• وبلاگ : 
  • يادداشت : احمدي نژاد را خسته كنيد
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام دوست من

    يه هديه برات دايم، حال بياي

    تا ديگه از اين كارا نكني.....

    اگه كمك ميكني هم بگو ما رديف ميكنيم

    سلام

    ميلاد حضرت جواد مبارك باد

    دولت همچنان با تمام قوا بدون توجه به توهينها و تهمتها بدون توجه به تخريبها به كار و خدمتگزاري مشغول است

    به ما هم سربزنيد

    + سيد مسعود 
    همچنين طي دو سال و نيم گذشته مطالبات معوق شبکه بانکي سه برابر استاندارد بين‌المللي است که ناشي از پرداخت تسهيلات به طرح‌هاي زود بازده است. در حال حاضر بانک مرکزي سياست انقباضي در پيش گرفته و براي جلوگيري از رشد نقدينگي و تورم پرداخت وام بانکي را محدود کرده است. اين محدوديت با مخالفت وزارت کار روبه‌روست زيرا اين وزارتخانه نگران آن است برنامه جديد بانک مرکزي باعث کاهش تسهيلات براي ايجاد بنگاه‌هاي زودبازده شود و عملا اجراي اين طرح را متوقف کند. داوود دانش‌جعفري، وزير پيشين اقتصاد و دارايي، در روز کناره‌گيري از اين سمت با انتقاد از آقاي جهرمي و طرح بنگاه‌هاي زودبازده گفت هر چه خود او و بانک مرکزي تلاش کردند تا وزير کار را متقاعد کنند که چاپ اسکناس براي ايجاد اشتغال مفيد نيست اما موفق نشده‌اند. با وجود آنکه وزارت کار از ايجاد سه ميليون شغل در صورت محقق شدن اين برنامه دولت خبر مي‌دهد اما اين وزارتخانه اعلام کرده در سال جاري از پذيرش طرح جديد خودداري مي‌کند زيرا به گفته وزير کار، نزديک به ?? هزار ميليارد تومان (معادل ?? ميليارد دلار) طرح در بانک‌ها داريم.
    به گفته برخي کارشناسان، تصميم وزارت کار براي محدود کردن پذيرش طرح جديد در سال جاري، نشانه آن است که طرح بنگاه‌هاي زودبازده به نتيجه مورد نظر نرسيده و نمي‌تواند به تنهايي مشکل‌گشاي بيکاري باشد. در چنين شرايطي مردم از دولت انتظار دارند جوابگوي ميلياردها دلار پولي که به پاي اين طرح‌ها ريخته است باشد. اما دولت به جاي اعتراف به اشتباهي اينچنين پرهزينه راه ساده‌تري در اختيار دارد: توسل به عدد و رقم و شغل‌هاي کاغذي که به جاي نمود در جامعه خود را روي کاغذهايي با آرم مرکز آمار ايران نشان مي‌دهند.
    ابهام در شيوه خلق آمار
    اعلام کاهش نرخ بيکاري به 9/ 6 درصد در بهار 87 بيش از همه اقتصاددانان را متعجب کرده است. آنان به آمار دولتي با ترديد نگاه مي‌کنند چراکه معتقدند هر آمار اقتصادي بايد بازتاب حقيقي خود را در جامعه داشته باشد و نه صرفا روي کاغذ. دکتر بهمن آرمان در اين‌باره معتقد است «آثار آمارهاي اقتصادي که از سوي دولت ارائه مي‌شود بايد در جامعه احساس شود.» اين اقتصاددان در گفت‌وگو با سايت آفتاب تاکيد کرد «زماني نرخ بيکاري کاهش مي‌يابد که سرمايه‌گذاري‌هاي مولد و فعاليت‌هاي عمراني نظير سدسازي، ساخت آزادراه‌ها و حتي فعاليت‌هاي بخش خدمات افزايش داشته باشند و در صورتي مي‌توان پذيرفت که نرخ بيکاري کاهش‌يافته که سهم بيمه‌هاي اجتماعي اجباري افزايش يابند و در مورد بيمه بيکاري ارقام ثبت شده روند کاهنده‌اي داشته باشند.»
    دکتر آرمان تصريح کرد: «از آنجا که آمار دولت در مورد کاهش نرخ بيکاري مصاديق علمي ندارد و بازتاب آن در جامعه مشاهده نمي‌شود نمي‌توان آن را به سادگي پذيرفت و تنها به چنين آمارهايي اکتفا کرد.» وي با تاکيد بر اينکه دولت عملکرد مثبتي در سرمايه‌گذاري‌هاي مولد اقتصادي نداشته است گفت: «اگر دولت تاکنون در اين جهت اقدام اساسي داشته بهتر است فهرست آن را منتشر کنيم تا هم رسانه‌ها و هم کارشناسان از آن با اطلاع شوند در غير اينصورت چگونه و با چه معياري در مورد کاهش نرخ بيکاري آمار ارائه مي‌شود.» او در پايان تاکيد کرد: «بهتر است دولت در کنار چنين آمارهايي فعاليت‌ و سرمايه‌گذاري‌هاي مولد خود را نيز تشريح کند تا عوامل تغيير و بهبود شاخص‌هاي اقتصادي براي کارشناسان نيز قابل لمس باشد!»

