سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ناگهان سفر استانی! یکشنبه 86/9/18 ساعت 7:30 صبح

 ناگهان سفر استانی!

شاید زمانی که در بحبوحه ی انتخابات ریاست جمهوری، "احمدی نژاد" وعده ای به نام سفرهای استانی را در جمع مردم مطرح نمود، کمتر کسی به اجرایی شدن چنین طرحی فکر می کرد و به نظر می رسید این وعده نیز همچون بسیاری از وعده های انتخاباتی دیگر نامزدها، مقطعی و زودگذر است. اما سوم تیر ماه 84  نه تنها واکنشی از سوی ملت به نحوه ی عملکرد مدیریتی سالهای گذشته بر کشور بود، که با این انتخاب فرصت مناسبی برای ارزیابی میزان صداقت در گفتارهای رییس جمهور جدید بوجود آمده بود.
دیری نپایید که تنها پس از چند ماه از سکانداری دولت تازه و نوپا توسط محمود احمدی نژاد، پروسه ای به نام سفرهای استانی آغاز گشت و سفر به 336 شهر و روستا در عرض کمتر از 2 سال، دیدار از نزدیک با مردم در اقصی نقاط کشور، تصویب بیش از 6000 مصوبه برای رشد و آبادانی توسعه کشور، شکستن فاصله کاذب بوجود آمده میان مردم و مسئولین که طی سالهای گذشته اتفاق افتاده بود، زنده شدن روح امید در مردم نسبت به نظام که از آن باید به نوعی"تجدید حیات سیاسی نظام یاد نمود"، تصمیمات بی سابقه برای ساختن زیرساخت ها و اقدامات زیربنایی در سطح کشور، بازدیدهای سرزده از مناطقی که تا پیش از آن مردم حتی چهره استاندار یا فرماندار خویش را نیز ندیده بودند و... از بی پرده ترین و ابتدایی ترین دستاوردهای این سفرها محسوب می گردد. البته نباید از تحول در "ساختار و نظام مدیریتی کشور" نیز غافل شد. در حالیکه در بسیاری از دولت های گذشته کم کاری های مدیران، وزرا و حتی مسئولین ارشد کشور تحت عناوین در ظاهر زیبایی همچون گذار به سوی دولت مدرن، حرکت به سوی بوروکراسی پیشرفته و ...  توجیه می شد، احمدی نژاد بدون توجه به تمامی این لفاظی ها، با شجاعت در عمل نشان داد که کار برای مردم را نباید در قالب کلماتی که معنایش را خود مسئولین نیز نمی دانند، توجیه نمود و می توان آنطور مدیریت کرد که مردم می خواهند.
بی شک اگر برای دولت های گذشته به خصوص دولت اصلاحات به دنبال یافتن پاشنه آشیلی باشیم، بحث بی اعتنایی به خواسته های مردم و ضعف شدید مدیریتی در راه وصول به خواسته های ملت، براحتی خود را نشان خواهد داد و این نکته ای است که بسیاری از چهره های شاخص جریان اصلاحات و دوم خرداد نیز به آن معترفند که دولت اصلاحات جدای مغفول ماندن از خواسته های طبیعی مردم و فاصله گرفتن از ملت، تنها و تنها به شعارهای سیاسی و بازی با کلمات پرداخت که نه تنها فاقد کمترین نفعی برای مردم بود، بلکه مقدمه ای نیز برای رویگردانی مردم از آنان بود. جملات ذیل که از سوی افراد شاخص جریان دوم خرداد عینا نقل می گردد، بهترین تایید برای این مدعاست:

*بهزاد نبوی، نایب رییس مجلس ششم و عضو سازمان نامشروع مجاهدین انقلاب اسلامی ایران:
- من که نایب رییس مجلس هستم با ادعای آنان که معتقدند مجلس ششم و دولت کاری نکرده اند، موافقم. چون مجلس ششم و دولت اصلاحات نتوانستند خواست و نظر مردم را محقق کنند. (شرق 29 مهر 82- ص 3)

