیر پا گذاشتند و در حالی که افکار عمومی ایران منتظر شنیدن خبری خوش در آستانه سال نو شمسی بود مقامات کرملین از ارسال سوخت به ایران در آن زمان به بهانه های فنی و مالی خودداری کردند.کانتینرهای حاوی کاست های سوخت هسته ای با شماره های فلزی مخصوص آژانس بین المللی انرژی اتمی پلمب شده اند و سوخت ارسال شده باید در نیروگاه بوشهر و در حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی رفع پلمب شود.
کنستانتین گرابیلنیکوف معاون مدیر عامل کارخانه به خبرگزاری نووستی گفته بود که کار بازرسی از سوخت آماده ارسال برای ایران کاملا در چارچوب جدول زمانی تعیین شده است و ضمن رعایت همه قوانین انجام می شود.
سرگئی کیسلیاک معاون وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی گفت: آژانس همه فعالیت های هسته ای ایران را کنترل می کند. تا زمانی که آژانس در آنجاست حتی اگر سو ظنی هم در خصوص نیت دستیابی ایران به اورانیوم با غنای بالا وجود داشته باشد تهران قادر به انجام این کار نخواهد بود.معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که نسبت به ادعای گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر وجود برنامه نظامی هسته ای در ایران تا سال 1382 تردید دارد.وی تاکید کرد که به عقیده وی آژانس ضمانتی است که به وسیله آن حتی بدترین پیش بینی ها در مورد جهت گیری برنامه هسته ای ایران نمی تواند به مرحله اجرا در آید.

آقازاده: برق هسته ای سال 87 وارد مدار می شود
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دریافت نخستین محموله سوخت نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: این نیروگاه سال آینده وارد مدار شبکه برق کشور می شود.آقازاده گفت: نیروگاه بوشهر در شرایط 95 درصدی تکمیل است.رئیس سازمان انرژی اتمی ارسال سوخت نیروگاه بوشهر را حاوی این پیام خواند که با روند همکاری های ایران و آژانس موضوع هسته ای ایران روند عادی شدن را طی می کند.آقازاده گفت: دریافت سوخت توسط ایران تاثیر قابل توجهی در موضوع هسته ای ایران در جهان خواهد گذاشت به ویژه آنکه روسیه از اعضای گروه 1 +5 و دارای حق وتو در شورای امنیت است.وی افزود: وقتی روسیه اعلام می کند به همکاری های هسته ای با ایران ادامه خواهد داد و گزارشات آژانس را موید فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران می داند طبعا این موضوع مقدمه ای برای توسعه 20 هزار مگاوات برق هسته ای ایران خواهد شد.رئیس سازمان انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال همه موضوعات باقیمانده میان ایران و آژانس حل شود.وی گفت: در این شرایط ماندن پرونده ایران در شورای امنیت موضوعیت خود را از دست خواهد داد.
آقازاده در پاسخ به این سئوال که با دریافت سوخت نیروگاه بوشهر آیا ایران باز هم نیاز به تکمیل تاسیسات غنی سازی در نطنز خواهد داشت گفت: نیروگاه 360 مگاواتی دارخوین با طراحی داخلی و به دست متخصصان ایرانی در حال ساخت است و قرار است سوخت این نیروگاه از تاسیسات غنی سازی نطنز تامین شود.

روسیه: ارسال سوخت نشانه اعتماد به ایران
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که صدور سوخت هسته ای به ایران به معنای آنست که تهران شرایطی را برای احیای اعتماد به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود ایجاد کرده است.به گزارش خبرگزاری « نووستی » در اعلامیه وزارت امور خارجه آمده است: از نظر ما شرایط کیفی جدیدی بوجود آمده که به ایران اجازه می دهد گام هایی را جهت احیای اعتماد به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اتخاذ کند.

آمریکا: روسیه با ما هماهنگ کرده
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن کاخ سفید دیروز اعلام کرد اقدام روسیه در تحویل اورانیوم به ایران با هماهنگی امریکا صورت گرفته و دلیل دیگری بر این مسئله است که جمهوری اسلامی فعالیت های هسته ای حساس خود را به حال تعلیق درآورد.«گوردن جاندرو» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد تحویل این سوخت دلیل دیگری است بر اینکه ایران برنامه هسته ای خود را به حال تعلیق درآورد.وی گفت اگر روس ها این سوخت را در اختیار ایرانی ها قرار دهند ایرانی ها دیگر هیچ دلیلی ندارند که خود اورانیوم را غنی سازی کنند.وی در پاسخ به پرسشی درباره نگرانی های احتمالی آمریکا درباره اینکه اورانیومی که روسیه به ایران تحویل داده است برای مقاصد نظامی بکار رود و همچنین تضمین هایی که روسیه در این خصوص به آمریکا داده است گفت: واشنگتن با مسکو در خصوص تحویل سوخت در تماس است.


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
498556


:: بازدیدهای امروز ::
19


:: بازدیدهای دیروز ::
125



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::