سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 شفافیت و واقع گرایی ، ویژگی اصلی بودجه 87

رئیس جمهور دیروز سقف بودجه عمومی سال آینده کل کشور را بالغ بر 71هزار میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: یکشنبه و یا دوشنبه هفته آینده برای دفاع از شیوه جدید بودجه نویسی و تشریح جزئیات لایحه بودجه 87 به مجلس خواهم رفت.
به گزارش خبرنگارکیهان دکترمحمود احمدی نژاد دیروز در هوای بسیار سرد زمستانی که بارش شدید برف هم آن را همراهی می کرد با پالتوی تمام قد، پس از ساعت ها انتظار در میان خبرنگاران که این بار به خاطر وضعیت هوا در راهروی ساختمان هیئت دولت تجمع کرده بودند حاضر شد و خبر از پایان بررسی مرحله اصلی لایحه بودجه سال 87 کل کشور داد و گفت: این بودجه با شیوه جدید و با محوریت شفاف سازی تنظیم شده است و قرار است یکی از روزهای یکشنبه و یا دوشنبه هفته آینده در مجلس حاضر و به جزئیات آن بپردازم.رئیس جمهور اصل شفافیت و واقعی بودن بودجه سال 87 را به عنوان شیوه جدیدی در بودجه نویسی دانست و تاکید کرد: این شیوه آغاز یک تحول در بودجه نویسی کشور و براساس خواست مردم، مجلس و کارشناسان دلسوز و امین است که درباره آن سال های سال کار و مطالعه شده است.وی افزود: در بودجه سال آینده حیطه کارها مشخص، روشن و قابل رسیدگی سریع همه نهادهای مسئول و حتی اقشار مختلف مردم است.
شیوه قبلی خلاف قانون اساسی بود
احمدی نژاد با اشاره به اعتراض بسیاری از دلسوزان و کارشناسان که در قالب مقالاتی به شیوه بودجه نویسی مرسوم گذشته اعتراض داشتند و معتقد بودند که آن شیوه بر خلاف قانون اساسی است گفت: به هر حال براساس همین خواسته ها شیوه جدید بودجه نویسی را عملیاتی کردیم ولی معنایش این نیست که کار ما صددرصد بدون نقص بوده و اگر کارشناسان نظراتی در این ارتباط بدهند ما دستان آن ها را می بوسیم.
بودجه نویسی گذشته سه اشکال اساسی داشت
احمدی نژاد با اشاره به وجود سه اشکال اساسی در بودجه نویسی های گذشته گفت: یکی از آن ها مربوط به پیچیدگی بودجه با توجه به حجم بالای بودجه بود به طوری که حتی برای خود مجریان هم به خاطر پیچیدگی هایی که وجود داشت بعضاً مشکلاتی ایجاد می شد.
وی اشکال دوم را در سیستم بودجه نویسی و نبود شفافیت در آن دانست و گفت: وقتی بودجه پیچیده می شود شفافیت های آن نیز از بین می رود و معلوم نمی شود چه قدر پول در کجا و به چه منظوری تعیین شده و هزینه ها و نتیجه حاصل از آن چه می شود.
رئیس جمهور اشکال دیگر بودجه نویسی مرسوم را خلط حوزه مسئولیت ها و پاسخگویی ها دانست و گفت: بیش از 600 دستگاه بودجه جاری می گیرند که بسیاری از آنها تحت مدیریت دولت نیستند و طبق قانون اساسی، قوه مقننه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ردیف های خاص خود را دارند، قوه قضاییه نیز ردیف خود و برخی نهادها هم که زیر نظر مقام معظم رهبری هستند، ردیف خود را دارند. مابقی دستگاه های اجرایی که در مقابل مجلس و قوانین پاسخگو هستند نیز مشخص هستند.
رئیس جمهور این شکل بودجه نویسی را یک اتفاق بزرگ خواند و گفت: چرا که بودجه متعلق به مردم است و برای مجلس محترم نیز کار بسیار آسان شده است. ما قبلاً 100 صفحه متن انشایی در بودجه داشتیم که در قالب جدید تبدیل به 1.5 صفحه شده است؛ به نحوی که دیگر وقت مجلس در پیچ و خم ها گرفته نشده و مستقیم وارد متن واقعی بودجه می شود. وی افزود: ما سعی کردیم متن واقعی بودجه ساده و شفاف باشد تا مجلس محترم نیز بتواند در اصل و حقیقت بودجه وارد شود و آن را بررسی و بر آن نظارت کند و دیگر اینکه در این بودجه حوزه مسئولیت ها را مشخص کردیم که مثلاً فلان وزارتخانه چه قدر پول دستش را می گیرد و دیگر این که چه قدر باید جواب دهد.
برای انتقادهای حزبی وقت نمی گذاریم
احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که عده ای معتقدند برخی تصمیمات دولت از جمله شیوه جدید بودجه نویسی کارشناسانه نیست و مباحثی را در این ارتباط مطرح می کنند، افزود: لازم است دو سه نکته را خدمت شما بگویم. اول این که ما باید بحث های حزبی و گروهی را از بحث های کارشناسی جدا کنیم. عده ای نظر حزبی می دهند و بعد می گویند کارشناسان این گونه می گویند. ما برای این گونه اظهارنظرها وقت نمی گذاریم زیرا آنها هر اقدامی را که دولت انجام می دهد نفی می کنند.
دست منتقدین واقعی را می بوسیم
وی تاکید کرد: اما عده ای اظهارنظر کارشناسی می کنند، می آیند استدلال می کنند و بحث های کارشناسی مطرح می کنند. ما دست آنها را می بوسیم و از آنها برای استفاده از نظراتشان دعوت می کنیم. مثلاً در مورد اصلاح ساختار بانکی، کارهای کارشناسی زیادی در حال صورت گرفتن است و نظرات کارشناسان اخذ می شود. در مورد اصلاح نظام برنامه ریزی در کشور نیز 1.5 متر قطر مطالعات و تحقیقات کارشناسی قبلی است و ده ها مقاله کارشناسی ارائه و بررسی شده است.
برخی شکل بودجه راندیده انتقاد می کنند
وی تصریح کرد: هنگام تقدیم لایحه بودجه به مجلس آن لایحه را منتشر خواهیم کرد تا همه در جریان آن قرار بگیرند و کارشناسان آن را بررسی کنند اما متاسفانه هنوز برخی شکل بودجه را ندیده اند، در این چند وقت کلی مقاله در مورد بودجه نوشته اند. ما می گوییم اجازه دهید این بودجه بیرون بیاید، منتشر شود، بررسی کنیم و بعد نظر دهید. ما مخلص تمام کسانی هستیم که اظهارات کارشناسانه مطرح می کنند.
رئیس جمهور در عین حال با اشاره به تصمیم راسخ دولت برای ایجاد تحول در همه عرصه ها گفت: ما اولین دولتی هستیم که می گوییم می خواهیم شفاف باشیم. اولین دولتی هستیم که مثلا می گوییم که در این نقطه اشتباه کردیم و کمک کنید که اشتباهات اصلاح شود. ما نمی خواهیم چیز مبهمی در بودجه باشد و می خواهیم همه چیز شفاف باشد. بدانید مبهم بودن بودجه به نفع کسانی است که می خواهند کار غیرکارشناسی کنند؛ این در حالی است که دولت بر امر شفاف سازی و کار کارشناسی تاکید دارد، ما بر روی نظم تاکید داریم.
برخی روزنامه ها خفقان ایجاد می کنند
احمدی نژاد با انتقاد شدید از تیتر یکی از روزنامه ها به نقل از وی با این مضمون که می خواهیم بودجه ای بنویسیم که حتی مجلس هم بفهمد، با طرح این سؤال که «آیا این گونه اطلاع رسانی به نفع کشور است؟» گفت: من به عنوان یک ایرانی توضیح می خواهم که چرا تحریف می کنید؟ و چرا می خواهید کاری کنید که رئیس جمهور نیز نتواند در کشور حرفی بزند؟ چرا خفقان ایجاد می کنید؟ این بحث ها به نفع چه کسی است؟ آیا شما می خواهید به کشور آسیب برسانید؟ مطمئن باشید که کشور آسیب نمی بیند؛ چرا که کشور ما قوی است، مردم آگاه هستند و بین دولت و مجلس با این حرف ها شکرآب نمی شود.
تروریست ها را بشناسید
خبرنگار کیهان ارزیابی رئیس جمهور از وقایع اخیر در فلسطین اشغالی و تهدید صریح رژیم صهیونیستی و سوءقصد به جان اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی و مردمی دولت فلسطین را جویا شد و دکتر احمدی نژاد با انتقاد شدید از شورای امنیت سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی که ادعای مبارزه با تروریسم می کنند، گفت: من قبلاً هم گفته ام که صحنه فلسطین صحنه ای است برای آزمایش اندیشه لیبرالیسم و سرمایه داری غربی.
وی تاکید کرد: شما می توانید عمق جمود فکری نظام سرمایه داری و اندیشه لیبرالیسم را در چند روز اخیر فلسطین ببینید.
وی با اشاره به انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان نخست وزیر جدید دولت فلسطین گفت: وی در شرایطی با رأی شجاعانه ملت فلسطین انتخاب شد که همه نظام سلطه علیه وی وارد عمل شدند.
احمدی نژاد تاکید کرد: آن ها در این عرصه هم شکست بزرگی خوردند و نشانه آن تهدیداتی است که این رژیم علیه جان هنیه و دولت وی کرده و حامی وی (آمریکا) نیز آن را تایید کرده است.
رئیس جمهور گفت: این تهدیدها از یک طرف نشان دهنده حقیقت و ماهیت واقعی نظام سرمایه داری و اندیشه لیبرالیستی است و از طرف دیگر به خط پایان رسیدن اندیشه سلطه است.
چه سندی بالاتر از این برای شورای امنیت
