سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وقت آزمون تمام نشده است! جمعه 86/9/9 ساعت 9:49 صبح

وقت آزمون تمام نشده است!


ظریفی پس از اعلام خبر بهت آور بی گناهی موسویان در زمینه 2 اتهام جاسوسی و انتقال اسناد به بیگانگان، پیغام فرستاد، هنر متفاوت مردان: احمدی نژاد، پرونده هسته ای را مختومه کرد و ... پرونده جاسوسی هسته ای را!
چاشنی قرائت این پیام، لبخند تلخی بود که بر لبان شنونده آن می نشست و تو گویی از هر اشکی، جانسوزتر بود!
هرچند 6 ماه پیش نیز خبر بازداشت حسین موسویان عضو ارشد تیم سابق هسته ای و معاون پژوهشهای بین الملل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتهام جاسوسی، همان قدر شوک آور بود که اعلام خبر بی گناهی وی که رجانیوز با تعبیر "مرثیه ای برای ایران؛ کلید مخزن اسرار در دست نااهلان" از آن یاد کرده بود. اما پایگاه های خبری و افکار عمومی پس از تأیید خبر این بازداشت، ناخودآگاه به یک سمت ویژه روی گردانده و چشم در چشم مرکز و مجمعی دوختند که چنین مهره ای از پرورش یافتگان دامان آن بود که در مدتی کوتاه از بخش خدمات موتوری مجلس، آنچنان پله های ترقی را طی کرد که به سفیر ایران در آلمان، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی و سخنگوی تیم سابق ارشد هسته ای تبدیل شد.
شاید از همین رو نیز بود که محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و از اصحاب سرّ گردانندگان همین مجموعه، بلافاصله پس از بازداشت موسویان وارد عمل شد و یکی از دو روزنامه انگلیسی مورد علاقه خود را برای گفتگو آماده کرد: «متحدان و دوستان موسویان انتظار دارند هاشمی‌رفسنجانی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت - و حسن روحانی - رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و مسوول سابق پرونده هسته‌ای- در صورتی که وی به‌زودی آزاد نشود، در مقام دفاع از وی برآیند. همه تلا‌ش دارند اطلا‌عاتی در این زمینه کسب کنند. همه چیز به صورتی مبهم انجام شده و این دفاع از وی را دشوار می‌کند.»
عطریانفر اما برای آزادی دوست خود چندان آرزو به دل نماند و  9 روز بعد حسین موسویان با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شد. قرار وثیقه ای که برخی فعالین سیاسی از حیث رقم، بر آن "ان قلت" داشتند و گویا از همان جا نیز بود که چالش میان قوه قضاییه و افرادی که معتقد به لزوم برخورد قاطع با این متهم امنیتی بودند، بالا گرفت.با این حال، موسویان که گفته شد پس از آزادی، به یک سفر زیارتی به همراه خانواده رفته است، حداقل به مدت 5 ماه آفتابی نشد، اگرچه گاهی برخی اظهارنظرهای معدود از سوی حامیان اصلی و فرعی این متهم منتشر می شد، اما جوابیه مرکز تحقیقات استراتژیک در واکنش به خبر یکی از روزنامه های صبح مبنی بر حمله به سایتهایی که می خواهند این موضوع را زنده نگاه دارند، حاکی از تنظیم «پروژه سکوت» در دوره ای مشخص برای تست میزان معامله پذیری طرف مقابل بود.
اظهارات افشاگرانه رئیس جمهور و به دنبال آن وزیر اطلاعات، نشان از عدم معامله بر سر منافع ملی از سوی دولتیان داشت. به این ترتیب پس از بی نتیجه ماندن دوره گذار سکوت در فاصله ای 5 ماهه، حامیان متهم، خود مستقیم وارد عمل شدند. 21 آبانماه، حسین موسویان دوشادوش هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی به سالن همایشهای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت قدم گذاشت، در ردیف اول، به فاصله 2 صندلی از هاشمی نشست و دست در زیر چانه، با نگاهی غیر مستقیم به دوربین عکاسان، به اولین حضور در دور جدید «پروژه تطهیر و اعمال فشار» لبخند زد. فاز دوم پروژه اما به سرعت جلو رفت. اظهارات جانبدارانه حسن روحانی از معاون خود، فضاسازی برخی روزنامه ها و سایتهای نزدیک به این جریان برای تطهیر و تبرئه متهم و سرانجام اعلام بی گناهی از سوی سخنگوی قوه قضاییه.
به باور نگارنده، پاسخ به برخی پرسشها می تواند شاه کلید معمای مختومه شدن پرونده جاسوسی هسته ای باشد:
