سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حاشیه‌های سخنرانی خاتمی جمعه 86/9/23 ساعت 9:14 صبح

 حاشیه‌های سخنرانی خاتمی

>> خبرنگار رجانیوز گزارش داد حضور خاتمی در دانشگاه تهران با حاشیه هایی همراه بوده است که انتقال اتوبوسی افراد به دانشگاه و سوت و کف مکرر حاضران در محل سخنرانی در روز شهادت امام جواد (ع) مهمترین این حاشیه هاست:
>> از ساعت 11 صبح تعداد زیادی اتوبوس جمعیت زیادی را برای سخنرانی خاتمی به دانشگاه تهران منتقل کردند.
>> دربهای محل سخنرانی خاتمی از ساعت 13:30 به دلیل تکمیل ظرفیت سالن بسته شد.
>> مراسم سخنرانی خاتمی که با عنوان "همراه شو عزیز" از سوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران ترتیب داده شده بود، در ساعت 14:30 آغاز شد.
>> علیرغم همزمانی این برنامه با سالروز شهادت امام جواد (ع)، قبل از ورود خاتمی به سالن و همچنین پس از ورود و در حین سخنرانی وی، بارها صدای سوت و کف سالن را پر کرد. خاتمی هیچ تذکری در این زمینه نداد و اشاره ای نیز به سالروز شهادت امام نهم شیعیان نکرد.
سال 77 نیز خاتمی به عنوان اولین سالگرد پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری 76، مقارن با سالروز شهادت امام سجاد (ع) در دانشگاه تهران اقدام به سخنرانی کرد و به دنبال هتک حرمت روز شهادت، نمازگزاران جمعه اقدام به اعتراض و راهپیمایی علیه وی کردند
>> در فضای خارج سالن شهید چمران دانشکده فنی نیز تلویزیون LCD قرار داده شده بود و جمعیت از این طریق سخنرانی خاتمی را پیگیری می کردند.
>> سخنرانی خاتمی 14:45 آغاز شد و در ساعت 16:45 به پایان رسید.
>> ویژه نامه تمام رنگی سحر ارگان انجمن اسلامی دانشجویان که عکس انتخاباتی خاتمی در سال 76 عکس روی جلد آن بود، در تیراژی گسترده میان حاضران توزیع شد.
>> الهه کولایی، سعید شیرکوند، سهیلا جلودار زاده و علی شکوری راد نیز در این برنامه حضور داشتند.
>> خاتمی 2 بار در طول سخنرانی خاتمی خود آرزو کرد که کاش دانشجویان زندانی اهانت کننده به مقدسات نیز در این جمع حضور داشتند. وی از انتشار دهندگان مطالب موهن به "عزیزانی که به جرم اندیشه و بیان زندانی شده‌اند"، تعبیر کرد.
>> خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهارات چند سال گذشته خود مبنی بر اینکه اگر دین مقابل آزادی بایستد حذف می شود را تلویحاً پس گرفت و  گفت: اگر بخواهیم به آزادی و پیشرفت برسیم این حرکت بایستی یا همسو با دین باشد یا نسبتی با دین داشته باشد والا این دو یعنی آزادی و پیشرفت، یا پدید نمی‌آید و یا دوام پیدا نمی‌کند.
>> وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که چرا برخی می‌گویند دانشگاه ما اسلامی نیست؟ گفت: این افراد بی‌خود می‌گویند ولی با اینکه بی‌خود می‌گویند چاقویشان از ما که با خود می‌گوییم تیزتر است.
>> خاتمی همچنین تأکید کرد که بنده در انتخابات کاندیدا نمی‌شوم ولی رأی می‌دهم و تشویق می‌کنم که شما نیز رأی دهید. در این هنگام یک نفر فریاد زد:«خاتمی رییس‌جمهور آینده» که خاتمی گفت:‌ ابداً.
>> خاتمی در پاسخ به پرسش دیگری درباره سفر احمدی نژاد به قطر و شرکت در اجلاس شورای همکاری کشورهای خلیج فارس این سفر را یک سفر خوب دانست و بیان اینکه باید روابطمان را گسترش داده و رفع نگرانی کنیم اظهار داشت: در خصوص جزایر سه گانه نیز این جزایر متعلق به ایران است. ولی یک مسئله اختلافی بوده و هست و ما با حفظ اصول حاضریم برای رفع سوء تفاهمات مذاکره کنیم. نابراین دعوتی که از رئیس جمهور شد کار خوبی بود و ایشان نیز کار خوبی کردند که در این اجلاس شرکت کردند.
>> وی در بخش دیگری در پاسخ به سؤالی در خصوص پرونده موسویان اظهار داشت: موسویان یکی از دیپلمات‌های خیلی جدی و تلاشگر برای جامعه است و بسیار متأسفم قبل از اینکه دادگاهی تشکیل شود در مورد وی اظهار نظر شده و عده‌ای به آبروریزی روی آوردند.گروه مذاکره کننده ما به همراه آقای موسویان بسیار برای آبروی این ملت تلاش کرده و دستاوردهای بسیار خوبی داشتند، در عین حال که نمی‌خواهم بگویم همه کارهایمان بی‌عیب بوده است.وی در پاسخ به اعتراض یکی از دانشجویان به عملکرد سیروس ناصری عضو سابق تیم مذاکره کننده نیز گفت: ناصری نیز یکی از بهترین سیاستمداران است ولی اگر بخواهم لیستی از خیانتکاران را بدهم می‌توانم ولی این کار را نمی‌کنم!