احمدی نژاد افزود: همین تهدید علنی و حمایت آن از سوی آمریکا سند بسیار محکمی است برای شورای امنیت سازمان و دیگر مجامع بین المللی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند.
وی گفت: با این تهدید معلوم شد که تروریسم متعلق به کجا و چه اندیشه ای است.
احمدی نژاد تصریح کرد: چه سندی بالاتر از این که رژیم صهیونیستی پیش از این ترور می کرد اما بعد تکذیب می کرد ولی اکنون کار را به جایی رسانده که این آقا می گوید فلانی را بکشیم و آن یکی ضمن این که این تصمیم را تایید می کند می گوید بعد از سفر من بکشید.
چرا تحقیق درباره ترور بوتو وتو شود؟!
وی با اشاره به ترور بی نظیر بوتو در پاکستان تصریح کرد: خانواده بوتو از سازمان درخواست پیگیری ترور خانم بوتو را کرد اما همه دیدند که عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل چگونه آن را فوری وتو کرد و گفت: نمی شود! احمدی نژاد در ادامه افزود: چرا نمی شود؟ با این اوصاف معلوم است که ما باید ردپای ترور و تروریسم را کجا پیدا کنیم و تروریست اصلی کجا نشسته است.
رئیس جمهور خطاب به مجامع بین المللی تاکید کرد: همه این ها سند است و اگر شورای امنیت و گروه های ضدتروریسم دنبال سند برای پیدا کردن منبع تروریسم می گردند این ها را دنبال کنند.
معرفی وزیر جدید آموزش و پرورش بعد از تصویب بودجه
احمدی نژاد در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ما درباره زمان معرفی وزیر جدید آموزش و پرورش و درخواست رئیس مجلس مبنی بر عدم تداخل معرفی وزیر با روزهای بررسی بودجه گفت: فرد مورد نظر بعد از پایان بررسی و تصویب بودجه سال 87 به مجلس معرفی خواهد شد.
منظور من این وام ها نبود
خبرنگاری پرسید: شما قبلا گفتید که وام های مسکن باعث ایجاد تورم در زمینه مسکن شده ولی دوباره قرار است که وام 36 میلیونی داده شود. آیا این خود باعث افزایش تورم بیشتر نخواهد شد؟
احمدی نژاد گفت: منظورم مربوط به وام های 10 میلیونی و 3 میلیونی بود. ولی این مساله جدید که اعلام شده قانون خاص خود را دارد و مخصوص کسانی است که سپرده دارند.
دولت سخنگو دارد
وی در پاسخ به سوالی در مورد انتقادات الهام از ناجا پیرامون اجرای طرح امنیت اجتماعی، خاطرنشان کرد: نظر دولت را سخنگو اعلام می کند.
دولت هیچ کار غیر عادی نخواهد کرد
خبرنگاری در خصوص لغو سهمیه بندی بنزین و یا ارائه بنزین به قیمت آزاد در آستانه برگزاری انتخابات سوال کرد که وی با بیان اینکه مردم ما صاحب کشور و بسیار هوشیارند، اظهار داشت: دولت در آستانه انتخابات هیچ کار غیرعادی انجام نمی دهد. هر چیزی را قبلش به مردم اعلام می کند. دولت چیزی مخفی از مردم ندارد و هر کاری بخواهیم کنیم از قبل به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.
لاریجانی همکار و دوست دولت است
یکی از خبرنگاران با بیان اینکه گفته شده سفر علی لاریجانی به مصر شخصی است ولی لاریجانی در مورد همه مسائل صحبت کرده است، نظر رئیس جمهور را در این زمینه جویا شد که احمدی نژاد در پاسخ اظهار داشت: چرا از من می پرسید؟ مگر کسی سفر شخصی برود نمی تواند صحبت کند؟
وی با بیان اینکه از آقای لاریجانی بپرسید نه از من، در پاسخ به سوالی خاطرنشان کرد: چرا شما آزادی را از افراد می گیرید؟
رئیس جمهور خطاب به آن خبرنگار گفت؛ شما می خواهید بگویید آقای لاریجانی در کشور حرف نزند.
وی در عین حال گفت: اگر کسی از طرف دولت برای مذاکره اعزام شود حتما اعلام می شود.
وی ادامه داد: اینکه وزارت خارجه گفته سفر شخصی است به معنای نفی همه اقدامات نیست. ایشان سفر شخصی رفته و ضمنا ملاقات هایی را انجام داده است. اشکالی ندارد منتها دولت موضوعی را پیگیری خواهد کرد که در چارچوب سیاست ها و مصوبات دولت باشد.
احمدی نژاد با بیان اینکه دعوایی نیست، لاریجانی را همکار و دوست دولت و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خواند و افزود: با ایشان که راجع به آب وهوا و جغرافیا صحبت نمی کنند. با یک چهره سیاسی راجع به سیاست صحبت می کنند که موضوعی عادی است و پیچیده نیست که کسی بخواهد آن را بپیچاند