    پاسخ

    جالبه اگه آماري كه دولت اعلام ميكنه به نفع دولت باشه ميگين غيرواقعيه ولي اگه همين آمار به ضرر دولت باشه اونو پتك ميكنين و به سر دولت ميزنين ... بهتره جواب رو از يكي از كساني كه فايده طرح بنگاههاي زودبازه رو لمس كرده بخوني :حدود يکسال پس از آنکه مرد کرواتي صنعت ايران در جمع رئيس جمهور و در حضور صنعتگران و معدنکاران، از اقدام رئيس جمهور در کاهش نرخ سود بانکي تجليل کرده و حتي گفته بود حاضر است دست رئيس جمهور و وزير صنايع را بخاطر اين تصميم که در حمايت از توليدکنندگان و مقابله با دلالان و نزول خواران گرفته شده است، ببوسد، وي بار ديگر در سخناني که حاوي دغدغه هاي توليدگران بود، از انتقادات به طرح بنگاههاي زودبازه دولت به ظلم به احمدي نژاد تعبير کرد.به گزارش رجانيوز، هادي غنيمي فرد رئيس خانه صنعت و معدن ايران که در آخرين سال دولت خاتمي تلويحاً وي را سفسطه گري توصيف کرده بود که عمر دولت را به اين روش تلف کرد، در نخستين همايش بين المللي مبلمان، طراحي و دکوراسيون داخلي که امروز برگزار شد، خطاب به انتقادکنندگان از طرح بنگاههاي زودبازده گفت: کساني که اين ايرادات را مطرح مي کنند، وقتي نوبت به خودشان مي رسد براي هرکاري که مي خواهند انجام دهند، 8 سال وقت طلب مي کنند. حالي که احمدي نژاد تنها 3 سال است که رئيس جمهورشده و حدود يک سال و نيم از طرح بنگاههاي زود بازده وي مي گذرد. وي ادامه داد: ايرادگيران انتظار دارند دراين مدت کم اين طرح به بار بنشيند که انتظاري بيجا است. چرا شلوغش مي کنيد و نمي گذاريد که اين طرح مهم به ثمر بنشيند وبعد درباره اش اظهار نظر کنيد؟ غنيمي فرد تسهيلات زودبازده را توصيه سازمان ملل متحد به کشورهاي درحال توسعه دانست و گفت: از نظر من بنگاههاي زودبازده ، مقدس هستند. وي گفت: ساخت کارخانه هاي بزرگ علاوه بر تخصيص صدهاميليارد دلار دهها سال به طول مي انجامد اما بنگاههاي زود بازده خيلي زود وباهزينه کم به بار مي نشيند که باعث اشتغال خيل عظيم جوانان خواهد شد. هادي غنيمي فرد يا همان مرد کرواتي صنعت ايران سال گذشته در جمع صنعتگران خطاب به رئيس جمهور گفته بود: «رئيس‌جمهور محبوب، وزاري محبوب از طرف 80 هزار واحد صنعتي و توليدي وظيفه دارم به شما بگويم: سپاس، سپاس، سپاس. کار امسال‌تان کارستان بود، اگر مقاومت شما نبود با سروصداي نزول‌خواران نمي‌توانستيم به نرخ 12 درصدي برسيم. آنها مي‌خواستند ما را (صنعتگران) در برابر شما فشل کند.» وي به عنوان نماد توليدکنندگان صنعتي فراري از دلالي هنوز به تئوري هاي اقتصادي احمدي نژاد باور دارد و از آنها دفاع مي کند.
    + سيد مسعود 