چرا حامیان این متهم به رغم آگاهی از هزینه ها و تبعات سنگین این جانبداری در افکار عمومی، دست به چنین تهوری زدند و سرانجام بار دیگر با کشیدن تهدید استعفا از نیام، سبب اعلام چنین تصمیمی شدند؟ آیا اینان به تنفر ناشی از این اقدام و تقویت ذهنیت جامعه از آریستوکراسی و قبیله گرایی این طیف، بی اعتنایند؟ تکاپوی این گروه برای رقابتهای انتخاباتی گوناگون از این ماجرا، قرینه ای عکس به دست می دهد و مشخص می شود نه تنها حامیان متهم نسبت به حفظ آبروی کم مانده سیاسی خود بی توجه نیستند، بلکه هنوز در معادلات سیاسی جاری روی آن حساب می کنند. بنابراین چه دلیلی برای خرج این ته مانده به نفع یک مهره وجود دارد؟ آیا موسویان تنها یک مهره ساده بود یا ته کلاف پیچیدگی های تودرتوی وی، در نهایت به گره های حساسی ختم می شد؟ چگونه پرونده ای که توسط زبده ترین کارشناسنان ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمع آوری شده، به همین سادگی از سوی دادستانی، قرار منع تعقیب می گیرد؟ ماجرای احضار مقام امنیتی دادستانی چیست؟ ماجرای تکراری تهدید حامیان متهم به استعفا چیست؟ چه نسبتی میان پرونده دانشگاه آزاد و این پرونده وجود دارد؟ چرا در هر دو مورد، یک مقام ارشد با نفوذ، در قبال ادامه جریان پرونده ها، تهدید به استعفا می کند؟
واقعیت آن است که تاریخ انقلاب اسلامی با غربال نخاله ها، بیگانه نیست. مهدی هاشمی اگرچه در دهه 60 با ظاهری به مراتب وجیه تر و انقلابی تر از موسویان، خیانت کم سابقه ای در حق ملت و امام امت(ره) کرد، اما آن روز نیز علی رغم وجود اسناد و مدارک فراوان از سیاهه عملکرد آن باند، قائم مقام وقت رهبری، چشم بسته، حقایق را انکار می کرد و بر سلامت باند مخوف چنبره زده بر دفترش اصرار داشت. اگرچه دور از حقیقت است، چنانچه تمام ماجرای باند مهدی هاشمی را ناشی از غفلت و ناآگاهی و اطمینان صد درصدری منتظری به این گروه دانسته و از انگیزه هایی نظیر لجاجت، شهوت قدرت و استحاله تدریجی چشم پوشی شود، آنچنانکه امروز نیز چنین نگاهی به پرونده موسویان و حامیانش ساده اندیشی و خوش باوری است.
نکته دیگر آنکه، استقلال دستگاه قضایی یقیناً در پرده های آخر نمایش اعلام بی گناهی موسویان، به صورت علنی مقابل دوربین های خبرنگاران خدشه دار شد. اعمال فشار حتماً نیاز به شاخ و دم ندارد. اگرچه این پرونده از این نوع عجیب الخلقه نیز بی بهره نبوده اما همین که یک متهم در مراحل دادرسی در جوار مقامات ذی نفوذ قرار می گیرد، مخابره کننده نوعی پیام "حرب لمن حاربک" به طیف پیگیری کننده پرونده است.
کوتاه سخن اینکه، اگر این پرونده با همین مختصات مختومه شود، دستگاه قضایی از این آزمون نیز به مانند بسیاری از آزمونهای قبلی در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی و دانه درشتها سربلند بیرون نیامده و افکار عمومی هیچ گاه نخواهند پذیرفت پرونده ای که عالی ترین مقام امنیتی کشور به صراحت در آن از احراز انتقال اطلاعات به بیگانگان خبر داده است، ناگهان اینگونه و در جریان یک پروژه "تطهیر و تبرئه" بسته شود.
سویه دیگر این آزمون، برعهده جنبش دانشجویی به عنوان چشم بیدار و ناظر تحولات کشور است تا با اتکا به پشتوانه تاریخی خود، از ایفای رسالت عدالتخواهی بازنماند.
آزمون دیگر در این پرونده متوجه دولت است. رئیس جمهور پیش از این هشدار داده بود که حتی اگر شده شهر به شهر و کوچه به کوچه، ماجرای پرونده جاسوسی هسته ای را فریاد خواهد زد و جزئیات آن را برای ثبت در تاریخ ایران خواهد گفت. بنابراین، انتشار متن مستندات این پرونده برای قضاوت افکار عمومی و مردم، اقدامی حداقلی و مورد انتظار است.
به هر حال، وقت آزمون هنوز تمام نشده است.
یاسر انصاری - رجانیوز


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
499169


:: بازدیدهای امروز ::
2


:: بازدیدهای دیروز ::
38



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::