>> یکی از دانشجویان در واکنش به بخشی از سخنان خاتمی فریاد زد: «8 سال پیش ثابت کردی که هیچ کاری نکردی» که خاتمی در این هنگام گفت: بگذارید حرفش را بزند. این دانشجو حرف خوبی زد باز خدا رحم کند که یک نفر حرفش را در این‌جا می‌زند که خیلی‌ها تاب شنیدن حرف را هم ندارند؛ چه برسد به این که پای عمل برسد.
>> اجازه پرسش و پاسخ شفاهی به دانشجویان داده نشد و سؤالات کتبی به صورت کنترل شده از سوی مجری جلسه قرائت می شد. در هنگام قرائت یکی از این پرسشها، مجری جلسه سؤالی را که در انتقاد از دست دادن خاتمی با دختران ایتالیایی بود، تا نیمه قرائت کرد اما پس از آنکه متوجه محتوای سؤال شد، از ادامه طرح آن خودداری کرد که با اعتراض تعدادی از دانشجویان مواجه شد. با این حال، خاتمی ترجیح داد هیچ اظهارنظری نکند.
>> در حاشیه این مراسم، نشریات و بیانیه هایی در انتقاد از خاتمی و طرح سؤالاتی از وی پخش شد. در یکی از این بیانیه ها که با عنوان "برسد به دست آقای رئیس جمهور سابق" و با امضاء تعدادی از دانشجویان مسلمان و عدالتخواه منتشر شد، حضور خاتمی در دانشگاه انتخاباتی دانسته و افزوده شده بود: یادمان می آید که می فرمودید "آزادی بیان!" چه شعار زیبایی! آری! هنوز هم زیباست! اما ما هیچ وقت زیبایی آن را درک نکردیم! چون ما از آزادی بیان اخراج ده ها تن از بهترین اساتیدمان در دوران 8 ساله ی اصلاحات  را فهمیدیم! چون فهمیدیم "آزادی بیان" یعنی استعفای اجباری صدها تن از اساتیدی که سر کلاس آزادانه حرف های خود را می زدند و تنها جرمشان تعهد به دینشان بود، تنها گناهشان این بود که فکر می کردند می توانند آزادانه از عقایدشان دفاع کنند، از ارزش هایی که به خاطر آنها هزاران شهید را تقدیم کردیم، بگویند، اما "آزادی بیان" از آن نوعی که شما فریاد می زدید اجازه حضور آنها در دانشگاه ها را نمی داد.در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امروز مطبوعات و رسانه های منتسب به جریان شما به شدت انتقاداتی را نسبت به دولت مطرح می کنند و چنان پیش می روند که گویی وظیفه ای جز تخریب دولت منتخب مردم ندارند. نمی خواستیم این بحث را با شما مطرح کنیم اما چون گفته بودید "دانستن حق مردم است" می پرسیم: آقای خاتمی عزیز، رییس جمهور محترم سابق! می گویید و می گویند دولت شما در زمینه سیاست خارجی بی نظیر عمل کرد،  اگر هنوز هم معتقدید "دانستن حق مردم است" برای ما کمی از نامه 2003 بگویید!  کمی در رابطه با دستاوردهای سیاستهای اعتماد سازی ایران درمقابل غرب در زمینه هسته ای سخن بگویید! هیج وقت فراموش نخواهیم کرد که در راستای اعتماد سازی هایمان به غرب در بحث هسته ای در دوران اصلاحات،  و تعلیق داوطلبانه!!! تمامی تاسیسات هسته ای کشور برای جلب اعتماد غرب که قرار بود چند هفته باشد ولی در عمل تبدیل به بیش از 2 سال شد، چه پیشنهادی را از سوی غربی ها دریافت کردیم:
در اختیار قرار دادن بال هواپیما به ایران در ازای 15 سال تعلیق دائم دیگر فعالیتهای هسته ای کشور! و بی شک این معنایی جز عزت آفرینی کشور نداشت! احسنت بر این سیاست خارجی بی نظیر!
این بیانیه می افزاید: آقای خاتمی! می گویند سفرهای استانی دولت فایده ای برای مردم ندارد! سوال ما از شما این است اگر فایده ای ندارد پس چرا شما آنها را تکرار می کنید؟!  البته شاید مشکل از ماست که اصلا چنین سوالی را مطرح می کنیم! آری! سفرهای استانی دولت بی فایده است و سفرهای استانی شما پرفایده! مصوبات سفرهای استانی دولت برای کمک به معیشت مردم دردی را از درد اصلاح طلبان برای انتخابات دوا نمی کند، که بیشتر می کند! اما سفرهای استانی شما با اینکه مصوبه ای نیز با خود به همراه ندارد، گره های بزرگی را باز می کند، گره های کور و محکم چگونگی فتح کرسی های مجلس هشتم ... گره های کور و محکم!
در خبش دیگری از این نوشته با اشاره به سفر خاتمی به مشهد آمده است: چندی پپش به مشهد مقدس سفر نمودید. با خبر شدیم قول داده بودید تا در دانشگاه فردوسی مشهد با حجت الاسلام روانبخش مناظره کنید و همه مان خوشحال از اینکه بالاخره روزی فرارسید که پاسخ بسیاری از سوالاتمان را خواهیم شنید ... اما ... اما ... هیچگاه آن مناظره فرا نرسید! شما قول داده بودید اما حتی در دانشگاه فردوسی حضور هم نیافتید! انشاالله که دلیل موجهی برای این کار خود داشته باشید چون ما هنوز هم منتظر مناظره یا پاسخگویی شما هستیم.


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
499132


:: بازدیدهای امروز ::
3


:: بازدیدهای دیروز ::
38



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::