سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پوتین در تهران چهارشنبه 86/7/25 ساعت 10:54 صبح

پوتین در تهران

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حالی صبح امروز در فردگاه مهرآباد مورد استقبال منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران قرار گرفت که رسانه های دنیا به حواشی این سفر بیشتر از اصل آن علاقه نشان داده اند.به گزارش رجانیوز، در آستانه ورود چهار تن از سران کشورهای حاشیه دریای خزر به ایران برای شرکت در نشست بررسی مرزهای دریایی این کشورها، خبرگزاری های غربی در اقدامی همسو و هماهنگ از توطئه ای برای ترور ولادیمیر پوتین در ایران خبر دادند.این اقدام در حالی صورت گرفت که این خبرگزاریها تا پیش از این، همسو با سیاستمداران غربی تلاش گسترده ای را برای منصرف کردن پوتین از سفر به ایران آغاز کرده بودند. سفر سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه و رایس وزیر امور خارجه امریکا به روسیه و رایزنی مرکل صدراعظم آلمان در اوج پخش این شایعه در این راستا قابل تامل است.
کلید آغاز این عملیات توسط اینترفاکس یک خبرگزاری غیر دولتی روسیه زده شد که دو روز قبل در گزارشی به نقل از یکی از سخنگویان زن کاخ کرملین که خواسته نامش فاش نشود مدعی شد، سرویسهای امنیتی این کشور دریافته اند گروهی از بمبگذاران انتحاری و آدم ربایان برای کشتن یا ربودن "ولادیمیر پوتین" طی سفرش به تهران تحت آموزش قرار گرفته اند. این بازی با اظهار نظر صریح پوتین مبنی بر عدم تغییر برنامه سفرش به تهران هرچند تضعیف شد اما همچنان روند ترجیح حاشیه بر متن را دنبال نمود.
بلافاصله پس از انتشار این خبر تقریبا تمام رسانه های مطرح دنیا از جمله آسوشیتدپرس، رویترز، فرانس پرس، سی ان ان، بی بی سی و فاکس نیوز این ادعا را به دفعات پوشش خبری دادند.شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار با ارائه گزارشی از برنامه سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران و اخباری در زمینه احتمال ترور وی به تهدیدهای ترور وی در هفت سال ریاست جمهوریش در روسیه به هنگام سفر به اوکراین و باکو که به جدایی طلبان چچن نسبت داده شد اشاره کرد و به صورت تلویحی سعی بر القای این موضوع نمود که چچنی ها که پیشتر مورد حمایت ایران بوده اند در تهران به چنین اقدامی دست خواهند زد.یک مقام دومای دولتی روسیه نیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشا تودی این کشور، انتشار شایعه احتمال سوء قصد به جان رئیس جمهور کشورش در تهران را از سوی سازمانی دانست که گفته می شود طرح سوء قصد را ریخته است. این شبکه به موضع مشترک همه مقامات ایرانی در رد این مسئله اشاره کرد اما با این وجود از قول روس ها گفت این مسئله را نباید رد کرد و از قول یک خبرگزاری محلی مدعی شد که طرح ترور به وسیله سه گروه بمب گذار است.
فاکس نیوز نیز به نقل از فردی که او را کارشناس امنیت بین الملل معرفی می نمود، از اینکه پوتین درکنار احمدی نژاد یا رهبر عالی ایران دیده خواهد شد ابراز تاسف کرد و این موضوع را موجب تضعیف تلاش امریکا برای افزایش فشارها بر ایران دانست و افزود: دولت ایران ممکن است از طرح ترور پوتین خبر نداشته باشد؛ بنابراین وقتی گزارشهایی در باره آن شنید آنرا کامل رد کرد اما روسیه می گوید طرح ترور وجود دارد.دامن زدن به این شایعه از سوی رسانه های غرب در حالی انجام شد که در سال 1376 نیز که بیش از 20 مقام عالی‌رتبه کشورهای اسلامی به ایران سفر کرده بودند چنین جنگ روانی جریان داشت اما تمامی مسئولان در کمال امنیت به کشورهای خود بازگشتند و هیچ گونه مشکلی پدید نیامد.
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی نیز از قول یک روزنامه نگار روس تصریح کرد با توجه به کنترلی که در روسیه روی مطبوعات وجود دارد خبری مانند احتمال سوء قصد به جان پوتین نمی تواند بدون اجازه کرملین پخش شده باشد و هدف از این کار نیز ممکن است شجاع و قوی نشان دادن پوتین باشد. این شبکه با ادعای اینکه در دیدار استالین از ایران نگرانی جدی از توطئه نازی ها برای کشتن وی مطرح بوده است؛ علت رفتار پوتین را مصرف داخلی به علت شرکت در انتخابات 2008 این کشور و برای شجاع نشان دادن خود در حد استالین دانست.گاردین نیز به شایعات مربوط به ترور پوتین در ایران پرداخت و با اشاره به تهدیدهای قبلی آنرا به دلیل اعزام سربازان روسی به چچن توسط پوتین درسال1999دانست. 