نوشته شده توسط: محمد حق دوست


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

ادامه فعالیت در وبلاگ قابلمه بدست
لری کینگ هم به سخنان هاشمی استناد کرد
هانیبال الخاص و ناصر حجازی!
سری ششم کلیپهای "رویای سرطانی"
ترور در روز رأی اعتماد
اللهم عجل لولیک الفرج
سری پنجم کلیپهای "رویای سرطانی"
سری چهارم کلیپهای "رویای سرطانی"
قانونی ترین دزدی قرن!
سری سوم کلیپهای 'رؤیای سرطانی'
اهانت به رهبری، مردم و احمدینژاد از جایگاه وکیل مدافعی سران فتنه
تقدیم به نخبه بیبصیرت "علی.م": عمرسعد شمایید که پیمان شکنید!
آوای مرگ بر موسوی سخنرانی سید حسن را نیمه تمام گذاشت
عظیم ترین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رهبر معظم انقلاب
عدهای در صف دشمنان امام ادعای مالکیت انحصاری خط امام را دارند
[همه عناوین(671)][عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 
 Atom 



:: کل بازدیدها ::
498055


:: بازدیدهای امروز ::
37


:: بازدیدهای دیروز ::
64



:: درباره من ::

محمد حق دوست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه . این وبلاگ رو راه انداختم تا از مردی دفاع کنم که آماج حملات بی رحمانه و بی شرمانه دشمنان خارجی و مخالفین داخلی قرار گرفته . کسی که تنها جرمش خدمت و نوکری ملت ایرانه ، کسی که معنای واقعی یک رئیس جمهور رو برای مردم به تصویر کشید ، کسی که ثابت کرد با دین هم میشه حکومت کرد ، کسی که ثابت کرد افکار امام به زباله دان تاریخ نپیوسته، کسی که بعد از چندین سال آوای دلنشین اللهم عجل لولیک الفرج رو در سراسر گیتی طنین انداز کرد ، کسی که یاد و خاطره رجایی رو در ذهن مردم زنده کرد ، کسی که نظام های ظالمانه و ناعادلانه حاکم بر دنیا رو به سخره گرفت . کسی که ...