    يکي از اولين نشانه‌هاي کاهش بيکاري در هر کشوري ايجاد تقاضا براي نيروي کار است و البته يکي از دلايل غيرواقعي بودن آمارهاي ارائه شده توسط دولت مبني بر کاهش بيکاري نيز نبود مي‌توانم مهيا نبودن چنين شرطي باشد. دکتر وحيد محمودي اقتصاددان و استاد دانشگاه تهران در خصوص اعلام مجدد آمار بيکاري تک رقمي از سوي دولت معتقد است: «مهم‌ترين شاخص حکمراني خوب بالان بودن ميزان اعتماد عمومي به سياست‌هاي دولت و ارائه آمار و اطلاعات از سوي دولت است. عملکردهاي دولت بايد براي مردم قابل لمس و پذيرش باشد.» وي با بيان اينکه نرخ بيکاري برآيند عرضه و تقاضاي نيروي کار در جامعه است خاطرنشان کرد: قاعدتا کاهش نرخ بيکاري به معني کاهش عرضه نيروي کار و افزايش تقاضا، براي نيروي کار است. دکتر محمودي افزود: در حال حاضر در طرف عرضه در شاخص موثر يعني «نرخ رشد جمعيت» و «نرخ رشد مشارکت» کاهشي مشاهد نمي‌شود.
    وي با اشاره به اينکه در طرف تقاضا نيز مهم‌ترين شاخص يعني نرخ رشد اقتصادي کاهش يافته است تاکيد کرد: وقتي نرخ رشد اقتصادي کشور کاهش پيدا کرده و توليد ما هم عمدتا کاربر است، چگونه تقاضا براي نيروي کار افزايش پيدا مي‌کند! استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: ظاهرا دولت آمار انتقال پيش‌بيني شده خود را محقق فرض مي‌کند،‌ در صورتي‌که شواهد چنين چيزي را نشان نمي‌دهد. آقايان براي بهبود نرخ بيکاري تعريف بيکاري را تغيير داده‌اند. پيش از اين در پرسشنامه‌هاي مرکز آمار به شخصي شاغل گفته مي‌شد که در دو هفته اخير بيکار نبوده باشد اما در تعريف جديد فردي که دو هفته قبل از بررسي تنها دو ساعت کار کرده باشد شاغل محسوب مي‌شود!
    انتظار استقلال
    در تابستان سال گذشته نيز که نرخ بيکاري از سوي مركز آمار ايران با 3/0 درصد كاهش نسبت به تابستان 85، 9/9 درصد اعلام شد، اين مرکز با انتقادات تندي از سوي اقتصاددانان و همچنين بانک مرکزي مواجه شد. بانک مرکزي در آن زمان مرکز آمار را به «سياسي کاري» متهم کرده بود اما معاون طرح‌هاي آماري مركز آمار ايران در پاسخ به اين انتقادات گفته بود: «بي‌طرفي مركز آمار اگر سياسي كاري تلقي شود به آمار كشور ضرر وارد مي‌شود. براي مركز آمار هيچ ضرر و منفعتي وجود ندارد كه نرخ بيكاري را زياد يا كم ارائه كند چراكه نه تشويق مي‌شود و نه تنبيه. » اما با وجود اين تکذيب صريح، مرکز آمار به عنوان نهادي جهت سرپوش گذاشتن بر ضعف‌هاي دولت شناخته مي‌شود. دکتر فريبرز رئيس دانا در اين‌باره معتقد است: «مرکز آمار نبايد به اين دليل که بودجه‌اش را دولت تامين مي‌کند جانب دولت را بگيرد اما اين مرکز گويا خود را خدمتگزار دولت مي‌‌داند نه به عنوان مرکز آماري مستقل که بايد به درستي در خدمت محققان پژوهشگران و کارشناسان باشد.» اين اقتصاددان درباره اعلام نرخ 9/ 6 درصدي نرخ بيکاري از سوي رئيس مرکز آمار کشور اظهار داشت: «اين نوع روش آمارگيري از اين حيث که مسوولان تصميم‌گيري را به چاره‌جويي برنمي‌انگيزد و آنها با خيال راحت پشت ميزها از تکاپو باز مي‌مانند، روش نادرستي است.» رئيس دانا ادامه داد: «دليل پافشاري دولت اين است که در الاکلنگ قرارناپذير تورم و بيکاري تصميم گرفته است تا بيکاري را مهار کند و پذيرفته است که نمي‌تواند روي اين الاکلنگ دو هدف را ترغيب کند و در دو جبهه به تلاش و مبارزه اقتصادي بپردازد.» وي با بيان نشانه‌هاي به وجود آمدن شدت بحران در کشور، افزود: «تمامي وعده‌ها، دلايل سياسي و روش‌هاي غلطي که دولت