اما این روزنامه انگلیسی نیز خبر توطئه علیه پوتین در تهران را نقشه ای سیاسی در آستانه انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری روسیه ارزیابی کرد.شبکه سی ان ان نیز که با توجه به لغو سفر از پیش تعیین شده پوتین به ایران در دوران خاتمی به لغو این سفر دل بسته بود و اخباری در خصوص خطرهای این سفر مخابره می کرد؛ پس از شکست در تلاشهای رسانه ایش، به ناگاه تغییر موضع داده و انتشار خبر ترور احتمالی پوتین را بسیار عجیب دانست و با تشریح روند رو به رشد همکاری دو کشور و فشارهای غرب بر روسیه برای کاهش روابط با ایران، این نظریه را مطرح کرد که کرملین می خواهد بطورصریح اعلام کند که روسیه روابط محکمی با ایران دارد و پوتین تحت هر شرایط برای این سفر مهم به ایران می رود.  روزنامه فرامنطقه ای "الحیات" اما با تاریخی و بسیار با اهمیت خواندن سفر رئیس جمهوری روسیه به ایران، انتشار خبرهای بی اساس و دروغ مبنی بر طرح ترور ولادیمیر پوتین در تهران را کار سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) دانست و نوشت: روزگذشته درمسکو گزارشهای صادره بیانگر آن بود که اطلاعات درباره نقشه گروه های تروریستی برای ترور پوتین به محض ورودش به تهران اطلاعاتی بود که از سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) به سازمان جاسوسی روسیه راه یافت که این اطلاعات وارده در واقع بخشی از تلاشها برای تنش آفرینی درباره سفر پوتین بود.
اما جالب ترین واکنش را شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نشان داد. این شبکه وابسته به وزارت دفاع آمریکا که به رغم اختصاص چندین گفتگو و برنامه خبری به این موضوع برای منصرف کردن پوتین در جنگ روانیش ناکام مانده بود، با اشاره به دیدارهای سخت رایس و گیتس وزرای امور خارجه و دفاع امریکا با پوتین از قول یک مامور سابق سیا گفت: این اولین دیدار یک رهبر روس از ایران از سال 1943 است و از این رو این دیدار تاریخی است. مسئله هسته ای ایران همچنان مطرح است ولی پوتین در خصوص فشار آوردن به ایرانی ها بسیار محطاط است و گفته است که ایرانی ها برنامه تسلیحات اتمی ندارند.این شبکه پس از شکست در مرحله اول از اقداماتش این بار رویکردی تهاجمی به خود گرفتن و این سفر را به ضرر منافع آمریکا دانست و تشکیل اوپک گازی، معاملات تسلیحاتی بین دو کشور و نیروگاه بوشهر را تهدیدهایی برای آمریکا عنوان نمود و اینکه روس ها می خواهند از ایران به عنوان اهرمی بر ضد امریکا بهره ببرند را بدیهی دانست.
در حالی که اغلب رسانه های غربی ترجیح دادند خبر موفقیت ایران در ایجاد تفاهم بین کشوهای حاشیه دریای خزر و سفر پوتین به ایران (در شرایطی که آمریکا در تلاش برای کسب موافقت روسیه برای ایجاد تحریمهای گسترده تری علیه ایران است) را تحت شعاع این بمب خبری قرار دهند، نووستی خبرگزاری رسمی روسیه با اشاره به نبود قراردادی در خصوص وضعیت حقوقی دریای خزر پس از فروپاشی اتحاد شوروی و با اشاره به شکست نشست سال 2002سران کشورهای حاشیه دریای خزر در عشق آباد، ابراز امیدواری کرد در پایان دیدار بیانیه نهایی نشست به امضای سران برسد که تا زمان تنظیم کنوانسیون تعیین کننده وضعیت حقوقی دریای خزر، سند اصلی بوده و جایگزین قراردادهای شوروی-ایران خواهد بود.از دیگر مواردی که به صورت بسیار کمرنگ در برخی رسانه ها انعکاس یافت، استقبال رسمی رئیس جمهور کشورمان از رئیس جمهور روسیه در مجموعه حافظیه سعدآباد محل برگزاری اجلاس و نه فرودگاه بود که با توجه به پروتکلهای دیپلماتیک بیانگر قدرت ایران است.


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
498979


:: بازدیدهای امروز ::
131


:: بازدیدهای دیروز ::
148



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::