:: لینک به وبلاگ ::


:: پیوندهای روزانه::

آقای مطهری! دانشگاه آزاد هم تقصیر مناظره است؟! [41]
وقف دانشگاه آزاد ، دزدی بزرگ [45]
لاریجانی : من به وظیفه ام عمل کرده ام [11]
از کیف انگلیسی تا کیف آزادی [9]
مطالبه حقوق مستضعفین از نمایندگان جاسبی گرا+ شماره موبایل [33]
مسئله دانشگاه آزاد و آزمون فساد ستیزی نظام [20]
اصولگرایان اصول را بخاطر آورید! [6]
وکیل الرعایا یا وکیل الدانشگاه آزاد؟ [10]
مجلسی که انگار از جنس مردم نیست [13]
اکنون پس از 20 سال... [51]
آیا سید حسن پیام مردم را شنید؟ + فیلم [267]
موسوی و کروبی در سالگرد رحلت امام(ره) چه می‌کنند؟! [48]
نظر رهبر انقلاب در مورد الله اکبر گفتن سبزها [43]
چرا سخنرانی سید حسن نیمه تمام ماند ؟ [25]
واکنش مردم به سیدحسن نوعی هشدار بود [23]
[آرشیو(162)]


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کلیپ[7] . احمدی نژاد[6] . دانلود[5] . صهیونیسم[5] . هاشمی[5] . موسوی[5] . کلیپ[2] . سفرهای استانی[2] . قالیباف[2] . سید حسن خمینی[2] . خاتمی[2] . انتخابات88[2] . انرژی هسته ای . انقلاب بنزین . تقلب . توهم . جاسوس . جلبک سبز . جنبش سبز . جنگ نرم . حداد عادل . حماسه 88 . خواص . دانشگاه آزاد . دانشگاه از هفت دولت آزاد . احمدی نژاد، خاتمی ، هاشمی . افسادطلبان . اقتصادی . امام خامنه ای . انتخاب دهم . انتخابات مجلس . شریعتمداری . شهید آیت . شیرین خانم عبادی . صانعی . دکتر احمدی نژاد . دکتر عباسی . ژنو ، کلمبیای2 . سبز لجنی . سبزلجنی . سخنرانی ها . کاربردهای انرژی هسته ای . کروبی . سونامی سوم تیر . سیاست خارجی . ضدغرب . طرح تحول اقتصادی . غزه . کلیپ، دانلود، صهیونیسم . نامه ننگین 2003 . هسته ای . وطن فروش . وطن فروشها . یکه تازی در کلمبیا . گفت و شنود کیهان . گفتگوی تلویزیونی . ما می توانیم . متفرقه . مطهری . مناسبتها . مناظره . منتظری .


:: آرشیو ::

**کلیپ**
آرشیو اخبار(88-1386)
آرشیو دسته بندی شده اخبار(88-1386)
آرشیو مطالب 87
سبزترین ها
پول مارو پس بگیر
این سبز و آن سبز
مناظره 10 میلیونی
13 آبان


:: دوستان من (لینک) ::