بر آن پافشاري مي‌‌کند، همه نشان‌دهنده اين است که احتمالا در آينده هم با بحران روبه‌رو خواهيم بود.» رئيس دانا گفت: «دولت پذيرفته که در اين الاکلنگ يا جانب تورم را بگيرد يا جانب بيکاري در حالي که دانش اقتصاد مدرن که ريشه‌گرا هست، حقايق را در واقعيت‌هاي پديدآورنده‌اش جست‌وجو مي‌کند و سياستي اتخاذ مي‌کند که به هر دو هدف در جا حمله مي‌کند بدون اينکه نيرو از دست دهد.» وي ادامه داد: «زماني که اقتصاد مدرن اين حمله را انجام مي‌دهد، خود را در خدمت رفاه اجتماعي قرار داده نه فقط در خدمت سودهاي بساز و بفروشي، دلالي يا طرح‌هاي زودبازده که تاثيري هم روي اشتغال ندارد و بيشتر رضايت خاطر صاحبان سرمايه ويژه را جلب مي‌کند و دولت براي اينکه اين جنبه را بپوشاند ظاهري مردم‌گرا و عدالت‌گرا و مهرورزانه به خود مي‌گيرد.»
    رئيس دانا با بيان اين مطلب که «چارچوب اقتصادانان دولت ديدگاه‌هاي کاملا محدود و قديمي دارند»، اظهار داشت: «به همين سبب در درجه اول آمارهايي مربوط به بيکاري که از دفتر مرکز آمار مي‌آيد بيرون نادرست است.» اين کارشناس مسائل اقتصادي گفت: «شمار زيادي از زنان را در اين نحوه آمارگيري از رده جمعيت فعال خارج مي‌‌کنند و مي‌گويند آنها خانه‌دار هستند، درست است که اين جمعيت را از مخرج يک کسري بيرون مي‌آورند ولي همان را با اثر بيشتر از صورت کسر هم بيرون مي‌آورند.» رئيس‌دانا ادامه داد: «نرخ بيکاري عبارت است از حاصل تقسيم شمار بيکاران بخش بر جمعيت فعال ضربدر صد. و با خارج کردن تعدادي از زنان در آمارگيري نه تنها مخرج کسر را کوچک مي‌کند بلکه صورت کسر را به مراتب کوچک‌تر مي‌کند در نتيجه نرخ بيکاري به‌طور مصنوعي به اصطلاح اقتصاددانان چند برآوردي پيدا مي‌کند.»
    وي دليل ادامه اين روش از سوي دولت را اين‌گونه بيان مي‌کند: «دولت وعده داده است به سمت عدالت و اشتغال برود و از طرفي گفته است نمي‌توانم دو اختلال مهم اقتصادي يعني بيکاري و تورم را با هم نشانه‌گيري کنم.»
    جدال با حقيقت
    سالانه بيشتر از 800 هزار نفر وارد بازار کار مي‌شوند و در اين شرايط حتي اگر دولت بتواند براي تازه واردان هم شغل ايجاد کند، بازهم ايران بيشتر از سه ميليون نفر بيکار خواهد داشت.
    برخي کارشناسان بر اين باورند که با توجه به آهنگ کند رشد اقتصادي و کاهش سرمايه‌گذاري در ايران، ما در سال‌هاي آينده نيز با مشکل بيکاري مواجه خواهيم بود.
    بر اساس گزارش‌ها، سالانه نزديک به ??? هزار نفر از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي فارغ‌التحصيل مي‌شوند که بخش عمده‌اي از اين جوانان نمي‌توانند شغلي براي خود بيابند.
    بيکاري يکي از مهم‌ترين معضلات اقتصادي و اجتماعي ايران است و شمار بيکاران که اکثر آنان را جوانان تشکيل مي‌دهند روز به روز در حال افزايش است. اين حقيقت را نمي‌توان با هيچ آماري مخفي نگه داشت. در اين وضعيت ارائه آمارهايي که با واقعيات زندگي ما تطابقي ندارند و سعي در پنهان ساختن اين واقعيات دارند تنها کار را براي معالجه قطعي دشوار خواهند کرد
    پاسخ