*الهه کولایی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و نماینده مجلس ششم:
- در اینکه مجلس ششم کم کاری کرده شک نکنید... اصلاحات به رغم حرف ها و شعارها فاقد استراتژی بود. (کیهان 20 اردیبهشت 82- ص 2)
- مجلس ششم بیشتر اوقات خود را صرف مسائل سیاسی کرده است، در صورتی که همه مشکلات ما سیاسی نیست و در بخش علمی و فرهنگی، مشکلات فراوانی داریم. اسطوره سازی و شعار دادن مشکلی را از جامعه حل نمی کند. (کیهان 3 تیر 82 – ص14)

*علی ربیعی ، مشاور امنیتی سید محمد خاتمی:
- بی اعتنایی به معیشت و درد مردم، علت شکست اصلاح طلبان بود. (14/5/86 ، خبر گزاری فارس)

*محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت:
- اصلاح طلبان تمام توان خود را برای فتح کرسی های مجلس ششم به کار بستند و برای پس از پیروزی برنامه مشخصی نداشتند. (کیهان 20 دی 80-ص 2)

*عزت ا... سحابی از اعضای شاخص و فعال ملی- مذهبی:
- مجلس ششم که دو سوم نمایندگان آن از اصلاح طلبان بودند، عملا نتوانستند هیچ کاری کنند. (اعتماد  12 آذر 82- ص 8)

*سید علی اکبر محتشمی پور، رییس فراکسیون دوم خرداد در مجلس ششم و از اعضای ارشد مجمع روحانیون مبارز:
- اصلاح طلبان طی چهار سال گذشته به توسعه سیاسی، آزادی احزاب، آزادی مطبوعات و ... پرداخته اند ولی موفق نبودند که باید اصلاح طلبان نقد از خود انجام دهند تا ببینند اشکال کار از کجاست. (آفتاب یزد 6 آذر 80- ص 1 و 11)

*هاشم صباغیان، عضو مرکزیت نهضت آزادی:
- مواضع اصلاح طلبان مجلس به تدریج باعث یاس و ناامیدی در مردم شده است. (کیهان 28 آبان 79 – ص 2)

*شکوری راد، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت:
- باید توجه داشت که بسیاری از نمایندگان برای رسیدن به مجلس، پول زیادی خرج کرده اند که 20 ملیون کمترین آن است! باید پول ها را که خرج شده، پرداخت کنند!... به نظر من این حرکت (اهدای پژو پرشیای رایگان به نمایندگان مجلس ششم) نوعی بیمه است!

*سرمقاله روزنامه شرق یک روز پس از انتخاب شدن احمدی نژاد به ریاست جمهوری:
«رأی مردم به محمود احمدی نژاد رأی به نا کار آمدی اصلاح طلبان نه فقط در برآورده ساختن احتیاجات اولیه (معاش ) که حتی همان احتیاجات عالی (آزادی ) بود. (4 تیر 84)