احمدی نژاد
بسیج جهانی
منطقه ممنوعه
گردباد
بیداری
چلغوز
فصل انتظار
خیلی دور _ خیلی نزدیک
موشک انداز
حزب اللهی مدرنیته
خمینیسم
ارزش خبر
خاتمی نیوز
رجانیوز
خبرنگار مسلمان
مصائب احمدی نژاد
بچه های سوم تیر
اختاپوس
خاکریزیسم
انصارنیوز
محراب اندیشه
ریاست جمهوری اسلامی ایران
روزنامه کیهان
روزنامه قدس
گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چی
نسل یبدار
ولایت
پارتیزان
نصیحت به مسئولین جامعه اسلامی
جنبش
وبلاگ بحر
اریکه ایی ازنوع نوشتن
هجوم خاموش
ناگفته ها
یاوران دکتر احمدی نژاد
لاهوت
طنزهای خفن سیاسی
بوی خوش ظهور
بروبچز دبیرستان روشنگر
آواز پرجبرئیل
طنز کاظم
اصولگرا
روزنامه ایران
هجوم خاموش
پرس تی وی
آزادی بیان
برنانیوز
اندیشکده (دکتر عباسی)
مهرنیوز
وبلاگ رسمی دوستداران و منتقدان دکتراحمدی نژاد
خبرگزاری فارس
نیم نگاهی به ...
پرونده ویژه
مرکز بررسی های استراتژیک
اخبار و رویدادهای جنجالی
روایت های آسمانی
شهید چمران
نگرانی
نسل برتر
بهترین وبلاگ دنیا
سرمستانه
نگرانی
دانشگاه از هفت دولت آزاد
وبلاگ دانشجویان دانشگاه آزاد
صراحت
تارنگاشت های یک زن مسلمان
تاملات
افتضاح ملی
تمهیدات برای حضور و ظهور
آهستان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
منطقه ممنوعه
وبلاگ گروهی فصل انتظار
من و روزهایم
بوی خوش ظهور

در گوشی با خدا
شُکوه منطق ایرانى
شاعرانه
همسنگری
اجتماعی سیاسی
شریف نیوز
همولایتی
روایتی دیگر
مهراوه من
نشریه طنز ستون آزاد
محمد پرسپولیسی
دکتر محمد علی رامین
گام آخر
دکتر شهبازی
کوکب هدایت
اول خدا دوم آقا سوم دکتر
کهف
اکینانیوز

احمدی نژاد FANZ
Mafia Online Game
خدمت
ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم
نمازخانه بوستان بهاره
خبرگزاری عصر ایران
دیپلماسی ایرانی
یادگارهای ماندگار
درد نوشته های دانشجوی مسلمان
پایگاه خبری جام
دنیای جوانی
پایگاه خبری سپهر
روزنامه عدالتخواه سیاست روز
نشریه پرتو سخن
آیینه
یالثارات الحسین
انصارنیوز
فاطمه رجبی
حدیث نفس
اسلام حقیقی
پیاده تا عرش
شمیم نینوا
جزیره دانلود 2008
رایحه خدمت
دولت ۷۰ میلیونی
رجایی زمان
دکتر احمدی نژاد
سایه نیوز
آبادگران ایران اسلامی
حامی
جعبه جادویی
جزیره تنهایی های من
امید آخر
شمیم
علافی از دیار ابهر
بیا تا برویم
عمو اکبر
فرقه اصلاحیه
نسیم وصل
عصر بیداری
اینجا چراغی روشن است
علی اکبر جوانفکر
خصوصی نیست ... !
در التهاب انتظار فرج...
بسیجی سیاسی
پرواز
شلیکهای خاتمی
جهاد مجازی
شهسوار دل
احمدی نژاد فانز
وبلاگ گروهی موج
۞ مرکز دانلود ایرانیان ۞
ایرانی تمام عیار
رجایی زمان 2
خاتمی ، نه
مجمع وبلاگ نویسان حامی دولت اسلامی
انتقاد
حامیان دولت اسلامی
تداوم
کنایه
شبکه ایران
رییس جمهور ایرانیان
احمدی نژاد مرد خدا
فراماسونری ویهود
بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی
استاذنا
استقامت
استناد
یوزارسیف
جنبش دعوت
توپ تانک بسیجی
یااباصالح فدات
ما می توانیم
پایگاه خبری قلم پرس
کلمه نیوز
چرا احمدی نژاد ؟
جنـبش پیامـکی احـمدی نـژاد
وبلاگ کاریکاتور هولوکاست
دولت مهر
پایگاه اطلاع رسانی مهرورزی
پایگاه اطلاع رسانی سحر
امتداد مهر
مردی از جنس مردم
ابـــوحـامـد
تقلب سبز
سیاست روز
صبح بیداری
مازیار بیژنی (کاریکاتور)
دولت اسلامی
تلخندک


:: لوگوی دوستان من ::










:: خبرنامه ::