    اگه دولت ميخواست آمار غيرواقعي اعلام كنه اين كار رو براي تورم ميكرد كه اينقدر بهش انتقاد نشه
    + سيد مسعود 
    همزمان با اعلام تک رقمي شدن نرخ بيکاري توسط مرکز آمار ايران، واحد اطلاعات اكونوميست در تازه‌ترين گزارش خود از افزايش 2/ 9 درصدي نيروي كار و رسيدن نرخ بيكاري به 12/ 5 درصد در سال جاري خبر داد. براي درک ارائه اين آمارهاي دولتي که نه با پيش‌بيني نهادهاي بين‌المللي تطابق دارند و نه با واقعيات ملموس کشورمان، لازم است نگاهي به هزينه‌هاي صرف شده براي برنامه‌هاي اشتغالزايي دولت بيندازيم. دولت از دو سال و نيم پيش طرح بنگاه‌هاي زودبازده را براي مقابله با بحران بيکاري به اجرا گذاشته است. در اين طرح که يکي از بزرگ‌ترين طرح‌هاي اجرا شده در دولت نهم به شمار مي‌رود، پيش‌بيني شده مبلغ ???هزار ميليارد تومان (معادل ??? ميليارد دلار) از منابع بانک‌ها براي اجراي اين طرح استفاده شود.
    اجراي اين طرح با انتقادات گسترده‌اي مواجه شده و وزارت کار براي بررسي وضعيت بنگاه‌هاي زودبازده برنامه‌اي را به اجرا گذاشته تا بر اساس آن، ميزان موفقيت طرح بنگاه‌هاي زودبازده را در کل کشور ارزيابي کند. مشکل بزرگي که اجراي اين طرح را با مانع مواجه کرده است افزايش شديد نقدينگي و تورم فزاينده است. کارشناسان اقتصادي معتقدند، پرداخت‌هاي دولت نهم به طرح‌هاي زودبازده نه‌تنها موجب ايجاد اشتغال و رشد اقتصادي نشده، بلکه تورم را به صورت لجام‌گسيخته افزايش داده است. در جديدترين رتبه‌بندي کشورها از نظر داشتن نرخ تورم کمتر، ايران با داشتن نرخ تورم 19درصدي در پايان سال 2007 ميلادي در ميان 180 کشور جهان در رديف 176 قرار گرفت و رتبه پنجم را در ميان کشورهاي جهان از نظر افزايش تورم به خود اختصاص داد. به پايگاه اطلاع‌رساني صندوق بين‌المللي پول، در اين رتبه‌بندي تنها چهار کشور اريتره، گينه، ميانمار و زيمبابوه با داشتن نرخ‌هاي تورم به ترتيب (7/22، 4/23، 9/36 و 16170‌درصد) از ايران تورم بيشتري داشته‌اند و 175 کشور ديگر جهان از نرخ تورمي کمتر از ايران برخوردار بوده‌اند
    پاسخ