و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

اما با اینکه بسیاری از شخصیت های شاخص این جریان به کرات، بر ضعف ها و نا توانی های خویش صحه گذاشته اند، آنچه جا دارد در این میان بیشتر مورد توجه و مداقه قرار گیرد، رفتار همین جریانات با سفرهای استانی رییس جمهور است. سعی در پوپولیستی خواندن سفرهای استانی احمدی نژاد در حالی از سوی این افراد مشاهده می شود، که بسیاری از آنها بدون اطلاع کافی از معنا و حقیقت کلمه، گویا فقط و فقط قصد تخطئه نمودن دولت نهم را دارند و البته هیچگاه پاسخ نمی دهند که که اگر این حرکت دولت پوپولیستی است، پس چرا سید محمد خاتمی هم اینک سفرهای استانی- انتخاباتی خویش را به اقصی نقاط کشور از جمله کاشان، شیراز، و اخیرا مشهد آغاز کرده است؟ این که برای سفرهای خاتمی نیز واژه" سفرهای استانی" اطلاق گردد آن چیزی است که سید محمد علی ابطحی رییس دفتر و معاون پارلمانی و حقوقی خاتمی در دوران اصلاحات مدعی آن است. (وبلاگ شخصی ابطحی- 1 آذر 86)
البته مقایسه بین سفرهای استانی احمدی نژاد و خاتمی خود نوشتاری جداگانه را می طلبد اما سوال اساسی از آقای خاتمی این است که اگر این سفرهای استانی که به تازگی نیز آن ها را آغاز کرده اید تبلیغاتی نیست پس چرا در طول 8 سال ریاست جمهوری، اثری از آنها دیده نشد؟! محمود احمدی نژاد از نخستین ماه های آغاز به کار خویش در دولت نهم با آغاز این سفرها مورد آماج حمله و تخریب ها گستره رسانه های جریان منتسب به دوم خرداد گشت اما حال که خاتمی چنین رفتاری را آن هم در زمان نزدیکی به انتخابات مجلس هشتم آغاز کرده است، تمامی کسانی که تا دیروز این اقدام دولت را عوامفریب می خواندند به یکباره به حمایت از سفرهای استانی خاتمی روی آورده اند! حال آنکه همان سفرهایی که آنها را پوپولیستی می نامیدید حداقل در هر سفر بیش از 100 مصوبه جهت آبادانی آن منطقه و استان تصویب می شد و هم اکنون نیز می توان آمار و ارقام مربوط به اجرایی شدن آن ها را پس از 2 سال مشاهده نمود  اما براستی دستاوردهای سفرهای استانی سید محمد خاتمی در حال حاضر جز تبلیغات برای مجلس هشتم چیست؟!طبق آمار و ارقام منتشره، میزان ارسال نامه ها و درخواست های مردمی از رییس جمهوری طی دو سال گذشته بیش از چهار برابر کل میزان نامه هایی است که مردم در 8 سال دوران اصلاحات به رییس جمهور نوشتند و این معنایی جز زنده شدن امید مردم به دولت را ندارد...
متاسفانه سیر روند تخریب ها و اقدامات علیه سفرهای استانی رییس جمهوری تا حدی پیش رفت که مقام معظم رهبری در تاریخ 9 تیر ماه 86، در حمایت صریح و آشکار خود از این اقدام دولت فرمودند:
«... سفرهاى استانى بسیار کار خوب و برجسته و لازمى بود و من واقعاً تعجب میکنم که بعضیها چطور کارى را که این‏جور واضح است که خوب است، انکار میکنند و زیر سئوال میبرند! این براى وزرا، براى رئیس‏جمهور، براى عوامل اجرائى و دولت خیلى زحمت دارد و کار بسیار طاقت‏فرسائى است؛ لکن آنچه که محصول این کار میشود، عبارت است از روشن شدن فاصله‏ى بین نگاهِ از دور به حقایق یک کشور و نگاهِ از نزدیک»، هر چند که تعبیر گذشته معظم له از سفرهای استانی دولت تحت عنوان «تحقق آرزوی دیرینه ی خویش»، نیز به خوبی بیانگر دیدگاه مقام معظم رهبری به این سفرها بود.
اما با تمامی این تفاسیر آنچه جا دارد تا مجداد از شخص آقای خاتمی پرسیده شود این است که اگر براستی سفرهای استانی حرکتی عوامفریبانه است پس چرا شما در شرایطی بسیار حساس تر از همیشه (نزدیکی به انتخابات) چنین اقدامی را تکرا می کنید؟! و اگر هم حرکتی درست و اصولی است علت این همه تخریب و حمله رسانه های گسترده منتسب به جریان شما به دولت چیست؟!
به نظر می رسد تنها پاسخ معقول به این سوال همانی است که احمد شیرزاد از اعضای شورای مرکزی مشارکت و در زمانی که در مجلس ششم به همراه دیگر همفکران خویش عنوان نمایندگی ملت را یدک می کشید به صراحت بیان داشته است:

«چشم برهم بزنیم چهارسال تمام شده و باید شال و کلاه کنیم و برای کسب رای دوره ی بعد به این روستا و آن شهر سر بزنیم و قول های نشدنی و شعارهای جدید بدهیم ...»
همبستگی- ? مهر ??- ص ?

امیرحسین ثابتی - رجانیوز


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
499004


:: بازدیدهای امروز ::
14


:: بازدیدهای دیروز ::
142



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::