    آفرين ... وقتي دولت هاي قبلي توي 16 سال هيچ كار مفيدي براي درمان اقتصاد كشور نكردن انتظار داري توي سه سال تورم و بيكاري به صفر برسه ؟
    + سيد مسعود 

    مرکز آمار ايران به تازگي خبر از تک رقمي شدن نرخ بيکاري در بهار امسال داده است. وزير کار نيز که 15 روز پيش از اعلام رسمي آمار بيکاري به استقبال اين آمار رفته بود، اينک کاهش چشمگير بيکاري در کشور را شاهدي بر موفقيت طرح‌هاي اشتغالزايي دولت نهم دانسته است. ظاهرا اوضاع به سرعت در حال بهبودي است اما مردم گاهي از خود مي‌پرسند «چرا آمار رسمي هيچ شباهتي با زندگي واقعي ندارد؟»

    پاسخ

    قرار نيست كه با كم شدن بيكاري تمام مشكلات مردم حل بشه ... مشكل مردم فقط بيكاري نيست بلكه بيكاري يكي از مشكلات بزرگيه كه ناشي از اقتصاد بيمار به جا مانده از دولت هاي قبليه ... با اقدامات شجاعانه دولت نهم اين مشخصه اقتصادي مهار شده و به زودي با پشتكار دولت نهم بقيه مشكلات نيز حل خواهد شد
    + سيد مسعود 
    وطن يعني دويدن در پي نان وطن يعني کمک کردن به لبنان وطن يعني عرب را چاق کردن معلم هاي خود را داغ کردن وطن يعني خريد تايد و شامپو وطن يعني رئيس جمهور هالو
    پاسخ

    اينم از عادت آدم هاي بي منطقه كه وقتي در مقابل حرف حساب قرار ميگيرن و ديگه حرفي براي گفتن ندارن شروع به توهين و فحاشي ميكنن ...
    + سيد مسعود 

    رشد صادرات غيرنفتي بدون محاسبه پتروشيمي صفر است.» در حالي كه رئيس مركز توسعه تجارت از رشد آمارهاي صادراتي اطلاع داده بود، روز گذشته رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين با بيان چنين جمله‌اي به روند موجود در اقتصاد كشور اعتراض كرد. اسدالله عسكراولادي در شرايطي چنين ابراز عقيده مي‌كرد كه تمام مديران بازرگاني كشور جملگي از رشد آمارهاي صادراتي خبر مي‌دهند ولي بازرگانان كشور به صورت رسمي در گفت‌وگوهاي رسانه‌اي خود از روندي ديگر خبر مي‌دهند. تحليلگران اقتصادي براين باورند كه اعمال فشارهاي اقتصادي بر كشور سبب شده تا فعاليت‌هاي تجاري با بحران مواجه شود هرچند كه معاون وزير بازرگاني طي مصاحبه‌هاي مدام خود از رشد آمارهاي صادراتي اطلاع داده بود. پيش از او علي سعيدلو معاون اجرايي رئيس‌جمهور بيان داشته بود كه آمارهاي صادراتي كشور در قياس با سال گذشته رشد بيش از 50 درصدي را نشان مي‌دهند. او به صراحت از اين اتفاق خبر مي‌داد در حالي كه حتي طيف بازرگانان همراه دولت نيز اظهارنظرهاي خود را با خدشه مواجه كردند. رئيس كنفدراسيون صادرات نيز در گفت‌وگوي خود با خبرگزاري برنا بيان داشت آمارهاي رشد صادرات بدون احتساب صادرات غيرنفتي صفر است. رئيس كنفدراسيون صادرات اعلام كرد: رشد صادرات غيرنفتي بدون محاسبه ميعانات گازي و محصولات پتروشيمي نسبت به سال گذشته صفر است. «اسدالله عسكراولادي»، رئيس كنفدراسيون صادرات اعلام كرد: در حال حاضر بسياري از محصولات پتروشيمي كه به طور مستقيم توسط شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت نفت صادر مي‌شود، نفتي بوده و نبايد در آمار صادرات غيرنفتي لحاظ شود.

    پاسخ

    يعني ميگي كه تاسيساتي كه براي پتروشيمي ساخته شده بي فايده ست ؟ خوب برادر من براي اينكه اين كه اين تاسيسات ساخته بشه وقت و هزينه زيادي صرف شده ، هزاران فرصت شغلي ايجاد شده ، كشور از واردات بسياري از كالاهاي پتروشيمي بي نياز شده و از همه مهمتر از خام فروشي نفت جلوگيري كرده ... هرچي باشه كشور ما يك كشور داراي نفته و بايد از اين امتياز استفاده بهينه كنه كه يكي از راههاي اين كار گسترش پتروشميه كه با سرمايه گذاري در اين بخش سود فراواني رو نصيب كشور ميكنه ... كاري كه در اين دولت به شدت داره به اون توجه ميشه و متاسفانه دولت هاي قبلي فقط شعار خام نفروختن نفت رو مطرح ميكردن و الان هم كه ميبينن اين دولت داره با توجه به اين بخش تحولي رو در بخش نفت انجام ميده شروع به غر زدن ميكنن ...
    لينك شديد...ياعلي